Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Cadeautjes voor de feestdagen (2015)

Featured Replies

Geplaatst:

Wat een geweldig leuk idee Jorieke .

Hele leuke, originele en bijzondere kadootjes om te geven en te krijgen.

Ik hou dit topic in het oog en wie weet kom ik ook nog met een idee op de proppen.

Je zou maar een èèndags vlieg zijn en je dag niet hebben.....

Geplaatst:

Wat een leuk idee! ik ben ook wel van het knutselen, momenteel maak ik deze van onze gekapte berk, voorradig tot de berk op is

als je er nu al een zou willen kan dat ook hoor, dan is hij nog op tijd af voor de feestdagen, de tekst en lengte kan je zelf kiezen.

xxx88161418153133.jpgxx17461418153127.jpg

Geplaatst:

Ik ga iig chilichoco en chilispeculaasjes maken indien er vraag naar is. Wat heftige chili-mixen kan ik ook wel maken die je zelf dan weer in/met chocolade, koekdeeg of roerbak kan gebruiken.

Ook wat sieraden van moestuin-producten(o.a. Fimo peper,appel of pompoen e.d.) ga ik maken.

Foto's volgen.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel.

Geplaatst:

Leuke ideeën allemaal. Jo: die pannenlappen..alsof ik bij mijn moeder in de keuken ben

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:
  • Auteur

Klinkt goed Stan!

Aan iedereen: Bedenk ook goed wat voor een prijzen je ergens voor wilt gaan vragen. Lever er niet op in, doe je zelf niet tekort. Schrijf voor je zelf op wat er aan materialen in je product gaat, en hoelang je er ongeveer mee bezig bent. Je ziet gauw iets over het hoofd.

Het gaat hier niet om dik geld verdienen, maar ook niet om een goed doel. Een mooie middenweg, dat willen we

Mocht je twijfelen, dan kan je me een PB sturen.

Geplaatst:

Superleuk idee,ik ga eens nadenken. Ik zag nog geen olieën en zalven,badzouten. Maar in welke hoeveelheden denk je dan? Kraam vol? Op bestelling?

Leuke kerstdingetjes? Ook ik haak graag,en maak veel dingen,maar vaak op bestelling

Geplaatst:

Je mag mij noteren voor koekjes en koekjespotten, gezien het jaargetijde, in speciale kado- en kerstvormen. Ook denk ik nog over pasta; moet dan wel iets speciaals zijn. Lijkt me leuk om daar iets meer mee te experimenteren komend jaar om er in december iets leuks van te kunnen delen/aanbieden.

Geplaatst:
  • Auteur

Ik heb geen idee Indy, aan hoeveel we dan denken. Je kunt een kleine oplage maken, en als er dan veel belangstelling voor is, nog wat meer maken? Het is nog een beetje een proef ook. Als het geweldig loopt dan doen we volgend jaar nog grotere orders

Geplaatst:

Kruidenbadzout,kruidenolie is dus een idee?

Geplaatst:

geweldig idee zelfs!

Dat brengt mij op het idee dat ik ook nog meer kan met kruiden voor de keuken..saliezout en andere kruidenzout. Of wilde jij dat ook maken Indy?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:
  • Auteur

Het was dus mijn idee dat iedereen straks een eigen topic krijgt, net als met de MTFD. Daarin zet je wat je verkoopt, en beantwoord je vragen.

In dat topic, en per PB, krijg je dan bestellingen van klanten. Die producten maak je, of je zorgt dat je ze al hebt gemaakt en dus een bepaalde oplage hebt om te verkopen.

Zodra je alle bestellingen een beetje binnen hebt, en we alles willen gaan verzamelen, zorg je dat je ook betaald wordt door die klanten. Of al eerder, net wat je maakt en of dat speciaal voor die klant is gemaakt (met naam, in een maat, etc.)

Je stopt dan alle bestelde producten in een doos, en stuurt dat naar mij. Samen met een lijst met klanten, en wie wat heeft besteld. Je mag het ook brengen, al dan niet op de MTFD die we kort daarvoor nog gaan organiseren.

Ik maak dan alle bestellingen klaar, van alle verkopers naar alle klanten. Die klanten maken nog verzendkosten over, en ontvangen dan het pakket. Of pikken dat al op op die MTFD, dat scheelt weer.

Mocht iemand nog iets toe te voegen hebben? Een beter idee/ werkwijze? Ik hoor het wel, we zullen toch moeten zien hoe het allemaal uitpakt.

Geplaatst:

klinkt duidelijk.

lijkt me dan ook handig dat we een uiterste besteldatum afspreken. zodat de doos met bestellingen op tijd naar jou toe kan.

voor de mtdf dan al?

