Geplaatst: 9 mei 201411 j kan het ook maar zo zijn dat appelvrouw....[ook al wat ouder weer[zie feestbaak]]het verkeerde regendansje heeft gedaan en dat de weergoden dachten dat is geen dansje meer dat is hiphop en raggie ineens en ook nog iets van jive en twist het moet uit zijn nu.....vandaar dat gedonder Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!
Geplaatst: 9 mei 201411 j Eindelijk tot ergenis van sommige, hebben we hier eindelijk op het eiland regen gehad, geen stort buien nee gewoon regen, of het voldoende was ja voor een dag wel ja. Licht bewolkt, van morgen ff een harde bui, vanmiddag ook een bui met gevolg van een strak blauwe lucht en nu hoor ik het rommelen, of die onweersbui over ons eiland komt. Oeps zo juist ging de lamp aan en uit in de lucht.... Jaaa het gerommel kom dichter bij ach arme hond heeft het niet meer duikt onder de tafel.
Geplaatst: 9 mei 201411 j Moest helaas tuinieren in de kas stoppen, zand zeven voor zaaien en potten. Door het onweer te gevaarlijk in de kas.
Geplaatst: 9 mei 201411 j We geven allemaal gewoon Appelvrouw de schuld. Die danst ook gewoon ráár hoor ... de goden nemen daar echt aanstoot aan.... ophouden nou, ja!ik dans helemaal niet raar Ik zal wel ff een zonnedans meedoen: We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 10 mei 201411 j Wat mij betreft ook. Twee maanden droog wordt niet ingehaald in drie dagen regen. De bomen hebben nog steeds dorst ook al is de tuin verzadigd. De eerste slakken net geraapt. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 10 mei 201411 j Huer wordt het ook weer slakkenkorrels strooien, en m 'n tuin wordt zompig. Put is iets meer dan de helft vol, dus nog een beetje mag wel gelukkig waait het voldoende en zijn de temperaturen hoog genoeg dat het wat verdampt maar na woensdag us get ff goed geweest Alles wat buiten staat is er wel erg gelukkig mee Achterkant kas is eraf en de voorkant staat open dus geen windscade en de regen heeft vrij spel tot halverwege de kas. De andere helft wordt morgen handmatig bewaterd.
Geplaatst: 11 mei 201411 j Nou ik ben klaar met die regen! ik ga wel gieteren, kom maar op met die zon ! En een graad of 20 graag!
Geplaatst: 11 mei 201411 j Sluit ik me volledig bij aan Jootje! Zonnedans? Dan vertrekt de huidige plensbui van hier wel door naar Kiekenboerinneke Edit: en/of naar appelvrouw en geedee! 11 mei 201411 j aangepast door Gast Home is where the harvest is.
Geplaatst: 11 mei 201411 j Het mag nou wel stoppen. Het regent al dagen en de wind is ook om van te huilen. Één van mijn bloemkoolplantjes heeft denk ik het loodje gelegd (lijkt er op alsof de stam is geknakt).
Geplaatst: 11 mei 201411 j Het waait inderdaad wel hard, voor alsnog gaat het goed. Ik heb 90% van m'n tuin afgedekt met landbouwfolie tegen onkruid. Blijft netjes liggen door alle stoeptegels en inmiddels plassen/meren water.
Geplaatst: 11 mei 201411 j Vooral de wind nekt nu wat plantjes, de regen is prima, dat lurken de plantjes wel op...De wind zorgt er echter voor dat (ondersteunde) tuinbonen omknakken, kolen gaan 'draaien' op hun stammetje ook spul als knoflook en jonge struikjes aan de basis omwaaien - of zeg maar gerust breken. Dat hoeft van mij allemaal niet
Geplaatst: 11 mei 201411 j Ik geloof dat ik m'n groente maar zwemles ga geven. Zwemles? Joh, bij mij verdrinken ze haast, ik heb geen tijd om ze nog zwemles te geven, ik heb er maar reddingsboeien bij gegooid Ach, nog ff dan klagen we weer dat het te droog is, ik kan me herinneren dat het vorig jaar ook zo'n beetje dit weer was rond deze tijd, werd het na ijsheiligen pas weer mooier weer en dat duurt nog 3-4 dagen
Geplaatst: 11 mei 201411 j Vannacht om 2 uur hagelde het. Ik had net gisteren de tomaten- en komkommerplanten in pot uit de kas naar buiten gedaan om in de kas aan de slag te gaan. Ik dacht dat ze wel een nachtje buiten konden, maar hagel en windstoten is toch wel wat té grof voor het tere spul. Dus regenjas aan en in het donker alle potten weer terug in de kas gezet, beetje op de tast plek zoeken. Ik ben het nu ook helemaal zat. Word ook ziek van steeds zeiknat worden en afkoelen. Zit al uren een geschikt moment af te wachten om boodschappen te doen tussen een paar buien door. De potgrond én het toiletpapier is op, dus ik moet erdoor!
Geplaatst: 11 mei 201411 j Ik heb maar NPK gestrooid. Dan kan het mooi in het brekerzand zakken en straks door het karton heen de planten wat verwennen. De planten die in de volle grond staan lijken het naar hun zin te hebben. Alles staat stevig en is zeker niet te nat. Ik ben benieuwd hoe mijn gemulchde en gelaagde kartontuin het gaat doen . De bollen en knollen hebben het wel vrij zwaar. Ze staan onder een plastic schermpje dat van ellende bijna een soort heksengordijn is geworden door alle scheuren die erin komen.
Geplaatst: 12 mei 201411 j De laatste vier dagen is hier een kleine 40 mm gevallen, de paar weken daarvóór vrijwel niets.Bijna alles heeft de wind redelijk doorstaan. Op een paar geknakte tomaten na (daar heb ik reserves voor), en geknakt loof van de knolvenkel (die planten groeien daar wel overheen). Het met stokjes ondersteunen van ook planten als chinese kool en knolvenkel heeft redelijk goed gewerkt. Op de klei is het nu wel erg nat: Maar het kan erger. Een stukje verderop (niet bij mij dus): Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 12 mei 201411 j Auteur Ik ben er klaar mee, ik wil zon Is toch niet meer leuk om buiten te zijn.Heb zelfs de verwarming aan
Geplaatst: 12 mei 201411 j Dit topic is wel erg actief de laatste dagen. Ik geloof dat dit ongunstig is voor alle wespen en muggen en redelijk gunstig voor de tuin. Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.
Geplaatst: 12 mei 201411 j Hier komt eindelijk de zon af en toe een beetje tevoorschijn, er vallen eindelijk gaten in de regenwolken
Geplaatst: 12 mei 201411 j Zit te hopen dat er na 3 uur misschien wel een tijdje geen regen komt.... dan kan ik naar de tuin... Maar je weet het nooit als de wolken/buien van zee komen...
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.