Roelie Geplaatst: 23 september 2014 Geplaatst: 23 september 2014 (aangepast) Dag allemaal, ik heet Roelie en kom uit het noorden van het land. Provincie Groningen om precies te zijn. Daar kijkt men niet vreemd op als een man van 57 met de naam Roelie door het leven gaat. Buiten Groningen en Drenthe kijkt men daar iets anders tegen aan is mijn ervaring... Mijn vrouw en ik hebben een boerderijtje met 1.2 Ha grond. Grote moestuin met bio-voer en een hectare aan jong bos en een vijver en enkele hoogstam appels van 70 jaar oud. Peren en pruimen zijn wat jonger. Veel bessenstruiken maken het geheel compleet.We doen het dus zonder gif en maken eigen compost. Met een hectare aan ruw terrein mag dat geen probleem zijn. De lokale eigenaars van paarden zorgen voor de mest.We zouten, zuren, drogen en vriezen in. En voor dat laatste hebben we voor noodgevallen het gele gevaar op de foto... Nou ja, zo ongeveer dus... 23 september 2014 aangepast door Gast Quote
thea Geplaatst: 23 september 2014 Geplaatst: 23 september 2014 Welkom in het noorden en op deze site Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
Stan Geplaatst: 23 september 2014 Geplaatst: 23 september 2014 Welkom en dat ziet er goed uit daar . Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Bit Geplaatst: 23 september 2014 Geplaatst: 23 september 2014 Dat ziet er érg goed uit aldaar ! Als je hier vaker gaat komen op dit forum, is het wellicht een leuk idee een eigen blog aan te maken, dat doen er velen hier : blog/ Quote
Roelie Geplaatst: 23 september 2014 Auteur Geplaatst: 23 september 2014 Ik ben waarschijnlijk niet actief genoeg voor dat soort bezigheden, maar zal zo af en toe rondneuzen en dingetjes posten. Je begrijpt hopelijk dat tuinieren iets meer prioriteit geniet dan bloggen... Quote
Bit Geplaatst: 23 september 2014 Geplaatst: 23 september 2014 Hahhaha. tuurlijk hoor. Bij iedereen ook wel. Maar je hébt er wel eens een dag tussen dat je es lekker niks doet he ? Of het regent maar en het regent maar ...... Een blog ( is mijn ervaring hoor ) kan ook vooral heel leuk zijn voor jezelf. Ik verplicht me er toe dingen vast te leggen. De gang van het jaar in beeld vast te leggen. Je doen en laten te beschouwen, op afstand bijna. Ik vind het echt een aanvulling op het tuinieren zélf. Een hulpmiddel ook bijna.Maar goed. Ik schiet door. Lekker zelf weten.... Quote
geedee Geplaatst: 23 september 2014 Geplaatst: 23 september 2014 Welkom Roelie! Leuke binnenkomer met al die foto's! Zijn we gek op. Ik krijg al helemaal zin om dat "appeltjes aan de stokken rijgen" na te gaan apen; ziet er uit. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 24 september 2014 Geplaatst: 24 september 2014 Welkom! Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Gast Geplaatst: 24 september 2014 Geplaatst: 24 september 2014 Hoi leuk weer iemand uit de provincie Groningen. Mooi foto's en wat een ruimte zeg. Groetjes jessica Quote
geertlaurent Geplaatst: 24 september 2014 Geplaatst: 24 september 2014 Roelie dat hoor je hier in Belgie niet Mooi zeg, ik wou dat ik ook zoveel plaats had. Maar met welk geel ding vries jij dingen in? Quote
Roelie Geplaatst: 24 september 2014 Auteur Geplaatst: 24 september 2014 Als je alle plaatjes hebt gezien was de laatste een 13 pk Hatz diesel die e.e.a. regelt...Alleen voor noodgevallen uiteraard, in Nederland is de stroomvoorziening nog redelijk betrouwbaar... Quote
geertlaurent Geplaatst: 24 september 2014 Geplaatst: 24 september 2014 Ja die laatste had ik ook gezien, maar begreep niet zo goed hoe je daar iets mee invriest. Dacht dat ik ergens een vriescel gemist had ofzo Quote
Gast Geplaatst: 30 september 2014 Geplaatst: 30 september 2014 welkom Roelie . de fotoos laten zien dat jullie zelfvoorzienend bezig zijn! Op een mooi stekkie ergens ver weg (van drukte, vervuiling, wifizones ) grtn van de Veluwe! Quote
Groentjuh Geplaatst: 30 september 2014 Geplaatst: 30 september 2014 Ziet er prachtig uit allemaal, zeker vanuit een Randstad perspectief. Rust is hier ver te zoeken. Groetjes vanuit de wifi-soep Quote “The cost of sanity is alienation” - Terence McKenna
Jane Doe Geplaatst: 30 september 2014 Geplaatst: 30 september 2014 Welkom, veel forum- en moestuinplezier.Leuk dat je ons meteen een rondleiding geeft, van jullie prachtige stek. Quote
Erny Geplaatst: 15 oktober 2014 Geplaatst: 15 oktober 2014 Dat ziet er wel eventjes helemaal gewéldig uit zég! Complimenten! Welkom hier van een stadjer. (... en ik wil ook een kachel en een droogrek en dan ook zoveel appeltjes te drogen hangen... weg met de cv... ) Quote
Nynkef Geplaatst: 15 oktober 2014 Geplaatst: 15 oktober 2014 Jeetje Roelie, wat een prachtige stek hebben jullie daar !! Ben maar een heel klein beetje veel jaloers Quote
Roelie Geplaatst: 15 oktober 2014 Auteur Geplaatst: 15 oktober 2014 Niet jaloers zijn, wees blij met wat je hebt, ik ben ook veel kleiner begonnen en nu ik wat ouder ben, kan er ook wat meer...Maar om de jaloezie een beetje op te waarderen... het gaas is om de vele reeën tegen te houden.... Quote
Holland Geplaatst: 16 oktober 2014 Geplaatst: 16 oktober 2014 Twee woorden: Wauw! en Welkom! Quote Vriendelijke groeten, Holland
koolrabi Geplaatst: 16 oktober 2014 Geplaatst: 16 oktober 2014 Dat is genieten. Ja, er gaat niets boven Groningen nietwaar?Welkom. Quote met groene groet, koolrabihttps://zolekkergezond.nl/
Old Rose Geplaatst: 16 oktober 2014 Geplaatst: 16 oktober 2014 wow, wat mooi allemaal.En mijn komplimenten voor de "simpele" oplossing van de droog appeltjes Die ga ik echt onthouden en als we volgend jaar mijn houtfornuis eindelijk hebben staan, ook toepassen.Veel plezier hier op het forum Quote ~ Waarom zou je kinderen wonderen gaan uitleggen terwijl je ze ook een tuin kunt laten aanleggen. ~
Roelie Geplaatst: 16 oktober 2014 Auteur Geplaatst: 16 oktober 2014 Houtfornuis, vertel...Wij hebben er zo eentje. Vedspis uit Zweden. Quote
Piroska Geplaatst: 16 oktober 2014 Geplaatst: 16 oktober 2014 Ziet er prachtig uit allemaal Roelie, en ook een geweldig fornuis. Is dat waar je op kookt altijd? Wij koken in de winter binnen op een houtfornuis, heerlijk ding ook. ( in de zomer koken we buiten) Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.