Esthe76r Geplaatst: 20 augustus 2014 Geplaatst: 20 augustus 2014 Jorieke mocht je nog aardbeien plantjes over hebben.... Quote
Jorieke123 Geplaatst: 20 augustus 2014 Auteur Geplaatst: 20 augustus 2014 Ja hoor, meer dan genoeg Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Stan Geplaatst: 20 augustus 2014 Geplaatst: 20 augustus 2014 O.I. kers en paprika e.d. eten de varkens dat wel ?(dan heb ik nog wel wat zaden(geen pepers hoor die maal ik tot poeder en eet ik zelf op )). Zonnenbloempitten heb ik ook nog wel voor ze. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Jorieke123 Geplaatst: 21 augustus 2014 Auteur Geplaatst: 21 augustus 2014 Ja hoor, dat eten ze wel. Of het nou de wortel of de plant of alleen de stengels zijn... en anders wroeten ze ze onder en voegen ze wat toe aan de grond in de vorm van compost. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Esthe76r Geplaatst: 7 september 2014 Geplaatst: 7 september 2014 Graag wat aardbeienplantjes dan. Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 13 september 2014 Geplaatst: 13 september 2014 Jorieke ik zag je moestuin update langs komen en toen moest ik ineens weer denken aan die Japanse sierkwee zaadjes die vorige keer weg zijn gewaaid.Heb je nog een paar nieuwe voor me? Quote
Jane Doe Geplaatst: 13 september 2014 Geplaatst: 13 september 2014 Net sierkwee opgezocht, is een zeer mooie fruitplant. Zijn er misschien nog zaden verkrijgbaar (na Angela)? Quote
Jorieke123 Geplaatst: 13 september 2014 Auteur Geplaatst: 13 september 2014 Angela, ik heb geen zaden meer (sorry Jane), wel plantjes. Ik heb ze dit voorjaar gezaaid, en ook voor jou. De rest houd ik zelf. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
angela († maart 2025) Geplaatst: 13 september 2014 Geplaatst: 13 september 2014 Ik wil er graag 1, wil kijken of die anders zijn dan die van mij.Wil je van die ik heb toevallig ook plantjes Jorieke? Quote
Jorieke123 Geplaatst: 13 september 2014 Auteur Geplaatst: 13 september 2014 Ja Angela, dat zou leuk zijn. Kan ik hier ook kijken of ze anders zijn. Zou zo maar aan de grondsoort kunnen liggen o.i.d. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 13 september 2014 Auteur Geplaatst: 13 september 2014 Voor onze 2e keuken ( ) ben ik op zoek naar een stuk eikenhouten aanrechtblad. Het gaat om maar liefst 77 cm blad (bijna niets dus ), verdeeld over 2 stukken (wasbak er tussen). Een stuk van 42 en een stuk van zo'n 35 cm breed. 62,5 cm diep, en 3,8 cm dik. Mag dieper en breder, dat lossen we wel op. Dikker of dunner is lastiger. De keuken is van Ikea, maar die hebben hun dikke eiken aanrechtblad tegenwoordig gemaakt van dat snipperspul (spaanplaat) met een dun laagje eiken er boven. En ik wil massief eiken. Ik heb wel rond gezocht, maar vind dan natuurlijk alleen bladen van 2 meter of langer. Met alle bijkomende verzendkosten en gedoe. Wie weet kent iemand hier iemand die wel eens met dat soort bladen werkt en dan restjes heeft? Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
geedee Geplaatst: 13 september 2014 Geplaatst: 13 september 2014 Tip; Als je op MP of bij de kringloop eens kijkt bij salon- of eetkamertafels....daar staan tegenwoordig veel eiken tafels voor een prikje. Als je dan een dikker blad vind, haal je aan de onderkant het teveel weg....zie je niks van Quote
