Geplaatst: 29 oktober 20168 j Vandaag 2,5 kilo kweeperen gekregen....van Jet! Ruikt nu zo lekker in huis!
Geplaatst: 31 oktober 20168 j Een pruimenboom.Kriek. Ik weet alleen niet of het een gele of een rode is.
Geplaatst: 31 oktober 20168 j Een hele zak stoofpeertjes! Deze week ermee aan de slag gaan en inmaken voor komende winter. Heerlijk! Heb ook nog een emmer kweeperen staan. Daar gaan we deze week nog taart mee bakken en in de tajine met kip! Een moestuin, kruidentuin, buitenloop varkens, Hereford koetjes, Holsteinmelkkoeien, een boerderijwinkel,... het goei leven, da's hier! http://www.vaneigenkweek.be http://www.facebook.com/vaneigenkweek
Geplaatst: 8 november 20168 j 2 dahlia knollen schijnbaar in de kleur rood.Net of ik er nog niet genoeg heb.....
Geplaatst: 15 november 20168 j Joep heeft een vracht met hout gezaagd bij een bekende met een bos. Dit is een klein gedeelte, komende zaterdag gaat hij nog meer zagen. Wat zullen we het lekker warm hebben over een jaar of 3 (en nog een boel werk met kloven en stapelen) Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 15 november 20168 j Alvast voor mijn verjaardag gevraagd en gekregen: een aantal patio-kersenboompjes (3 verschillende rassen voor oogstspreiding) voor op onze patio (nee ze komen gewoon in de vollegrond en moeten makkelijk af te dekken zijn met een net tegen vogelvraat en een leuke kleine oogst geven om van te snoepen en niet meteen te hoeven inmaken enzo ) En een kruising tussen een abrikoos en een mirabel. En een nashipeer. Blij mee!! Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 27 november 20168 j Gisteren een nieuwe kas gekregen van Sinterklaas (oftewel mijn moeder)
Geplaatst: 26 mei 20178 j Helemaal onverwacht een Yacon van Anna gekregen! Ben ik heel blij mee want ik heb al mijn eigen knollen laten bevriezen Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 15 juli 20178 j Een hele emmer rode bessen! Geen zin om ze te jammen, dus dat wordt flink dooreten "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 15 juli 20178 j Tja, dan moet je inderdaad dooreten! Ik heb ze op sap gezet....niet veel werk, maar je moet toch die potten enzo goed schoonmaken.En ik heb ze in de vriezer, vries ze op een dienblad in en dan gaan ze los in stevige diepvrieszakken. Hele winter plezier van gehad in de yoghurt!
Geplaatst: 20 juli 20177 j Bezopen veel gekregen vandaag. Van de tuinbuurman een kilo snijbonen, een bak aalbessen en een paar komkommers, en van de overtuinbuurvrouw een bak kruisbessen. Ik vond het wel een beetje genant dat ik niks had om terug te geven, maar alles waar ik veel van heb, ja daar hebben zij ook veel van, dus met een paar courgettes hoef ik niet aan te komen, (ik heb ze wel eens iets gegeven hoor, zaadjes en tomatenplantjes en bloemenplantjes, het is niet zo dat ik alleen maar loop te profiteren van anderen. ) Als de kruisbessen/aalbessenjam die ik vanavond heb gemaakt iets beter was uitgevallen had ik ze een potje kunnen geven, maar ik vind hem niet om te juichen. Morgen ga ik jam maken van de rest van de aalbessen en de bramen uit mijn eigen tuin, ik hoop dat die beter lukt.
Geplaatst: 4 augustus 20177 j Een grote dahliaknol Benieuwd of die nog wat gaat doen... "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 17 augustus 20177 j Nou Rob zou al blij zijn met een kilo of twee, wat ben je er mee van plan, allemaal wecken?
Geplaatst: 19 augustus 20177 j perenmoes en stoofpeer in de weck met kaneel, port, vanillesuiker echt alle familieleden zijn dol op stoofpeer (ook de gulle gever, ik vermoed wel een listig plan )
Geplaatst: 20 augustus 20177 j Mmmm klinkt verrukkelijk! Goed plan van de gever [emoji1303]Ook heerlijk trouwens met saffraan, als je variatie zoekt met losgeklopte crème fraiche!
Geplaatst: 15 september 20177 j Vrienden lusten hun eigen druiven niet 'want de schilletjes zijn zo hard' Dus ik heb ze samen met mijn frambozen gejamd. Heerlijk "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 15 september 20177 j De postbode bracht mij een brief uit Nederland, met een mooie kaart en pacsoi zaadjes.Hartelijk dank Mellie.
Geplaatst: 16 september 20177 j Vieze bijenwas Ik ben het nu schoon aan het 'koken' (verhitten, niet echt koken)Ik gaf er wel 2 flesjes brandnetelbier voor terug, de loopeend die ik eerst aanbood wou hij niet. Was te proberen.... Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 16 september 20177 j Een mooie tros druiven zónder pit! Das een verademing zeg. En een mooie bos bloemen en taart, maar beide niet uit eigen tuin. Alsnog blij mee [emoji16] Heee Deerhounder, leuk dat het binnen is!Hopelijk heb je er meer plezier van dan de slakken. Hier heb ik dit jaar geen paksoi kunnen eten daardoor.
Geplaatst: 21 september 20177 j Whoop Whoop! Zaadjes van Spitskool helemaal uit Zuid Afrika en iets dichterbij, van Ann uit België. Helemaal in mijn nopjes ermee!
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.