Ga naar inhoud

Wat heb je net gegeten? (uit eigen tuin) #3

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Was bedoeld als geniaal gevonden de naam....

Zelf maak ik graag sambal badjak.......vandaar

moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden

Geplaatst:

en nu geroerbakte eeuwige moes met paprika (van de winkel) met aardappelpuree en worstjes.

zelfs baby vond het heerlijk

Geplaatst:

Gisteren op het menu: veldvarkensgehaktballetjes, met een veldeendenei daar doorheen. En wat allerlaatste kale uit eigen tuin roergebakken met allerlei ander groetenspul, helaas niet meer uit eigen tuin. Gelukkig staan ze allemaal - wortel, pastinaak, sjalotjes, piepertje - al wel weer in de grond. Kan nu al zo naar ze uitkijken!

wees bevriend met kleine dingen

Geplaatst:

WoW Jootje, wat leuk die witlof! Ik krijg gelijk zin om dat ook te proberen te kweken. Super! Ben dol op witlof. Rauw dan wel.

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Stamppot van bloemkool met selderij peterselie lavas en venkelkruid en veld varkens snitzel met shiitakes uit eigen tuin

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Een zelf vers gebakken broodje, met een eitje van eigen kip , en bieslook en peterselie uit de tuin. Daarna een schaaltje kefir uit eigen keukenkast, met zelfgemaakte rozenbotteljam van sept.

Geplaatst:

Joehoe, ik kan hier ook eens wat posten!

Een oventortilla met broccolispruitjes en -blad, lenteui en daslook uit eigen tuin.

Vulling:

Een uitje smoren in een mengsel van water en olie, fijngesneden champignons en een beetje tomaat erbij (die hadden we toevallig nog), en dan de broccoli. Ongeveer 5 minuten meebakken. Dan voorgekookte (of eigengekookte) krieltjes erbij, en de lenteui en daslook rauw.

Eimengsel:

Vier eieren mengen met twee theelepels mosterd, 1 kuipje ricotta of andere zachte kaas, een eetlepel citroensap en zout en peper.

Vulling in de vorm, eimengsel en parmezaan eroverheen, 25 minuten bakken. Klaar. Superlekker!

Everybody needs beauty as well as bread --- John Muir

Algehele moes-, klus- en knutselblog: http://www.recoverista.com

Geplaatst:

De eerste keer verse groene asperges uit eigen tuin. Met zout en peper en teentje knoflook gewokt bij frietjes. Smullu!

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:

Hier de eerste rabarber gegeten! Receptje van internet geplukt van rabarber uit de oven, weer eens iets anders dan rabarbermoes:

http://www.vegatopia.com/vega/koken/recepten/11425-rabarber-uit-de-oven

Niet vies hoor, maar volgende keer gaat er nog een extra eetlepel suiker doorheen. Jezesmegreetje dat was zuur. En volgende keer doe ik ook wat kaneel erdoor, lijkt me lekkerder.

De sla in de kas mocht wat uitgedund, dus een paar plantjes (little gem, eikenblad en 4 jaargetijden) tegen mijn principes in met wortel en al uitgetrokken en met hun kont in een plastic zakje met slootwater mee naar huis genomen. Was erg lekker op mijn experimentele boterham met hummus, augurkjes en drupjes zoete chilisaus, en de rest van het bosje slaplantjes staat nog steeds fris in het zakje in de keuken. Dat werkt dus beter dan blaadjes plukken en mee naar huis nemen, want dat verlept binnen no-time.

Geplaatst:

Hier ook de eerste rabarber dit jaar: ZOET! Ik heb vorig jaar nieuwe soorten gekocht en dat proef je

Verder de laatste pompoensoep met een lekker vv-hamschijfje en pannenkoeken met gerookt vv-spek.

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Ha dat ziet er goed uit. Help me herinneren dat ik het recept plaats van de Golden Relish.

Wij aten de laatste kip uit de vriezer met aardappels en veel sla uit de kas op smaak gemaakt met flink veel dragon en bieslook

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...