Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

O.I. kers en paprika e.d. eten de varkens dat wel ?(dan heb ik nog wel wat zaden(geen pepers hoor die maal ik tot poeder en eet ik zelf op )). Zonnenbloempitten heb ik ook nog wel voor ze.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

• 3 weeks later...
Geplaatst:

Voor onze 2e keuken ( ) ben ik op zoek naar een stuk eikenhouten aanrechtblad. Het gaat om maar liefst 77 cm blad (bijna niets dus ), verdeeld over 2 stukken (wasbak er tussen). Een stuk van 42 en een stuk van zo'n 35 cm breed. 62,5 cm diep, en 3,8 cm dik.

Mag dieper en breder, dat lossen we wel op. Dikker of dunner is lastiger.

De keuken is van Ikea, maar die hebben hun dikke eiken aanrechtblad tegenwoordig gemaakt van dat snipperspul (spaanplaat) met een dun laagje eiken er boven. En ik wil massief eiken. Ik heb wel rond gezocht, maar vind dan natuurlijk alleen bladen van 2 meter of langer. Met alle bijkomende verzendkosten en gedoe.

Wie weet kent iemand hier iemand die wel eens met dat soort bladen werkt en dan restjes heeft?

Geplaatst:

Tip; Als je op MP of bij de kringloop eens kijkt bij salon- of eetkamertafels....daar staan tegenwoordig veel eiken tafels voor een prikje. Als je dan een dikker blad vind, haal je aan de onderkant het teveel weg....zie je niks van

Geplaatst:

Thanks Geedee, daar gaan we ook naar op zoek. Maar de vraag blijft voor nu nog even bestaan, dan zoeken we na de MTFD wel verder. Heeft ook geen haast...

Wat ik ook nog zoek, is een keukenrolhouder. Zo 1 voor aan de muur, en dan lekker retro. Vast goed te vinden bij de kringloop, maar leuker als iemand er hier eentje heeft liggen bijv.

Ik heb oranje oude tegeltjes, en een taupe plafond. Hij mag dus bruin en/of oranje zijn.

keukenrol84611410699561.jpg

Geplaatst:

Sh...t.... dat had ik eerder moeten weten... Moeder had zo'n oranje mét bloempjes (die rechtsboven)... helaas is de verhuizing nu al weer 2 jaar geleden.

Geplaatst:

@Jane Doe: tijdens het oogsten van een gedeelte van de Japanse siekweetjes, kwam ik een verschrompeld exemplaar tegen waar ik de zaden uit heb gehaald. Ik moet ze nog even drogen, en dan kan jij er wat krijgen

Wel viel het me nu voor het eerst op dat er veel verschil zit tussen de peertjes van de meerdere planten die ik heb staan. Ook is er in ieder geval 1 plant zonder stekels, en zeker 1 plant met kleine stekels.

De zaden die ik vorig jaar oogstte, waren van een plant zonder stekels. Van welke plant het peertje van dit jaar af kwam, weet ik niet meer, ik was alle planten al langs geweest.

@Angela: ik kon 3 verschillende vormen zien bij de peertjes/appeltjes. Maar ik heb toch echt maar 1 soort planten besteld. Je weet straks dus nog steeds niet zeker welke soort je krijgt Handig he?

Geplaatst:
Via mijn groenteboerin kan ik aan olifantenknoflook komen. Zoals het nu lijkt, komt de prijs op zo'n 5 euro per bol. Maar het ging om een kiloprijs en ik weet nog niet hoeveel bollen dat dan betreft. Zijn er hier mensen die dan interesse hebben voor de MTFD?

Ik zou wel graag 1 bol hiervan willen als je eraan kan komen Jorieke.

De eventuele prijs hoor ik dan op de mtfd van je .

Je zou maar een èèndags vlieg zijn en je dag niet hebben.....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...