Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Het regent!!!!!

Featured Replies

Geplaatst:

Vrijdag met zonnetje naar de tuin gefietst... beetje bezig geweest tot er een hagelbui voorbijkwam (even schuilen in het hok) daarna weer prachtig weer met zonnetje en jas uit enzo...

Half uur later enorme vette hagelbui (dus weer schuilen), gelijk daarna weer prachtig zonnetje en terwijl die hagelbui verder over Groningen trok begon ie ook nog lekker te donderen!

Hoezo wisselvallig die aprilmaand...

Geplaatst:

Vandaag eerst in een flinke hagelbui raapsteeltjes naar mijn moeder gebracht, daarna door een hoosbui naar de fysio. Was drijf

Jorieke, genoeg regen gehad voor voorlopig? We willen weer zon!

Slaan jullie eigenlijk wel regen op in een ton/vat?

Good things come in small packages

Geplaatst:

Bij ons in het noorden ook bijna niets gevallen.15 mm vanaf begin april.

Wij vangen het water op voor de kas en planten in de tuin en voor de toilet

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Al die regen hier doet de natuur goed, het ziet er prachtig uit. Het voelde als groeizaam weer vandaag, beetje broeierig. Kon het niet laten de scabiosa en zinnia's in de tuin uit te planten. 10 min. daarna viel er een hagelbui....

Geplaatst:
Koninginnedag zal dit jaar waarschijnlijk warm en zonnig verlopen. Volgens weeronline.nl kan de temperatuur op maandag oplopen tot 22 graden. Later op de dag kan er mogelijk een bui of onweer voorkomen.

Word vast weer warm en droog dan

Geplaatst:

Omdat ik morgen op Nl aanga moest ik nog heel veel doen in de tuin..veel wiedwerk, culterrakorrels bij sierplanten, nog de laatste knoflookjes planten..veel opruimen en woelmuisvallen nakijken...asperges oogsten..paardenpoep op de composthoop leggen..laatste tomaatjes aan de buren uitdelen..nw frambozen aanbinden..bij ieder klusje leek er een nieuwe bui te komen..ging ik weer even schuilen..gauw weer verder..en hup nieuwe bui.

Ik ben eigenlijk nog nat

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Elke keer als ik denk ik ga ff wat pluksla knippen, en ik op het punt sta naar buiten te gaan, gaat t weer hóósen

Good things come in small packages

Geplaatst:

Ha ha hier het zellfde,moest krop sla pakken, iedere keer die vette druppels.

Geplaatst:

Regen?! Er is hier nog geen druppel gevallen.

Geplaatst:

Hier was het lekker weer ,alleen veeeeeeeeeeeel wind. geen regen.

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Ik zit echt met verbazing te lezen. Vorige week de hele week thuis, regen regen en nog eens regen. Maargoed was ook wel even nodig dus was er blij mee. Nu regent het hier nog steeds en mag het van mij wel weer wat droger worden. Laat het lekker jullie kant op gaan dan

Geplaatst:

nou van mij mag t wel stralend lente weer worden nu!

Geplaatst:

nouw.. anders hier wel. Veeel regen. Water zat voor nu even. Laat het maar 18gr worden en nachten van 12gr. en lekker zonnetje... de hele komende week graag ( ik heb een week vakantie )

heeeerlijk heeeerlijk

Geplaatst:

wel stevig bewolkt maar ook hier geen regen. misschien af en toe een spatje maar niets serieus.

maar die wind! bah, ik waaide bijna uit mijn vestje...het leek wel herfst vandaag..

Geplaatst:

Ja, die buien kwamen allemaal hiér langs... We zaten hier precies in de baan...

Woensdag was het dan wel weer prachtig en warm...

Geplaatst:

woensdag was het hier merkwaardig weer!

regen, droog, zon, regen binnen 2 minuten...

soms ook regen en zon tegelijk...maar wel lekker warm!?

morgen(vandaag) wil ik naar de tuin dus ik hoop op mooi weer..

Geplaatst:
maar die wind! bah, ik waaide bijna uit mijn vestje..

Echt 'n rot wind! Best lekker zonnetje, goede temperatuur om veel af te harden.. maar die wind verpest het weer voor sommige plantjes... durf m'n tomaten nog niet in deze wind te zetten tenminste.

Geplaatst:

Door de regen niet heel veel gedaan de afgelopen weken, maar de plantjes vinden het heerlijk.Ze zien er lekker sappig uit, dat is zeker! De spinazie smaakt heerlijk zacht, de bladmosterd gaan we van het weekend proberen. Die wind is alleen een beetje vervelend, mijn erwten houden zich goed vast maar de kolen hebben het maar zwaar...

Graag minder wind en meer zon, beste aardbol. Alvast bedankt!

Geplaatst:

Het wordt een perfect tuin-weekend - hoop ik! Het was nog zo koud vandaag en zo'n wind: tijd voor zon.

Ik ga van alles uit de koude kas uitplanten: sla, koolplantjes, venkel, koolrabi.

En het is hoog tijd voor mijn piepertjes.

Alles heeft zon nodig, warmte!

Wie glimlacht in plaats van tekeer te gaan, is altijd de sterkste

Geplaatst:
  • Auteur

Het is hier al dagen mooi weer, niet dat wat ze op het weerbericht voorspelden.

24 graden was het vanmiidag, heerlijk

Heb al weer van alles gedaan op de tuin.

Ben bezig paadjes te leggen van de stapel trottoirtegels die ik had georven van de vorige huurder.

Scheelt weer paadjes schoffelen

Geplaatst:

Hier koud, amper 12 graden, af en toe zon dan was het iets warmer en flinke buien daarstraks en onweer! Das wel leuk!

Geplaatst:

Hier nog steeds niets, een buitje zou welkom zijn,maar laten we het daar bij houden.

Geplaatst:

Hier hoost het al minstens 1,5 uur! Inclusief donder en bliksem

To plant a garden is to believe in tomorrow.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.