Geplaatst: 21 november 20231 j Sperziebonen zaaigoed van mijn vader, die erg enthousiast was over deze soort. Niet dat ik nog ruimte had voor nieuwe soorten maarja 😆 En lege koffiemelkflesjes van mijn moeder, om onze chilisaus in te doen.
Geplaatst: 21 november 20231 j Auteur Een doos vol lekkers uit de tuin van J en J! witte Kool, paprika’s aardappels, pasata, koolrabi een potje vruchten moes voor in de yoghurt, hennep olie, en eieren! Plus de bestelde boodschappen van de notenshop en gezelligheid bij de lunch😎 We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 22 november 20231 j Een tas vol met Turkse pepers, appels uit de Turkse tuin en 2 fikse kweeperen uit diezelfde tuin. Ennnn! De allerlekkerste amandelkoekjes die er bestaan. Acı badem koekjes. Als je dat eenmaal op hebt…. Helaas kun je sommige dingen alleen in Turkije kopen en dit koekje is zoiets. Mmmm, goddelijk!
Geplaatst: 26 november 20231 j Afgelopen week bij een vriendin geweest die veel appelbomen heeft en er wat meegekregen uit haar voorraad. Moes van gemaakt, lekker bij de andijviestamppot.
Geplaatst: 26 november 20231 j Eigenlijk gisteren maar van schoonzus en zwager een fermenteerglas van 1,5 liter + een moestuinlegpuzzel. En een stuk zelfgerookte provalone en Chaource uit onze lievelings kaasfabriek in Frankrijk.
Geplaatst: 27 november 20231 j Ik heb mijn zongedroogde tomaten die nog niet droog waren toen wij uit Turkije vertrokken! Jaaaa! Ik had iets van 13/14 kg tomaten. Dat is gedroogd maar 1,5 kg ofzo. Maar toch. Wel een fikse zak aan volume. Vanavond de eerste lichting door de salade. Nu al zin in. Ook gedroogde appels gehad en een halve liter zelfgemaakte druivenmelasse. Normaal vind ik die van mijn ouders iets te dun en kook ik hem zelf nog in, maar hij is nu perfect. Lekker man! Ik heb ook een kilo worst. Helaas wordt deze ook alleen in tr verkocht, maar gelukkig vinden wij de fabriek septet ook heel lekker. Maar deze is wel beduidend beter. Ow ja en nieuwe paprikapoeder. Elk jaar weer een verrassing hoe het smaakt en ruikt. Hij is dit jaar iets voller van geur en wat pittiger. Helemaal in mijn nopjes met deze treat! [emoji1320][emoji1320][emoji1320]
Geplaatst: 3 december 20231 j @woldistel, ja sinterklaas weet wel wat hij moet geven. Ik hoop dat ik met deze zaaiagenda volgend jaar niet meer zo ver achter de feiten aan te lopen als de afgelopen paar jaar.
Geplaatst: 3 december 20231 j Ik heb heel mooie groene leren tuinhandschoenen gekregen, jaaaaa! Leuk man die Sint
Geplaatst: 14 december 20231 j Hooi! Van paarden die het niet lusten. Onze beesten zijn niet zo moeilijk Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 14 december 20231 j Peperzaden ontvangen van de zadenruil! Op naar een goed seizoen 2024! Vandaag aan onszelf twee game controllers kado gedaan. Kunnen we alle oude retro classic spellen van vroeger weer spelen, nintendo nes, snes, arita 2600, arcades etc). Zie https://www.retroarch.com/ als je geïnteresseerd bent. Leuk voor deze donkere dagen. Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Geplaatst: 14 december 20231 j Auteur 2 uren geleden, Jorieke123 zei: . Onze beesten zijn niet zo moeilijk Fijn! En als ze het uiteindelijk toch niet eten kan je er ook veel bomen mee mulchen of paden mee maken, je kippen droge voeten mee geven, een beetje op de compost, of veel composteren maar dan moet je het wel nat houden en geduld hebben. Als vorstbescherming in moestuin oid is ook leuk, of als uiterste redmiddel er een matras mee opvullen..dan ben je echt ecologisch bezig😉🤔 14 december 20231 j aangepast door appelvrouw We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 14 december 20231 j Oh ja, en de varkens willen er ook wel in slapen en ik heb ook wel eens dingen geteeld in van die balen en dat valt dan aan het eind van het seizoen mooi uit elkaar in je tuin. Maar we hebben van deze partij al een paar baaltjes mogen 'proeven' en die gingen schoon op! Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 16 december 20231 j Ik kreeg vandaag bloemen-, kruiden- en groentenzaden die over datum waren en dus niet meer verkocht konden worden. Daarnaast nog wat uitjes en knoflook pootgoed.
Geplaatst: 19 december 20231 j als uiterste redmiddel er een matras mee opvullen..dan ben je echt ecologisch bezig[emoji6][emoji848]Matras opvullen [emoji1787][emoji1787][emoji1787] moest er erg om lachen. Ik heb een nieuw bed gekregen! Na 9 jaar ellende ga ik vannacht hopelijk als een blok slapen.
Geplaatst: 27 december 20231 j Vijgeboompje gekregen van schoonfamilie tijdens de feestdagen. Die gaat een mooi plekje krijgen als het voorjaar is. Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Geplaatst: 10 januari 20241 j Auteur We hebben plek gekregen om de al aangekochte wastafels en verf neer te zetten. Dat is heel fijn, de eerste spullen zijn nu al bij het nieuwe huis in de buurt. Zo ook al enkele planten die daar ook staan te potverteren en lekker verwend worden met warmte. En dan dit nog..zo fijn om weer pasta of soep te maken met echte tomatensaus..plakje kwarkbol toe😍 De eieren hebben we allemaal gehouden en vanavond meteen omelet! 10 januari 20241 j aangepast door appelvrouw We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 10 januari 20241 j Ik kreeg vandaag jampotjes van iemand die ik een paar weken geleden een potje jam gaf. En nu ik weer overzicht heb over de hoeveelheid vruchten in mijn diepvries, kan ik weer onbezorgd jam gaan maken en uitdelen.
Geplaatst: 24 januari 20241 j Auteur Een heel lief kaartje met stickers om de rouwvarenmugjes te vangen😍 We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 16 februari 20241 j Niet echt gekregen, maar zo voelt het wel: vandaag opperde mijn man (uit zichzelf!) om nog een stuk van de terrastegels weg te halen zodat ik weer wat meer grond krijg, yeah!!! De paar meter extra grond is in gedachten al gevuld 😊.
Geplaatst: 24 februari 20241 j Zo gelukkig met de fijne buren! Vandaag zomaar een patioboompje gekregen. Echt zo leuk!!
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.