Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Featured Replies

Geplaatst:
Mijn witlof ( witloffen ) zijn ook klaar.

Straks maar ham kopen en morgen ouderwets witlof met ham en kaas uit de oven

Vanavond pannekoekjes met wei dat zo overblijft bij het kaasmaken. De kippen krijgen nu ook iedere week wei gemengd met meel..het lijkt de eierproductie wel goed te doen!

mijn witlof groeit groen snap er niets van. staat in een gesloten emmer in de trapkast. trapkast is compleet donker op de 1 a 2x per dag dat de deur open gaat na.

Geplaatst:

We hebben nou een paar dagen geen eendeneieren meer, maar daarvoor elke dag wel eendje.

Nu staat er weer een lekker prakkie te pruttelen. En het staat er nog wel even, zodat alles lekker zachtkookt. De ketel met water staat ook alweer op te warmen, ik moet aardig wat afwas inhalen na al dat kaasmaken

IMG151142121447771690.JPGIMG151319611447771696.JPG

Geplaatst:

belgisch stoofje, citroenbonen met snijbonen, aardappel

Geplaatst:

rijst, suri-bloemkool, selder met gembersaus, eitje, seroendeng, tempehreepjes met noot en laos

(dzz: suri-bloemkool:

1 bloemkool, in roosjes voorgegaard, zout, 1 el zonnebloemolie, 1 ui, gesnipperd, 2 teentjes knoflook, gesnipperd, 1 tl sambal trassi (of trassi bakken en sambal badjak erbij), 2 el citroensap, 1 dl kokosmelk, 2 el ketjap manis, kemirienootjes, winterwortel Julienne

olie met ui en trassi bakken, kemirie erbij, knof erbij, vuur laag, wortel erbij, kokosmelk erbij, citroensap erbij, sambal erbij, gare roosjes erbij, afmaken met zout ketjap

Geplaatst:

Voor de afwisseling maar weer eens snijbietquiche:

G15-4317s-2015111897211447871272.jpg

Geplaatst:

bietjes (de laatste) met stoofpeertjes (nog 10 kg te gaan), puree en baaletje Sjonnie Boer

Geplaatst:

Krielaardappeltjes uit de oven in heerlijk kruiden/olie mix, rode bietjes uit de weck, zeeuwse spek ( recept van forum en spek van Jorieke). Was echt heeeeerlijk

~ Waarom zou je kinderen wonderen gaan uitleggen terwijl je ze ook een tuin kunt laten aanleggen. ~

Geplaatst:

aardappel knolseldergratin met worst

600 gram knolselder van 1 kleine knolselder, geschild, gehalveerd en daarna met een mes in hele dunne plakjes snijden (als het kan 3 mm)

600 gram geschilde in schijfjes gesneden aardappelen (wij deden dit gewoon met het snijmes van de keukenmachine)

3 in dunne plakjes gesneden knoflookteentje

2 theelepels tijm

3 theelepels mosterd

250 milliliter room

200 milliliter halfvolle melk

Verse peper van de molen en zout

boter (om de ovenschaal in te boteren)

boter de ovenschaal in, en voeg de knolselderij, aardappelen, knoflook en de tijm toe. Kruid dit met peper en zout. Als laatste een laagje aardappelschijfjes. Neem een andere schaal en klop de room, melk en de mosterd met een garde goed door elkaar.

Voeg de room, melk en mosterd aan de ovenschaal toe. Zet de ovenschaal in een op 200 graden voorverwarmde oven en bak hierin de knolselderijgratin voor 35 minuten.

nou, doe maar 50 minuten

ennuh, ik heb er gedroogde persillade bij gedaan, was lekker

Geplaatst:

rode kool gebakken appeltjes en snippers yacon aardappel worstje

Geplaatst:

rijst, knol- en snijselder met walnootjes en gembersaus, wittebonen met sambal en 5spices en ketjap, vleesreepjes met sesam, eitje

(dzz:

veul knolselder dit jaar dussss...

snij de knol in kleine blokjes en de snijselder in kleine reepjes

kraak de walnootjes

bak de selders en nootjes kort in wat olie

voeg de gembersaus toe (gekocht, zoete dikkige saus)

P&Z

stoof kort tot de selder gaar is maar geen snot)

Geplaatst:

Gisteravond gestoofde konijnenpoten in bier met pruimen, rode kool en aardappels.

Geplaatst:

Pannenkoeken met pancetta.

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Zuurkool met worst en spek en heerlijke charlotteaardappels.

Yoghurt wel zelfgemaakt, met marmelade niet zelf gemaakt ( dat maken enkele dames hier omdat ze in maart bittere sinaasappels krijgen uit het zuiden.)

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

tijdelijkvrijgezellenhap: net gebakken notenbroodje met kliekaardappel met spekjes

Geplaatst:

Salade 'confit de canard' met lekker brood.

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Gisteren pastinaakstamppot gemaakt, was best lekker!

Al lijkt mij nasi met veldvarkensstukjes ook niet verkeerd. Mocht ik eens in de buurt komen, dan bestel ik zeker eens varkensvlees bij je (mocht het mogelijk zijn uiteraard).

Geplaatst:
Mijn vader gaat zo lekker Nasi maken, uiteraard met Veldvarkenstukjes Heerlijk, zo'n kok

O lekker..dat kan hij goed

Wij aten ook lekker, ratatouille met veldvarkenskarbonade. Zoonlief hier, een bourgondiër pur sang was zwaar onder de indruk van de karbonades

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Nou, niet heel indrukwekkend at ik vanavond pasta pesto met een hoop supermarktspul, maar wel met een preitje uit de tuin. Ze zijn nogal ondermaats, maar toch wel erg lekker.

Geplaatst:

Veldvarkenfilet met aardappel en koolraap.

Maar dat koolraapje was soms wat bitter

Komt dat doordat hij te jong/klein was (citroengroot)?

Geplaatst:

te jong zou bitter kunnen zijn, maar hier nooit gehad

30 minuutjes koken en opbakken met wat basterdsuiker en kaneel (als je m roostert caramelliseert ie ), probeer ns

wij eten rode kool uit de weck, appelmoes idem, frieslanders en een stukje worst

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.