Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Het regent!!!!!

Featured Replies

Geplaatst:

Helemaal niks hier, gisterochtend voelde ik een paar spetjes miezer, was zo weer over.

Geplaatst:

De schitterende onweersbuien die werden voorspeld zijn totaal niet op komen dagen. Stelletje spijbelaars. Gister een paar druppels en vandaag weer gewoon een strakblauwe lucht. Ik heb zelf maar voor regengodin gespeeld om mijn tuin in leven te houden. Echt hoor, die jongens van het KNMI weten echnie wat ze doen.....

Geplaatst:

Het regent! Of beter gezegd: het hoost.

En het onweert.

Heerlijk die koele lucht!

Geplaatst:

Hier in Salland niks nada noppes, het is wel drukkend warm

Geplaatst:

Hier regent het ook lekker nu, geen hoosbui tot nog toe. De onweersbuien lijken om Groningen heen te trekken. Dus het zal wel snel voorbij zijn met de regenpret.

Geplaatst:

Ben je net aan de twintigste 10 l gieter toe die je naar de tuin aan het brengen bent, begint het te gieten. Een lekker buitje, begon langzaam met wat druppels. Net genoeg tijd om de was en andere natjes en droogjes binnen te halen. De grond slaat niet dicht en neemt het water op. Maar dan een plensbui, is dat nou nodig? Straatje blank, water dat wegspoelt. Modder, plassen. Amatuurswerk daarboven. 'T wordt tijd dat de weermakers eens zichzelf overtroffen en het systeem eens drastisch gingen verbeteren.

Geplaatst:

Hier is 10 mm gevallen in 10 min.

Daar fris alles even opppp.

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Zie je nou wel... die buien heb ik dus gemist... zit tussen jullie twee in... Had wel zo'n hoosbuitje kunnen gebruiken om de badkuip (voor plantjeswater) weer te vullen.

Geplaatst:

Aan de daken van de schuurtjes tezien heeft het vannacht wel geregend hier, maar aan de grond te zien was het peanuts

Geplaatst:

Eindelijk, na weken van droogte deze morgen een fikse donderbui gekregen.

Eens een dag niet moeten sproeien met putwater.

Natuurlijk, ik ben ook maar een mens en ik zou moeten kunnen klagen hé, dus hier gaan we.

Juist vandaag wou ik de oprit met Renov-Asphalt behandelen maar dat zal nu moeten wachten.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Bij ons is het nog steeds kurk- en kurkdroog

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Jaaaaaa, het regent! En wat ruikt het zalig! Als het nog even een half uurtje doorzet is mijn grond eindelijk weer eens echt vochtig en zit de ton wel weer vol, denk ik

elizabet.nl

Geplaatst:

Hoosbui!

elizabet.nl

Geplaatst:

Jaaaaa! Het plenst

Bij ons is het nog steeds kurk- en kurkdroog

Niet lang meer

Geplaatst:
Zie je nou wel... die buien heb ik dus gemist... zit tussen jullie twee in... Had wel zo'n hoosbuitje kunnen gebruiken om de badkuip (voor plantjeswater) weer te vullen.

M'n moestuin heeft die bui kennelijk ook niet gehad: toen ik er net was bleek er maar heel weinig water in de ton te zitten.

Alleen de allerbovenste grond is vochtig, daaronder is het nog steeds stofdroog.

De tuin bij huis is wel lekker nat.

Hemelsbreed anderhalve kilometer.

Geplaatst:

yeah jippie !! hoera !!! het regent hier !! ik ben blij voor mijn tuin, en ook dat alles een beetje schoonspoelt en afkoelt

Onze hond is minder blij die vindt onweer doodeng

Geplaatst:
Niet lang meer

Klopt! Jetzt geht's los

Genieten!

(Ook voor de slakken )

Gelukkig is ons superneurotische asielkatje in een paar maanden tijds stokdoof geworden, dus die zit midden in de kamer naar de flitsen te kijken, waar ze eerder altijd dekking zocht onder een kast

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:
Gelukkig is ons superneurotische asielkatje in een paar maanden tijds stokdoof geworden, dus die zit midden in de kamer naar de flitsen te kijken, waar ze eerder altijd dekking zocht onder een kast

Dat scheelt weer.

Hier hoost het er intussen weer lekker op los.

Geplaatst:

En zoals je op buienradar kan zien zitten wij weer precies tussen de grote Friese en Drentse buien in.... Alwéér!!!

Geplaatst:

Ik hoop wel dat de voorspelde hagel uitblijft.

Geplaatst:

Hmm... D'r komt wel behoorlijk wat aan in jouw richting...

Geplaatst:

Zo te zien (op buienradar en buiten) hebben we het ergste gehad.

edit: intussen probeert de zon er zelfs door te komen.

aangepast door Gast

Geplaatst:

Hier ook alles al gehad volgens mij. Als ik Poortugaal intik voor het actuele weer hier zou volgens die lijstjes zometeen tot zeker na 9 uur vanavond gaan regenen en onweren, maar de buienradar zelf geeft een heldere hemel weer, Van welke klopt nou wel iets? Maar goed, water geven hoeft vandaag iig niet.

Geplaatst:

hhhmmm 7 mm dus en nu schijnt de zon weer en is het dus warm en benauwd, balen !!

Geplaatst:

Eindelijk, na 22 dagen zonder enige neerslag (een record sinds het begin van mijn metingen twee jaar geleden), vanmiddag 3,2 mm regen gehad. Ik heb nu weer een aantal liters voor mijn vleesetende planten.

Volgens buienradar krijg ik morgen, ongeveer een half uurtje ná 14:00u nog iets (heel veel?) meer:

bui2013072726771374865574.jpg

En niet alleen bij mij in Rotterdam. Ook de rest van het zuidwesten wordt niet vergeten, althans volgens de voorspelling.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.