Geplaatst:
Zodra je alle bestellingen een beetje binnen hebt, en we alles willen gaan verzamelen, zorg je dat je ook betaald wordt door die klanten.

Ik maak dan alle bestellingen klaar, van alle verkopers naar alle klanten. Die klanten maken nog verzendkosten over, en ontvangen dan het pakket. Of pikken dat al op op die MTFD, dat scheelt weer.

Mocht iemand nog iets toe te voegen hebben? Een beter idee/ werkwijze? Ik hoor het wel, we zullen toch moeten zien hoe het allemaal uitpakt.

Zoals je het beschrijft zouden mensen 2 keer moeten betalen eerst voor de bestelling en dan later voor het versturen, als ik naar mezelf kijk zou ik daardoor denk ik wel afhaken.

Helemaal als ik dan dingen bestel bij verschillende mensen.

Ik zou liever ineens een compleet pakket bij 1 persoon incl. verzendkosten bestellen.

Geplaatst:
  • Auteur

Ja Angela, dat zou handiger zijn. Maar soms komt het voor dat iemand speciaal voor een klant een product maakt. En dan wil die verkoper wel graag een soort van zekerheid dat het product ook echt wordt afgenomen. En dus alvast een betaling.

Geplaatst:

Dat snap ik maar dan heb je het over een speciale bestelling dat je dan een aanbetaling doet is begrijpelijk.

Ik denk dat ik het idee iets anders heb opgenomen dan jij voor ogen had.

Geplaatst:

wordt dat niet heel omslachtig en heel veel werk voor jorieke??

Het totaalbedrag kan pas berekend worden op het moment dat alles besteld is(bij alle verschillende makers). totaalbedrag is immers afhankelijk van het totale gewicht/formaat van het pakket(je). dan moet jij het bedrag eerst overmaken naar jorieke, daarna kan pas alles worden verzonden. jorieke moet een hele boekhouding erop nahouden wie heeft betaald en naar wie welk bedrag moet. pas daarna komt het geld bij degene die de spullen heeft gemaakt...

de maker moet dan alles maar voorschieten en vervolgens afwachten of het geld wel komt? dan haak ik als maker af, bestel dan maar persoonlijk bij mij. vergeet niet dat de maker ook al de verzendkosten naar jorieke betaald.

ik vind het plan van jorieke beter. je betaald de maker voor het product. en wanneer je niet naar de MTDF komt en het wilt laten verzenden betaal je eenmalig jorieke de verzendkosten.

aangepast door Gast

Geplaatst:

Voor mensen met een stapel zeepjes en jams ed. is vooraf betalen misschien niet zo nodig, als ze toch veel voorraad hebben van het aan te bieden product.

Maar...

Als ik bijvoorbeeld een product zou maken... laten we zeggen gehaakte dingen... mutsjes ofzo? Dan wil ik natuurlijk van te voren wel weten of het bestelde mutsje ook daadwerkelijk wordt afgenomen (eventueel met maat, kleur en wol naar keuze). Anders zit ik daar voor nix te haken en blijf ik eventueel met een stapel mutsen zitten en ben mn grondstoffen dan ook kwijt.

Dus vindt de vooraf betaling niet minder als logisch.

Daarmee voorkom je ook dat mensen eerst erg enthousiast gaan meedoen en bestellen en na een paar maanden onvindbaar zijn vanwege dat ze eventueel maar kort op het forum vertoefden.

En natuurlijk weet je ook van te voren niet hoeveel de uiteindelijke samengevoegde bestelling gaat wegen dus de verzendkosten kan je dan ook niet gaan schatten.

Eigenlijk is Jorieke dan gewoon het distributiecentrum van onze MTFKW

(MoestuinForum KerstWinkel )

Dat lijkt me al werk genoeg.

En Angela, als jij bv. één heel pakket bij 1 persoon (producent) besteld en verder nix bij anderen dan kan je het ook gewoon onderling regelen met betaling en verzending. Dan hoeft Joriekes Distributiecentrum daar ook niet tussen te zitten.

Geplaatst:

Is er behoeft aan kaarsen. want dan maak je mij blij. Kom ik ooit nog eens van die muur kaarsen af. uit eigen fabriek. van mijn vader. ze zijn wel gemaakt door een man die bijna blind is.

Geplaatst:

Zijn vast en zeker mooie kaarsen, met gevoel gemaakt en niet op zicht.

Geplaatst:

Foto's zijn wel handig als je iets wilt verkopen

Geplaatst:

@ Jet,ik kjk gewoon waar vraag naar is,maar denk ook aan lavendelsuiker e.d. Tenzij jij die maken wilde,dan beperk ik me tot badzouten en oliën.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.