Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Wat heb je vandaag gekregen?

Featured Replies

Geplaatst:
  • Auteur

😁

Ik kreeg heerlijke groente, krulandijvie, werkelijk prachtige palmkool en twee mooie bieten! 
Met drie rookworsten erbij denk ik aan drie x stamppot 😉
En een biertje met wat lekkers en een eendenshow erbij.

En een verdroogd plantje rode weegbree met veel zaadstengels om te proberen deze weegbree hier te krijgen. 
Enne ook nog Barista voor een prikkie

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Dikke envelop met zaadjes van diverse tomaten en gedroogde pepers en een lief kaartje van @Dahli.

Ik word hier erg blij van. 

IMG_20241008_150715625_HDR2.thumb.jpg.625cea3315ecd2d2868f7394a5e70425.jpg

aangepast door woldistel

Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.

Geplaatst:
  • Auteur

Een prachtige volle doos van Jorieke met bieten cylindra, mooie verse gember, courgette, appels, een halve mega koolrabi en een radicchio. In mijn vorige tuin ook gekweekt maar ze werden nooit zo mooi als deze. En een potje met vet om binnenkort smeerwortelzalf te maken maar die is om te ruilen met geld😉.

🙏

D2E33064-089C-4F8A-8DFA-05FDF5C69934.thumb.jpeg.166ad482f7b622b4786a6e01f49804d2.jpeg

Geplaatst:
  • Auteur

Van @Anna3 en haar Peter een delicatapompoen en een zak wildebloemenzaadmengsel👍

image.thumb.jpg.ee6086cd74cb63d14f999def088699bf.jpg

Geplaatst:

@appelvrouw j bent maar een bofkont met zulke buren 👍

Geplaatst:
  • Auteur

Echt hè! En vandaag  alweer heerlijke groente van @Jorieke123gekregen, andijvie zoete aardappel appels en peterselie.

IMG_3960.jpeg

Geplaatst:

Nou, ik kreeg een hazelnoot, netjes gepeld. Die had iemand verstopt in mn nepUgg. Zat er toch weer een eekhoorn in mijn huisje?:razz:

Geplaatst:
  • Auteur

Wat is een nepugg?

Wij werden weer verwend! Met oa een boeket palmkool, radicchio, appels, koolrabi, paprika,  gedane boodschappen en een mooie hoeveelheid stookhout dus kunnen we dat lekkers ook fijn op de houtkachel gaan maken! Het werd ons ook nog eens thuisgebracht is dat niet mooi @Jorieke123🥰

Geplaatst:

Ik kreeg een heel aantal aspergeklauwen van mijn buurvrouw. Niet helemaal de tijd om die te verplanten, dus ik hoop dat ze aanslaan. 

A weed is a plant that has mastered every survival skill, except for learning how to grow in rows. - Doug Larson

Geplaatst:

Ik heb 12 eieren van mijn moeder gekregen. Mijn moeder heeft eigen kippen, dus heerlijke eitjes. Lekkerder dan uit de winkel vind ik altijd 

Geplaatst:
2 uren geleden, appelvrouw zei:

Wat is een nepugg?

😂 ik vermoed zoiets.

(Off topic: ik moet door die vraag opeens denken aan die aflevering van Fawlty Towers: Waldorf Salad. What’s a ‘Waldorf’? A rotten walnut?).

IMG_0938.webp

Geplaatst:
21 uren geleden, appelvrouw zei:

Wat is een nepugg?

Inderdaad, zoiets als @Dahli laat zien.

Van die warme sloflaarsjes.

Geplaatst:

2 kilo walnoten! Yeah!,

Geplaatst:

Appels en een grooooote courgette gekregen van vriendin. 

PXL_20241025_190659374~2.jpg

Geplaatst:
  • Auteur

Lekker zeg! Maar dat is volgens mij geen courgette? Of, wat kan dat het die tromba d’Albenga ( Franstalige naam) is, ( hadden we ook van Bonnie) een zomer pompoen die ook wel courgette genoemd wordt maar het mijn inziens niet is. Zomer pompoen dan. 

zie Kokopelli:

https://kokopelli-semences.com/en/p/tromba-d-albenga-moschata-squash

aangepast door appelvrouw

Geplaatst:

Kan heel goed kloppen, vriendin zei nog iets over zomer courgettes enz, niet heel goed geluisterd, ik was in gedachten al bij de schenkel in mijn diepvries en de soep die ik daarmee en met deze vrucht ga maken 😀

Geplaatst:

Ha. Mijn favoriet. Jong oogsten: courgette. Laat oogsten pompoen. Ik gebruik ze voornamelijk als courgette. Maar dat is een luxe omdat ik de ruimte heb voor een pompoenveldje.

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Geplaatst:

Ik kreeg vandaag een kruiwagen vol gevallen blad van mijn buurvrouw. Voor op de composthoop. Zonde omdat allemaal af te voeren via de kliko/gemeente. 

A weed is a plant that has mastered every survival skill, except for learning how to grow in rows. - Doug Larson

Geplaatst:
  • Auteur

Wij kregen vandaag weer een hele mooie doos groente en aanverwanten van Jorieke. Lekkere passata, paprika, een doosje verse geelwortel, rode appels, geurende kweeperen, halve koolrabi ter grote van een normale hele, krulandijvie, aardappels en le piece de resistance: ( enne Lie heeft hele grote handen👋)

IMG_4105.jpeg

Geplaatst:

Zo grappig, die biet!  😊

Geplaatst:

Ruim twee kilo - meest groene- paprika’s! 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.