Ga naar inhoud

Wat heb je net gegeten? (uit eigen tuin) #3

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Niet altijd hoor, maar af en toe vind ik dat wel leuk. Meestal gebruik ik dan de dutch oven om lekkere curries of stoofpotjes te maken.

Geplaatst:

Wat leuk, koken in de tuin! En die quiche van de vorige pagina ziet er verrukkelijk uit! Ga ik ook eens proberen

Voor mij blijft het voorlopig even bij aardbeien op een beschuit, ook lekker!

Geplaatst:

Heerlijke bietjes uit de kas gegeten! Lang geleden dat ik zulke lekkere zachte bietjes had! Ze smolten gewoon op je tong! Verrukkelijk. Nog nooit zulke felrode bieten gezien, het leken wel radijsjes.

Eenmaal gekookt hield de kleur het op een soort zuurkoolkleur met hier en daar wat roze

[img-rotate=]image83801465904817.jpegimage38591465904819.jpegimage31431465904822.jpeg[/img-rotate]

Geplaatst:

Mooi de chioggia bietjes!

Na schoonmaken ieder bietje afzonderlijk in aluminium folie en 50 min in de oven 200 graden. Blijven ze de kleur nog best goed houden (niet 100 % hoor) geld overigens voor alle bieten en ze zijn naar mijn idee ook zoeter uit de oven

Interessant in de kas kweken. Hoe vroeg kon je ze zaaien om nu al zo een mooie bietjes te kunnen oogsten?

Geplaatst:

Dat klinkt ook erg lekker! Ga ik de volgende keer proberen...

15/2 (zie foto met kaartjes...ik zet de poot of zaaidatum er altijd bij;)

Geplaatst:

Gisteren vers van de tuin de eerste portie peultjes gegeten! Gewoon kort gekookt en dan met olijfolie en zout gesnackt. Heerlijk.

En een eerste knoflookje Shandong en bieslook en oerprei en aardbeien en kruiden ook gegeten op andere momenten.

Geplaatst:

Peultjes, sugarsnaps, capucijners, tuinbonen salade met witte kaas, olijfolie, amandel en avocado. En dan noodles met Thaise garnalen en haricot vert

2016061419265297501465940145.jpg2016061419155222601465940146.jpg

Geplaatst:

Samen met de kinderen heerlijk gesnoept van wat rauwe erwtjes, sugarsnaps, aardbeien en de eerste rode besjes image28351466067938.jpeg

Geplaatst:

Peultjes, sugersnaps, paksoi en snijbiet uit eigen tuin geroerbakt gisteren, vandaag Chinese koolstampot uit eigen tuin. En gisteren de hele avond aardbeienjam en aardbeistukjes ingemaakt.

Geplaatst:

Rabarbermoes, errug goed gelukt.

Ik had hem gemaakt met bruine bastersuiker (want die moest toch een keer op).

Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.

Geplaatst:

Ik hoefde vandaag niet naar de winkel.

Vanmorgen zelf gebakken brood met aardbeien.

Tussen de middag bloemkool pannenkoeken.

S'avonds aardappels met bloemkool en Lakenvelder entrecote, met een salade van twee soorten sla radijs bieslook en rucola.

En als toetje rabarberflappen.

Geplaatst:

Soepie met asperges, eeuwig moes, doperwtjes, peterselie, tijm, oregano, miniworteltjes jong uitje en een preitje..

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Aalbessenjam van witte en rode aalbessen. Nu afwachten tot de kruisbessen rijp zijn.

Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...