Geplaatst: 5 juni 201411 j Hoe gaat het met de zwemkipjes, kiekenboerinneke? Ben het water helemaal zat! Het giet flink door hier, terwijl ik eigenlijk een dagje buiten wilde hebben. Voor anderen is het juist feest: de slakken dansen door de tuin Home is where the harvest is.
Geplaatst: 5 juni 201411 j Hier regent het stevig door, met een hele fijne timing. Wou net op de fiets naar de welkoop voor laarzen, om daarna verder te gaan met het uitroeien van de schijnaardbei bij de hosta's en hortensia's. Achja
Geplaatst: 5 juni 201411 j Hoe gaat het met de zwemkipjes, kiekenboerinneke? Ben het water helemaal zat! Het giet flink door hier, terwijl ik eigenlijk een dagje buiten wilde hebben. Voor anderen is het juist feest: de slakken dansen door de tuin Vrij goed eigenlijk... Een paar jaar geleden was de toestand véél erger....Toen hadden ze een snorkel en zwemvliezen nodig.. Hier schijnt het zonnetje... Wel nog wolkenvelden en een stevig briesje. Hopelijk knakt er niets kapot deze keer.Het water zal snel verdampt zijn met de temperaturen van de komende dagen... Ik laat op m'n dak alles maar staan van water. M'n planten daar zullen het nog goed kunnen gebruiken.
Geplaatst: 5 juni 201411 j aaaaaaaaaaaaach. Je moet ze genetisch bewerken zodat ze zwemvliezen krijgen, kunnen ze zich altijd redden
Geplaatst: 5 juni 201411 j nou weet ik een nadeel van een moestuin. sla niet uit de koelkast kunnen halen maar eerst door de regen naar de tuin moeten om sla te plukken
Geplaatst: 5 juni 201411 j Wij hadden hier vandaag geen regen meer. Ik stuur de zon ook jullie kant op..zoef..komt ie We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 8 juni 201411 j Aaah hier regent het even lekker! Blijft ook nog wel even doorgaan zo te zien tot een uur of twee
Geplaatst: 8 juni 201411 j Hier in Enschede onweert en regent het ook flink, goed voor de tuin minder voor de lunch buiten... Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
Geplaatst: 8 juni 201411 j Lichte buien, meer op komst, verstoren mijn plannen om vandaag bij iemand onkruid te gaan spuiten met schoonmaakzaijn.
Geplaatst: 8 juni 201411 j Hier in Raalte geen vuiltje aan de lucht ....maar ja ik zeg wel eens :waar ik loop, schijnt de zon !
Geplaatst: 8 juni 201411 j Hier heeft 't al flink geregend, en ik verwacht nog meer :V Blijf nu maar even binnen, buiten voelt het als een turks stoombad, bleh.
Geplaatst: 8 juni 201411 j t heeft hier vanmorgen ook een heerlijk mals buitje geregend. Op een grond die nog niet uitgedroogd was van het mooie weer is het een perfecte aanvulling van het grondwaterpeil om het droge hete weer van morgen op te vangen. Hoef ik lekker niet te gieteren!
Geplaatst: 9 juni 201411 j Antwerpen vannacht (een uurtje geleden)Dakgoot volledig om zeep, 3 auto's zwaar beschadigd, alle plastiek potten en onderschotels voor de vleesetende plantjes stuk.. Tuin is een zwembad ondertussen Ja, dit is de hand van een volwassen persoon De koude kast staat nog wel recht zonder glasbreuk.. Ben blij dat ik voor 4 mm glas ben gegaan.Zou het kunnen dat de open ramen hebben geholpen door de spanning eraf te halen?
Geplaatst: 9 juni 201411 j Deze nacht wakker geworden van het lawaai! Alles stond blank, de afvoeren konden het niet slikken. De meeste planten tegen de grond of zwaar beschadigd, zo ook weer die dikke prei maar de zomerprei ook veel schade Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 9 juni 201411 j Yep, bij mijn ook alle planten om zeepAardbeien, mais etc.. alles ligt plat, putten in de grond van een cm diep & meer van de hagelbollenenkel de olijfwilg-haag die ik dit voorjaar heb gezet heeft het overleeft
Geplaatst: 9 juni 201411 j Mensen, mensen, wat een hoosbuien. Vannacht, nu weer, maar goddank geen (grote) hagel. Wel flinke windstoten, ik hoop dat er wat peertjes in de boom blijven hangen We zitten nu dus onder die mooie rooie vlek Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
Geplaatst: 9 juni 201411 j Lichte buien, meer op komst, verstoren mijn plannen om vandaag bij iemand onkruid te gaan spuiten met schoonmaakzaijn. hm, hier in grunn zijn geen lichte buien voorspeld voor vandaag hoor? Alleen voor vannacht pas!
Geplaatst: 9 juni 201411 j Zag het ook net, ik zit gelukkig helemaal links even voorbij Rotterdam, daar zal het wel mee gaan vallen, even duimen. Mijn man zat al dat ik eventueel ook wat in de schuur kan zetten, heb een flink aantal kersentomaten in potten staan en een herfstframboos in een grote pot, ik hoop dat het niet nodig zal zijn.
Geplaatst: 9 juni 201411 j @MijkeNou... die bui die nu boven Suus hangt zou om een uur of 8 á 10 hier zijn volgens de 24-uursvoorspelling....Maar waarschijnlijk is ie straks onderweg wel weer verwaait en komt daar niets van terecht...Eigenlijk wilde ik weer in afwachting van de "onweers"bui in mn huisje blijven en foto's maken... gaat weer vast nix worden...
Geplaatst: 9 juni 201411 j de verwachting ziet er nu alweer anders uit. vanochtend zouden de buien idd pas rond 1uur snachts bij Groningen aankomen. zoals het nu lijkt is de bui kleiner in omvang en gaat een stuk sneller.de 24uurs radar van buienradar snapt er niets van, die flipt steeds.
Geplaatst: 9 juni 201411 j nouja 1 uur snachts of 8 uur savonds, in beide gevallen kun je toch nog de hele dag droog in de tuin werken?
Geplaatst: 9 juni 201411 j ik denk niet dat het de bedoeling is dat alle azijn savonds direct weer wegspoelt.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.