Jorieke123 Geplaatst: 14 september 2014 Auteur Geplaatst: 14 september 2014 Thanks Geedee, daar gaan we ook naar op zoek. Maar de vraag blijft voor nu nog even bestaan, dan zoeken we na de MTFD wel verder. Heeft ook geen haast... Wat ik ook nog zoek, is een keukenrolhouder. Zo 1 voor aan de muur, en dan lekker retro. Vast goed te vinden bij de kringloop, maar leuker als iemand er hier eentje heeft liggen bijv.Ik heb oranje oude tegeltjes, en een taupe plafond. Hij mag dus bruin en/of oranje zijn. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Erny Geplaatst: 14 september 2014 Geplaatst: 14 september 2014 Sh...t.... dat had ik eerder moeten weten... Moeder had zo'n oranje mét bloempjes (die rechtsboven)... helaas is de verhuizing nu al weer 2 jaar geleden. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 14 september 2014 Auteur Geplaatst: 14 september 2014 Haha ja toen had ik ook nog geen oranje keuken Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 14 september 2014 Auteur Geplaatst: 14 september 2014 @Jane Doe: tijdens het oogsten van een gedeelte van de Japanse siekweetjes, kwam ik een verschrompeld exemplaar tegen waar ik de zaden uit heb gehaald. Ik moet ze nog even drogen, en dan kan jij er wat krijgen Wel viel het me nu voor het eerst op dat er veel verschil zit tussen de peertjes van de meerdere planten die ik heb staan. Ook is er in ieder geval 1 plant zonder stekels, en zeker 1 plant met kleine stekels. De zaden die ik vorig jaar oogstte, waren van een plant zonder stekels. Van welke plant het peertje van dit jaar af kwam, weet ik niet meer, ik was alle planten al langs geweest. @Angela: ik kon 3 verschillende vormen zien bij de peertjes/appeltjes. Maar ik heb toch echt maar 1 soort planten besteld. Je weet straks dus nog steeds niet zeker welke soort je krijgt Handig he? Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
angela († maart 2025) Geplaatst: 14 september 2014 Geplaatst: 14 september 2014 We zien wel, die van mij zijn volgens mij wel anders dan die appeltjes die je bij je update liet zien. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 14 september 2014 Auteur Geplaatst: 14 september 2014 Ze zijn dan natuurlijk ook nog eens door elkaar bevrucht... dus een hele nieuwe soort Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jane Doe Geplaatst: 14 september 2014 Geplaatst: 14 september 2014 Super Jorieke, zijn we helemaal blij mee. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 17 september 2014 Auteur Geplaatst: 17 september 2014 Via mijn groenteboerin kan ik aan olifantenknoflook komen. Zoals het nu lijkt, komt de prijs op zo'n 5 euro per bol. Maar het ging om een kiloprijs en ik weet nog niet hoeveel bollen dat dan betreft. Zijn er hier mensen die dan interesse hebben voor de MTFD? Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jane Doe Geplaatst: 17 september 2014 Geplaatst: 17 september 2014 Daar willen wij graag gebruik van maken.Ik laat de schillen voor de zekerheid iets drogen, varkens mogen niet ziek worden van onze keukenresten. Quote
Connie Geplaatst: 18 september 2014 Geplaatst: 18 september 2014 Via mijn groenteboerin kan ik aan olifantenknoflook komen. Zoals het nu lijkt, komt de prijs op zo'n 5 euro per bol. Maar het ging om een kiloprijs en ik weet nog niet hoeveel bollen dat dan betreft. Zijn er hier mensen die dan interesse hebben voor de MTFD?Ik zou wel graag 1 bol hiervan willen als je eraan kan komen Jorieke.De eventuele prijs hoor ik dan op de mtfd van je . Quote Je zou maar een èèndags vlieg zijn en je dag niet hebben.....
RvO Geplaatst: 18 september 2014 Geplaatst: 18 september 2014 @Jorieke,Als je nog olifantenknoflook over hebt dan wil ik ook wel een bol. Ik zie het wel op de mtfd.Bedankt, RvO Quote
appelvrouw Geplaatst: 19 september 2014 Geplaatst: 19 september 2014 Ik ook graag een bol..tenminste, ik weet niet hoelang hij bewaard... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
angela († maart 2025) Geplaatst: 19 september 2014 Geplaatst: 19 september 2014 Wat voor soort koffie Jorieke?Heb je bijv. ook een Nespresso of Senseo? Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.