Geplaatst: 8 juli 201411 j Voor mij kan ie wel weer even, ik moet wat peulen oogsten, maar met die regen ga ik de tuin niet in
Geplaatst: 8 juli 201411 j Het zou vandaag regenen maar het weermannetje had zich vergist denk ik, dus ik kon weer met gieters gaan sjouwen, nu gaat het morgen regenen zegt hij, zal mij benieuwen.
Geplaatst: 8 juli 201411 j Wij willen heel graag ook regen, maar het is weer niks geworden vandaag. Drie druppels of zo. Diegene die veel heeft, kan ook veel uitdelen.
Geplaatst: 8 juli 201411 j Nou bij mij heeft het de hele dag weer geregent! De grond in mijn soort van mm bak staat al dagen lang nat.
Geplaatst: 8 juli 201411 j Hier ook de hele dag regen, maar ik klaag niet, want het was hard nodig! Geloof morgen nog zo'n dag. En dan is het wel weer effe goed!
Geplaatst: 9 juli 201411 j Hier al 2 dagen continu regen en soms echt hevig.De moestuin had het wel dringend nodig, maar nu lijkt het een moeras te worden.Hopelijk rotten mijn aardappelen niet in de grond.
Geplaatst: 9 juli 201411 j Hele dag erg benauwd en bewolkt, luchtvochtigheidsgraad rond de 80%. Klef weer.Dus is het helemaal niet raar dat ik nu zwaar aanrollende donder hoor. Klinkt erg dreigend en het wordt hier al aardig donker. We hebben hier te maken met een directe aanval vanuit Duitsland! De voorhoede is aangekomen en de eerste druppels vallen... Gaat dit een vette show worden? Als ik buienradar mag geloven wel.Ik zit er klaar voor. Yeah... eerste bliksem en eerste donder... En... nu regent het écht!
Geplaatst: 9 juli 201411 j Code oranje hoor ik net van de weerman. Vanuit duitsland over jullie heen ja ( geen WK grap )
Geplaatst: 9 juli 201411 j hier ook zo vanuit het niets een dikke plensbui. ik heb nu 2 verzopen katten gaat nog leuk worden op de grote markt. voetbal kijken in de stromende regen.
Geplaatst: 9 juli 201411 j Nou... als ik ook op de bliksemradar kijk is duidelijk te zien dat ie zn kracht verloren is... Net vanaf dat ie de grens over is.Komt weer eens helemaal nix van terecht. Weer geen lekkere donderbui... Het is alweer klaar hier... Wel toepasselijk zeg... code oranje...
Geplaatst: 9 juli 201411 j Nou... als ik ook op de bliksemradar kijk is duidelijk te zien dat ie zn kracht verloren is... Net vanaf dat ie de grens over is.Komt weer eens helemaal nix van terecht. Weer geen lekkere donderbui... Het is alweer klaar hier... Wel toepasselijk zeg... code oranje... Ha ha, valt dát effe tegen! HGier klaart het (@#$) al weer op, maar ik heb wel één prachtige bliksem gezien.
Geplaatst: 9 juli 201411 j Hier al twee dagen regengordijnen... Met de hond gaan wandelen zonder paraplu en je bent gelijk gedoucht Nog even en m'n put loopt over... Edit: nog twee extra lege tonnen gezet: ga straks even poolshoogte nemen Maar nu is het wel goed geweest... Straks rot alles weg van de nattigheid en het is nu ideaal kweekweer voor bloedluis... Dus graag de hemelsluizen terug toe, daarboven!
Geplaatst: 9 juli 201411 j Ik vind het verschrikkelijk! Mijn ene foliekasje staat goed vast, maar de andere totaal niet. Die waait dus steeds weg. Tomaten enzo vol in de regen..
Geplaatst: 10 juli 201411 j Hier hebben we 2 dagen zo ongeveer non-stop regen gehad. Gisteravond zaten we op bijna 30 mm, wat er later nog bij is gevallen moet ik zo nog even gaan bekijken.Mooi wat water, en het kwam ook lekker langzaam (niet in 1 stortbui) naar beneden. Maar goed... we willen nu wel weer even wat droge dagen. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 10 juli 201411 j We zijn toch ook nooit content hé zeg. Te droog te nat de warm te koud, 't is altijd wat met die moestuiniers Maar na al die regen zijn mijn tonnen weer bijna vol, 3 x 1000 liter en dan de regenput ook nog.De grond zal nu wel weer helemaal vochtig zijn want het was zeer diep droog. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 10 juli 201411 j Hier stond de put (water om via kabel uit de grond te pompen) droog Ik hoop dat.daar nu ook weer water inzit want men gras kan moeilijk zonder.
Geplaatst: 10 juli 201411 j mijn tomaten staan gewoon buiten. niets foliekasje. gaat prima. Die van mij ook, al sinds half/eind april en ze doen het prima. Alleen met die wind, ze staan in potten, waaiden ze steeds om, gisteren achterin de tuin ook. Tuin is op het zuiden, dus wind uit noorden heeft weinig vat op de tuin, maar achterin waren er toch 3 omgekukeld. En als er wat wind staat drogen de blaadjes ook weer, dan hebben die minder last van het water, maar ook dat maakt voor de vruchten niet echt veel uit, vorig jaar heb ik geel blad er gewoon afgeknipt en tomaatjes waren prima. Wat de regen betreft, dat is nu wel ff genoeg geweest, tuin hoeft nu een dag of 3 geen water, dat scheelt weer. Als het nou lekker zonnig overdag wordt en 's nachts een beetje regen, dan is het precies goed.
Geplaatst: 10 juli 201411 j Oh ik lees veel dat tomaten goed beschut moeten staan enzo. Maar als het jullie lukt, dan heb ik vertrouwen
Geplaatst: 11 juli 201411 j 08-07 ging het hier weer regenen.Natuurlijk werden de sluizen vol open gezet. Het kan dit jaar werkelijk niet gelijkmatig verdeeld worden.Het is steeds van het ene uiterste in het andere. Je kan het goed aan de rivier stand zien: Onze nieuwe habitat : https://youtu.be/BapOVa6jPgg Zittauer Gebirge ( Natur, Wandern, Entspannung, Ruhe )
Geplaatst: 12 juli 201411 j tja, wen er maar aan. Dat alles of niets weer van dit jaar gaat door de klimaatsverandering waarschijnlijk veel extremer worden.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.