Ga naar inhoud

Wat heb je net gezaaid/geplant? (Seizoen 2015)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Pompoen, flespompoen, courgette en prinsenmuts zijn van t weekend geplant maar er volgt nu een tamelijk koude nacht .Ga straks wat afdekken uit voorzorg.

Geplaatst:

Gisteren komkommers, augurken, kiwanomeloen, en een rijtje sla. Vandaag staan de buitenkomkommer en muizenmeloen en lathyrus op het programma

Geplaatst:

Gezaaid:

Courgettes: Black Beauty, Gold Rush, Verte de Milan, Ronde de Nice

Patisson: Sunburst

Pompoen: Uchiki Kuri, Sweat Meat, Oliepompoen (Hongarije)

Kalebas: Birdhouse Gourd

Komkommer: Gele Tros, Miniature White, Crispy Salad, Khiva

Augurk: Mohikan, KecskemƩti (beiden uit Hongarije)

Geplaatst:
Gezaaid:

Courgettes: Black Beauty, Gold Rush, Verte de Milan, Ronde de Nice

Patisson: Sunburst

Pompoen: Uchiki Kuri, Sweat Meat, Oliepompoen (Hongarije)

Kalebas: Birdhouse Gourd

Komkommer: Gele Tros, Miniature White, Crispy Salad, Khiva

Augurk: Mohikan, KecskemƩti (beiden uit Hongarije)

Ā 

Heb jij ervaring met komkommer nu pas zaaien? Iedereen heeft al zulke grote planten! Maar ik vond gister nog een zakje komkommer en die kan ik dus nog zaaien?

Geplaatst:

vandaag geplant snijboontjes boerentenen gele boontjes en groene prinsesboontjes en mijn spinazie stond te dik ik heb plantjes tussenuit gehaald en herplant hopelijk slaan ze terug aan hadden wel mooie wortetjes

Geplaatst:

Gisteren gezaaid een regel (2m) stamslabonen (de eerste van dit jaar), en in potten: basilicum, bieslook en ijsbloem. De potten heb ik in de koude bak staan, dus iets warmer.

Verder uitgeplant vanuit de koude bak:

IJsbergsla (ca. 10 plantjes), geplant tussen de aardbeien

Spruitkool (5 planten)

Geplaatst:

Stokslabonen "Westlandse" uitgeplant bij de tonkinstokken. Majoraan uitgeplant in een omheining van een platte bak (ligt nog geen glas op). Een aantal koolrabiplantjes uitgeplant in de volle grond.

Deze koolrabi heeft als jonge plant echter wel een keer vrij droog gestaan (de plantjes hingen al). Dit bevorderd het schieten toch? Is het nu handig om opnieuw te zaaien?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...