Piroska Geplaatst: 14 december 2014 Geplaatst: 14 december 2014 Ohhh ik ben hem helemaal vergeten! Hij staat nog buiten in de buitenkeuken in de kast. Morgen ga ik hem pakken en proeven! Ben benieuwd Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
geedee Geplaatst: 14 december 2014 Auteur Geplaatst: 14 december 2014 Oké mensen, komt ie, de Rumtopf-foto-reportage....en speciaal voor jullie de kerstman van zolder gehaald : Hij ruíkt ook zo lekker @ Piroska Quote
Indy Geplaatst: 15 december 2014 Geplaatst: 15 december 2014 En???????? Smaakt toch ook lekker? Gave foto's Quote
geedee Geplaatst: 15 december 2014 Auteur Geplaatst: 15 december 2014 Ja Hij is hééééérlijk....ik moest voor de foto natuurlijk een glas vullen....en tja....dát kun je niet weer teruggieten, toch?? Ik heb er niet zoveel suiker in gedaan en dat vind ik erg lekker......blijft ook meer van de oorspronkelijke alcohol behouden, toch? Quote
Erny Geplaatst: 15 december 2014 Geplaatst: 15 december 2014 Heb er gisteren nog een beetje steranijs en een half kaneelstokje ingedaan om een beetje een ondertoon te ontwikkelen.En natuurlijk wéér een glaasje geproefd. Heerlijk... vooral die van alcohol doordrenkte vruchtjes. Quote
Nasuada Geplaatst: 15 december 2014 Geplaatst: 15 december 2014 Oepsi er is dus echt veel uit gesnoept..... Toch even manlief aankijken zit bijna geen fruit meer in. Hahaha hij zat echt heuuuul vol. Quote https://www.deblijehoeve.nl/
Piroska Geplaatst: 16 december 2014 Geplaatst: 16 december 2014 Oh wat een mooie kleurtjes Geedee, bij mij is alles rood geworden van de kersen helaas, zelfs mijn witte moerbei en gele framboos zijn nu rood. Zal ook een foto schieten deze week, voor hij op is Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
geedee Geplaatst: 18 december 2014 Auteur Geplaatst: 18 december 2014 Ik had er eigenlijk niet veel rode vruchten n, in verhouding....daar zal het vast aan liggen. De drank is rood en de vruchten beetje bleekjes; ik had er witte aardbei in gedaan geloof ik. zit bijna geen fruit meer in. Hahaha hij zat echt heuuuul vol. Ik wilde net vragen waarin jullie allemaal de vruchten gaan toepassen maar daar hoef jij je het hoofd niet meer over te breken. Ik vind het sap zonder vrucht erin lekkerder.....ik heb niks met "oeps een aardbei!!"....zo onder het drinken....maar toen bedacht ik opeens: Daar is een cocktailprikker natuurlijk goed voor Iemand nog speciale plannen met de inhoud (kun je er ook nog mee koken?) Quote
appelvrouw Geplaatst: 18 december 2014 Geplaatst: 18 december 2014 Met vanilleroomijs... Mijn drank is ook erg donkerrood, ik had er veel kersen in gedaan. Ik heb er 5 halve literpotten van gemaakt..4 geef ik er weg rond Kerst..de 5e blijft bij mij.Ik vind het "sap" ook lekkerder gelukkig heeft Lie er absoluut geen problemen mee zich over de vruchten te ontfermen Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Erny Geplaatst: 1 januari 2015 Geplaatst: 1 januari 2015 Na de foto heb ik m doorgeroerd en er een lekker glas mee vol geschept en daarmee het oude jaar uitgeluid. Toegevoegde kruiden hebben al wat smaak achtergelaten, lekker.Maar kan wel wat suiker bij want de kick is behoorlijk... helemaal met die peperkick er ook nog achteraan. Maar vind 'm lekker. Gaan we dit jaar weer samen Rumtopfen? Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 1 januari 2015 Geplaatst: 1 januari 2015 Dit jaar ben ik van plan mee te doen, ik heb speciaal een pot gekocht. Quote
