Geplaatst: 16 september 201312 j Apart weer daar bij jullie. Hier hele dag zon met wat wolken. Enkel miezerig buitje gehad. That's it! Good things come in small packages
Geplaatst: 16 september 201312 j HET HAGELT HIER OPEENS!!! Hier ook (rond 17.20)... Toen ik op de fiets zat... Zonder jas.. > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 18 september 201312 j Hier heeft het de afgelopen dagen ook zo nu en dan geregend, gelukkig wel zeg, er hangen bergen met frambozen te groeien dus die willen nu wel maar ook hadden we wat regen en koude in de nacht nodig voor het paddestoelen zoeken... Vandaag zonnetje, de afgelopen nachten onder de 5˚ dus morgen en de komende dagen maar eens op paddestoelen jacht ) De eerste sneeuw was er ook natuurlijk gisteren, op 1000 meter hoogte hadden we sneeuw maar die smelt met dat mooie september zonnetje overdag weer ver weg natuurlijk ) MVG Danuta
Geplaatst: 18 september 201312 j Leve de buienradar. Ik stond op het punt om boodschappen te gaan doen maar zag op de monitor één regenwolk deze kant op komen. Die regenwolk ligt nu bij mij achter het huis, plassen met kop en schotels en een natte fiets, maar het is ook alweer voorbij. Ik ga gist halen en meel om een lekker broodje te bakken en vogelvoer voor de mussen en mezen, die lusten ook wel wat lekkers met dit gure weer. Het is al weer droog, volgende bui pas over een uurtje. Doek mee, zadel droog maken, wegwezen.
Geplaatst: 13 oktober 201312 j Zo, mijn 20 liter jerrycan is weer vol.Ook al zou ik 4 ibc containers hebben, dan zouden ze in de afgelopen 24 uur van helemaal leeg weer helemaal vol zijn. Best veel regen: in 24 uur 4 kuub water vanaf mijn plattedak. Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 14 oktober 201312 j Hier hebben we de hele dag en nacht regen gehad. Maar vrij lichte regen, dus het gaf geen problemen. In de lente en de zomer balen we van zoiets (dan regent het hier ook amper), maar in de herfst komt het goed uit facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 14 oktober 201312 j alles liep gewoon over, heb zo'n 3000 liter opvangcapaciteit maar was duidelijk onvoldoende, in het nieuws zei men dat het hier in 1 dag heeft gedaan wat normaal in november op een halve maand valt...
Geplaatst: 14 oktober 201312 j Hier hebben we de hele dag en nacht regen gehad. Maar vrij lichte regen, dus het gaf geen problemen. In de lente en de zomer balen we van zoiets (dan regent het hier ook amper), maar in de herfst komt het goed uit Waarom baal je van regen in de zomer ? Regen is toch veel lekkerder dan water te moeten geven? Gisteren was wel een beetje dubieus veel, in de krant stond dat wat er in NL gevallen is gisteren, de helft van de inhoud van het IJsselmeer is
Geplaatst: 14 oktober 201312 j Zoals ik schreef... regent het hier nu, en in de zomer, amper. In de zomer balen we dat het niet zoveel regent, want dan hebben we het nodig. Maar rond deze tijd vinden we het fijn dat het hier amper regent, want dan verzuipen we niet. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 14 oktober 201312 j Regen... gisteren? Helemaal nix... behalve het buitje om een uur of half 10 des avonds.... Lijkt erop dat we in Groningen hoog en droog zaten dit keer...
Geplaatst: 14 oktober 201312 j Zo! Ik heb niks gezegd...het is hier nu al een uur stikdonker en de regen komt met bakken uit de lucht vallen..de tvsateliet is uitgevallen, en de kruiwagen(zag ik net uit het raam)is in een uur half vol geregend We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 14 oktober 201312 j Wij hebben ook al een paar dagen megaveel regen de regenmeter stroomde over, maar dan alleen in de nachten, de wegen zijn 1 grote modderpoel, ik kwam er niet doorheen met de mountainbike maar overdag is het stralend weer met zon en temp boven de 20 gr .. bizar!
Geplaatst: 22 december 201312 j lang leve buienalarm, die mij droog tussen de buien door loodst. Zowel hond als ik houden niet van die natte bende! (nouja, de hond dan vooral niet omdat ze dan niet bij mij op de bank mag )
Geplaatst: 18 maart 201411 j Nou... het regent hier nu toch wel gestaag door en er lijkt nog veel meer aan te komen. Lekker voor de net gezaaiden op de tuin.
Geplaatst: 18 maart 201411 j Nou dan ben ik voor de verandering wel een tikkie jaloers. Hier zit ik met een ondoordringbare aardkorst en zou graag een drupje hebben, niet te veel hoor, gewoon een beetje.
Geplaatst: 18 maart 201411 j die regen komt hier ook als geroepen.de regenton was leeg doordat mijn vriend met inwassen van de bestrating nogal wat water heeft gebruikt. die zal nu wel weer lekker vol raken.
Geplaatst: 18 maart 201411 j Ach jee, de regen Mijn MM bakken met MM mix hebben nog geen last van droogte gehad, sterker, de vakken waar de zon nog nauwelijks op schijnt heb ik niet eens water hoeven te geven nog.
Geplaatst: 19 maart 201411 j ook in Raalte regende het vannacht. Ik heb een emmer buiten gezet, zodat ik het opgevangen\regenwater kan gebruiken voor mijn kamerplantjes , en zaadjes die ik net opgepot heb vanmorgen .Gister net de tuin geverticuteerd , kunstmest gestrooid , en kalk en graszaad, dusssj was ik erg blij met de regenvan vannacht en de zon van vanmorgen !!
Geplaatst: 19 maart 201411 j En of ik heb geweten dat het geregend heeft, zat er midden in.... tijdens mijn avond dienst. Maar deze morgen zag ik de geplante rabarber van de aldi en daar werd ik vrolijk van
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.