Itoero Geplaatst: 6 april 2015 Geplaatst: 6 april 2015 Ze zijn vollop aan't groeien. Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
Liekie Geplaatst: 6 april 2015 Geplaatst: 6 april 2015 De lookjes hebben het zwaar gehad in de nattigheid, maar de nieuwe bladeren zijn groen! Hopelijk wordt de gehele aanblik snel vrolijker en groener. Sommigen zijn potlood-dik, maar anderen hebben al een steek zo dik als mijn duim. Vandaag wat kali gegeven. Quote
roosmarij Geplaatst: 9 april 2015 Geplaatst: 9 april 2015 Slangelook (Ophiosco.....) vorig seizoen in pot gekweekt en door omstandigheden niet gerooid, heeft de hele winter min of meer zo gestaan. en in close up: mesten? Quote Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten.
Itoero Geplaatst: 11 april 2015 Geplaatst: 11 april 2015 Er is een plantje waarvan het loof is afgeknakt...gaat dat loof terug groeien? Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
roosmarij Geplaatst: 11 april 2015 Geplaatst: 11 april 2015 Als de groeipunt (diep binnenin de plant) intact is, lijkt mij dat er weer groene sprietjes uit gaan komen. Geef 'm even de tijd.... (en ik zou het geknakte groen voorzichtig weghalen) Quote Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten.
Flup Geplaatst: 11 april 2015 Geplaatst: 11 april 2015 De lookjes hebben het zwaar gehad in de nattigheid, maar de nieuwe bladeren zijn groen! Hopelijk wordt de gehele aanblik snel vrolijker en groener. Sommigen zijn potlood-dik, maar anderen hebben al een steek zo dik als mijn duim. Vandaag wat kali gegeven. Liekie, vul jij je richels tussen de planten bewust met oude bladeren? En zo ja, wat is daar het idee achter? Mest of mulch? Quote
Jan Lokman Geplaatst: 11 april 2015 Geplaatst: 11 april 2015 toeval denk ik Quote "Natura non nisi parendo vincitur "
Liekie Geplaatst: 11 april 2015 Geplaatst: 11 april 2015 Eerder luiheid Er staat een bos naast mijn tuin en de afgewaaide bladeren waaien in de herfst altijd mijn tuin in. Mijn loken staan verhoogd waardoor de bladeren tussen de rijen bleven hangen en daar liggen ze nu nog Quote
Flup Geplaatst: 12 april 2015 Geplaatst: 12 april 2015 Ok, geen uitgekiend systeem dus. Als beginneling heb ik nog genoeg te leren dus als mij iets opvalt ben ik benieuwd naar de gedachte erachter. Quote
Jan Lokman Geplaatst: 12 april 2015 Geplaatst: 12 april 2015 daar is dit forum ook voor .. hier leren we van elkaar. overigens kan je met blad prima mulchen hoor.. doe ik ook, met een hele hoop dingen eigenlijks .. heb altijd wat zakken een kleine hark en schep in auto of machine bij me .. zie ik iets wat ik als mulch gebruiken kan neem ik het mee. Quote "Natura non nisi parendo vincitur "
Wims Geplaatst: 13 april 2015 Geplaatst: 13 april 2015 Mijn knoflookjes ook 4 weken geleden geplant. Ze komen net op, dus geduld. Quote
sokrates Geplaatst: 19 april 2015 Geplaatst: 19 april 2015 Mijn Provençaalse knoflook is erg blij geweest met de zachte winter volgens mij. De laatste dagen groeit het zo hard, sommigen lijken wel op een flinke prei! Quote
roosmarij Geplaatst: 19 april 2015 Geplaatst: 19 april 2015 Tjonge, wat een dikke knoflook! Heb je ook mest gegeven? Marijke. Quote Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten.
suus76 Geplaatst: 20 april 2015 Geplaatst: 20 april 2015 Die doen het bij mij ook zo goed! De lautrec knoflook heeft de dikte van mijn pink, de provencaalse knoflook sommigen hebben een stengel van wel 3 cm doorsnede Quote
RobO Geplaatst: 20 april 2015 Geplaatst: 20 april 2015 hier ook forser dan vorig jaarga nu wel water geven voor dikkere knol voordat de roest komt Quote
sokrates Geplaatst: 20 april 2015 Geplaatst: 20 april 2015 Goed punt. Bij mij heeft de roest vorig jaar mijn oogst gedecimeerd. Snel wateren... Ik heb niet gemest. Het is het aardappelveld van vorig jaar. Quote
aalterse-willy Geplaatst: 20 april 2015 Geplaatst: 20 april 2015 De mijne staan er nu zo bij, hoop dat er geen roest op komt zoals vorig jaar. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Itoero Geplaatst: 20 april 2015 Geplaatst: 20 april 2015 Ik heb ze net voor de eerste keer water gegeven.Bestaat er iets biologisch dat echt helpt tegen roest? Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
sokrates Geplaatst: 20 april 2015 Geplaatst: 20 april 2015 Vorig jaar gaf Erny de tip van baking soda, olie en water. https://www.moestuinforum.nl/knoflook-t11599-220.html#p223283 Vorig jaar was de aantasting bij mij te groot en had het spuiten geen effect meer. Misschien werkt het preventief? Quote
roosmarij Geplaatst: 21 april 2015 Geplaatst: 21 april 2015 Zou het spuiten/sproeien/gieten heermoesthee helpen tegen roest e.d.? Marijke. Quote Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten.
Jan Lokman Geplaatst: 21 april 2015 Geplaatst: 21 april 2015 Boerenwormkruid extract:Een aftreksel of thee van 300 g vers boerenwormkruid of 30 g gedroogd op 10 ltr water. Onverdund vernevelen op de plant helpt tegen parasieten. Tweemaal verdund (1 deel aftreksel op 2 delen water) helpt het tegen roest en meeldauw. Bron: Wietforum.nl Quote "Natura non nisi parendo vincitur "
RobO Geplaatst: 22 april 2015 Geplaatst: 22 april 2015 Zou het spuiten/sproeien/gieten heermoesthee helpen tegen roest e.d.? Marijke. ja, zegt men... Quote
Enjoy! Geplaatst: 22 april 2015 Geplaatst: 22 april 2015 Ik heb vijf soorten gepoot in november. Voor de winter stond alles ruim boven de grond. Twee weken geleden heb ik er eentje open gegraven omdat ik té nieuwsgierig was Wat mij verbaasde was dat er nog geen teken van bolvorming was. Onder de grond leek het meer op bosui dan op knoflook. Past dat bij een normaal groeiproces?? Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.