geedee Geplaatst: 1 januari 2015 Auteur Geplaatst: 1 januari 2015 Ik wil zo'n hete kruiden/peper topf (leuke input Erny ) ook wel eens uitproberen dus doe in elk geval ook weer mee. Nu nog n mooie fles rum zoeken. Misschien maak ik er nog kleine (weck)potjes bij....voor smaakvariaties Ik zit net te denken: ik kan het begin bericht aanpassen, dan keuvelen we hier gewoon verder. Kunnen we altijd in mei/juni kijken of we een nieuw topic voor dit jaar willen/nodig hebben ...... Quote
annemiek123 Geplaatst: 30 januari 2015 Geplaatst: 30 januari 2015 Als het goed is krijg ik mijn rumtopf pot Zondag, en dan wil ik dit jaar zeker meedoen, leuk!Heb al uitgevonden dat de 54% Pott rum in duitsland het voordeligst is, daar kost een fles maar 9 euro.Mooi in mei een motorritje naar duitsland dus Quote Groetjes Annemiek http://moestuintjeaandedommel.blogspot.com
Piroska Geplaatst: 30 januari 2015 Geplaatst: 30 januari 2015 Ik ben hem dus gewoon WEER vergeten. Staat nog steeds in de tuinkast. Hoe lang kan hij bewaard worden eigenlijk? vrij lang toch? Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
annemiek123 Geplaatst: 30 januari 2015 Geplaatst: 30 januari 2015 als je beetje hoog percentage alcohol hebt gebruikt, kan je die lang bewaren... Quote Groetjes Annemiek http://moestuintjeaandedommel.blogspot.com
Piroska Geplaatst: 30 januari 2015 Geplaatst: 30 januari 2015 Ik had hem rond de 20% berekend geloof ik. Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
Indy Geplaatst: 30 januari 2015 Geplaatst: 30 januari 2015 Ik heb m ook nog niet leeg hoor. Dat pepermengsel ga ik ook maken ,met mn eigen pepertjes (hoop ik) Quote
appelvrouw Geplaatst: 30 januari 2015 Geplaatst: 30 januari 2015 Ik doe dit jaar niet mee. . Ik vond het heerlijk hoor met eau de vie en niet te zoet. Het meeste heb ik weggegeven ik drink nu eenmaal weinig zoete drankjes. En voor het aankomende jaar heb ik een nieuwe passie: Ratafía.. naar een oud recept uit Spanje. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Erny Geplaatst: 25 april 2015 Geplaatst: 25 april 2015 Vandaag even wat vocht in een flesje gegoten. Maar dus ook zelf maar weer een glaasje genomen. Voor het eerst sinds de grote enkelbreuk begin februari.En... de Rumtopf is wéér lekkerder dan de vorige keer! Maar de pot is nog halfvol dus weet ook niet of ik dit jaar wel weer een gemengde Rumtopf ga maken. Denk dat ik dit jaar wat vruchten apart in de alcohol leg. En misschien ook wel een flesje met alleen pepers op wodka ofzo?... Quote
appelvrouw Geplaatst: 26 april 2015 Geplaatst: 26 april 2015 Neem je een beetje mee om te proeven= Ik ben wel benieuwd naar die peperbende van jou Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Erny Geplaatst: 26 april 2015 Geplaatst: 26 april 2015 Maar natuurlijk neem ik iets mee om te laten proeven. Quote
appelvrouw Geplaatst: 26 april 2015 Geplaatst: 26 april 2015 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Erny Geplaatst: 26 april 2015 Geplaatst: 26 april 2015 Haha... niet teveel... want jij wordt na één glaasje al teut... Quote
appelvrouw Geplaatst: 26 april 2015 Geplaatst: 26 april 2015 Nou dat vind ik nou zo jammer hè..dat je dat doorverteld ...krijg ik nergens meer dan 1 glaasje Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Erny Geplaatst: 26 april 2015 Geplaatst: 26 april 2015 Hihi... zal ik het ff veranderen en er een nulletje achter zetten? Nix mis trouwens met een teute appelvrouw... Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.