Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
1 hour ago, Flup said:

Wat is het verschil tussen een lockmachine en een naaimachine?

Een lock machine werkt de naad meteen af, de rafelranden worden direct afgesneden en meegenaaid. Daarom moet je vier draden inrijgen. Wordt veel bij jersey stof gebruikt, stretch dus. Je kan alles ermee naaien hoor. Je moet wel vier klossen in die kleur kopen. En je kan de naad niet open persen, zoals bij kleermaken, omdat beide naadtoeslagen aan elkaar zitten.

Bij T-shirts is het fijn om te hebben, dat gaat bijna niet met een naaimachine.

Ik heb ook een Pfaff, nog uit 1990, goede naaimachine. Bij T-shirts gebruik ik maar een zigzagsteek, maar geregeld hoor ik een naad knappen als ik het aantrek. Fijn voor je @Mellie dat je een lockmachine hebt.

• Like 1
Geplaatst:

Jaaa, heel blij met de lockmachine en zo uitgebreid uitgelegd ook! Een nieuwe stap in mijn naai perikelen

De Coronatest was ook negatief. Een gewoon kuchje blijkbaar. Stelt altijd gerust (altijd... zo snel gaat de gewenning dus! ahem, sinds een jaar pas!)

Geplaatst:
13 uren geleden, Flup zei:

lockmachine en een naaimachine

Een lockmachine is veel proffesioneler en kan mooie afwerkingen maken zoals je die ziet bv in gekochte kleding. Tshirtstof is ook veel gemakkelijker te verwerken en vaak heeft het apparaat meerdere naalden( of altijd geloof ik) zodat je recht en zigzagsgewijs naast elkaar kunt maken. Tot zover mijn kennis.

Ik kreeg zaadjes van de al wat langer gewenste cichorei orchidee rosso en een potje gedroogd venkelblad bij de aankoop van 5 kilo biologische Siciliaanse bloedsinaasappels...mooie kleurencombinatie😍

• Like 1

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Ik kreeg een akelig leuk bosje plakbloemen in mijn brievenbus. 
Ik zette er een in een potje met zaaisel en hup...zaten er gelijk op! 
helemaal blij mee, dankjewel lieve Jorieke! ( en je verkering natuurlijk! ) 😊🌼

8858F50E-AA13-4CE4-AD56-297E5B4AF594.thumb.jpeg.9aac431a55f2ab8fff3d117cadc54b87.jpeg

• Like 3
Geplaatst:

Haha geweldig! Zulke mooie heb ik niet hoor. Ik kreeg ook een pakje met de post, met de film tulipani. En twee kalkoeneieren om meteen op te eten, die passen leuk bij mijn net geoogste shii-take deze foto mag door naar het foto van je oogst topic en naar wat je eet je vandaag ( rijst met kalkoeneieren en shii-takes en Edamame boontjes..) topic en naar het paddestoelentopic😜

image.thumb.jpg.414305c3c031231eb4aa10d0c9d59355.jpg

• Like 1

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Tulpen uit de tuin van mijn ouders, en een vogelhuisje wat mijn vader getimmerd had. In ruil heb ik ze wat boventallige zaailingen gegeven. 

20210330_175627.jpg

• Like 1
Geplaatst:

Laatste off topic over mijn nieuwe Lockmachine voor er op de vingers getikt gaat worden
Zo’n ding verbruikt veel meer garen. De garens zijn dan ook geen normale 200 m wat je voor een naaimachine hebt (of 1000 of 2000 m, die heb je natuurlijk ook) maar een veelvoud daarvan. Die klossen zijn zijn fiks.

Ik heb moespost gehad! Jeej! De leukste post die er is. Met dank aan@Annem@rie

• Like 2
Geplaatst:

Een bos tulpen voor moi, paashaasjes voor de kinderen en stof voor mij. En dat allemaal van een lieve vriendin van de naailes. Zó leuk!

• Like 1
  • 2 weeks later...
Geplaatst:

Zaden gekregen van een medemoestuinforumlid - leuk, nieuwe tomatensoort proberen! en van het plantenasiel. Ik ging er mijn dahliaknollen ophalen, er stonden nog zaden, kon het niet laten natuurlijk om even te snuffelen. Wat kool en extra peulen meegenomen, en twee namen die ik niet herkende. Thuis gegoogled wat saffloer en mizuna zijn. Blij mee. 

• Like 1
Geplaatst:
On 3/19/2021 at 11:07 AM, Mellie said:

Een Corona test emoji3525.png

Krijgt manlief nu wekelijks en als we de grens overgaan, mogen we pas weer naar huis na vertoning van een negatieve test. Dus ik blijf mooi thuis, wat een corona gedoe.

Geplaatst:

@Jane Doe jullie kunnen tenminste de grens over, wij kunnen al maanden niet meer de grens over naar Frankrijk. Ik woon 5km van Frankrijk af, maar daar boodschappen doen of gewoon wandelen en vrijwilligerswerk (doe ik bij 2 musea in Frankrijk) zit er helaas al tijden niet meer in. Zelfs met test is Frankrijk voor dit soort bezoeken niet toegankelijk. 

Maar ik klaag verder niet, al ben ik wel blij als het weer wat soepeler gaat allemaal.

• Like 1
Geplaatst: (aangepast)

Gisteren haalde ik bij het plantenasiel de saffloer zaadjes op voor medemoestuinforummers, en wat stekken van struiken voor mijn buren, en ik kreeg knolletjes van de aardpeer in mijn handen gedrukt. Niet mijn favoriet om te schillen / eten, maar wel heel mooi in mijn bloementuin, dus heel blij mee. Lief asiel. ❤️

En vanmorgen werd hier de twee kuub compost bezorgd die ik had besteld. Hadden we bij nader inzien vorig jaar al moeten doen, toe  we hier net kwamen en alles nog woest en ledig was. Afijn, nu is ook goed, op het nog kale moestuindeel kunnen we het makkelijk verspreiden, en op alle andere plekken gewoon om de planten heen. 

Stroopt mouwen op... 

20210413_125341.jpg

aangepast door Arja
  • Like 3
Geplaatst:

Vier mooie biologische pootaardappeltjes met wat houtas van de buurvrouw gekregen, haar aardappelveldje was vol en ze kon ze niet meer kwijt. Restant houtas in de compostmolen.

Geplaatst:

Als ze maar eetbaar zijn, die pompoenen. Heb zelf ook nog heel veel grote pompoenen liggen van afgelopen jaar. Heerlijk, maar een rotklus om te schillen.

De buren zijn aan het opruimen en ik heb een voedseldroger en een hoge houten kist gekregen. Die kist staat natuurlijk al op het terras, daar heb ik peterselie in gezaaid en snijknoflook. 

Geplaatst:

@Flup misschien doe je dit al, maar zo niet: ik doe grote/stugge pompoenen altijd eerst even 1 minuut in de magnetron op vol vermogen, daarna gaat het schillen gelijk een stuk soepeler. 

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...