Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• 1 maand later ...
Geplaatst:

Planten voor in de tuin van onze buurvrouw. Hemelsleutel, papaver en een herfstroos. Komt goed uit, want ik heb nog genoeg plaats voor bloemen en meerjarige planten. 

Geplaatst:

Regelmatig krijg ik in deze tijd een paar ganzeneieren, die vind ik dan op de loopplank als ik thuiskom. Een paar mannen in het dorp zoeken naar deze eieren, en die weten dat ik er graag een omelet mee bak. De ganzenpopulatie is explosief gestegen de laatste decennia, ik geloof dat dat de voornaamste reden is dat ze ze rapen.

Ganzeneieren.jpg.4b71cbeaf1857c4f336c9b1406466dcd.jpg

• Like 2
Geplaatst: (aangepast)

Nou idd beter dat ze nu dan de eieren rapen dan dat dadelijk die ganzen worden gedood en weg worden gegooid. 

En ik heb niet echt iets gekregen maar heb het gewoon mee genomen.

Op de milieu straat bamboe stelen sommige met verse blaadjes. De blaadjes waren de cavia's blij mee ik met de stelen.

Verder ook nog een hortensia (er lagen er nog meer maar die waren nogal groot) ook nog wat ik vermoed eendags lelie. En van die bodembedekker met paarse bloemen.

aangepast door angela
  • 2 weeks later...
Geplaatst:

Mooi gemaakt!

Hier kregen we een volle tas van de groene slager.

Van iemand die vaak meegeniet van de producten van de moestuin.

Zeer welkom, zeker nu we met 7 personen hier in een huis in preventieve quarantaine zitten.

Vanavond al lekker biefstuk gegeten.

Geplaatst:

lief weer die kleine eendjes.

Ik kreeg eieren ( en ik had er net 30 gekocht) en 4 al bloeiende tomatenplantjes, gartenperle, voor de vroege tomaat. en nog 5 andere zaailingen tomaat. Plus 20 koolplantjes brunswick en spitskool en 20 afrikaantjes. Een sechuan peper ( had ik al) en 4 zaailingen gele snijbiet. Bij elkaar helemaal niet gek voor een Paasmaandag.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Niet zo zeer gekregen maar 'gevonden'.

In de bosjes bij de tuin lag het snoeisel van wilgen, daar neergegooid door de plantsoenendienst ?

Daar waren heule mooie bonenstokken bij. 

Effe met man en snoeischaar in de weer.

Ultieme hergebruik (vind ik)

Geplaatst: (aangepast)

Zaad voor gele courgettes, ( kan mijn gele courgettezaad niet vinden)

Zaad van Russische bladkool.

Wat Mozart pootgoed.

Drie augurkenplantjes.

En er wordt nog een ladinkje Mediterrane split gebracht voor op de inrit van de tuin. 

aangepast door Patrijs
Geplaatst:

Vandaag afwisselende dingen gehad:

Een bult gedroogd gras.

Vijf kruiwagen met mediterrane split.

Twee flinke preien die echt de grond uit moesten.

9 doorgerotte palen die ik met de kettingzaag ingekort heb.

Een bos wilgentakken.

Een mooie tak lavas.

Twee hardhouten palen.

Geplaatst:

Bij Jumbo in Sappemeer stond deze overkapping voor winkelwagentjes aan de kant, omdat ze de buitenboel aan het vernieuwen zijn. Ik vond dit al een leuk bouwsel en had al gefantaseerd zoiets als tuinkas te hebben. Van de bedrijfsleider mocht ik hem gratis meenemen, hij was blij dat hij het kwijt was. De 2 stratenmakers kregen een lekker biertje met een paar gehaktballen, voor de zorg dat het ding veilig en heel in een hoek van de nieuwe P kwam te staan, waar ik het kon demonteren en afvoeren.

Nu zou het in mijn eigen huistuin niet passen of staan, bovendien heb ik al een mooi kasje. Dus naar NME ermee, waar hij bij de moestuin zal komen te staan.

Dat heb ik afgelopen maandag gedaan, samen met een collega, bedrijfsauto en aanhanger. Eerste keer rijden met de bogen rechtop tegen elkaar, in het midden vastgebonden aan elkaar. De platen in een u vorm daartussen. De tweede rit was met de 5 m lange alu profielen. Het is gelukt. Hij was helemaal demontabel en wordt een dezer dagen opgezet.

Lijkt me wel een leuke kas voor aardbeien langs de wanden, hij is nl vrij smal, 230 cm. De lengte is 5 meter. Ach we kijken wel wat we er in gaan verbouwen. We hadden een tunnelkas met stalen bogen van 4,50 m breed, maar het plastic ging al stuk en werd lelijk, bovendien stond die op een verkeerde plek. Dus is dit een mooi alternatief.

tunnelkas.jpg

• Like 3
Geplaatst:

@Mylena kwam langs om wat varkensvlees te kopen, dat had ik klaargezet in een koelbox zodat het 'contactloos' kon. En ze bracht een doos met boodschapjes die ik anders op de moestuinforumdag had gekregen. Met daarin o.a. koffie en pasta en zure courgettestukjes :)

En van Charly kreeg ik een enveloppe per post, met daarin o.a. 2 plakken cake en stukken fruitpasta. Dat klinkt minder smakelijk dan het is! 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...