HuubvG Geplaatst: 9 januari 2015 Geplaatst: 9 januari 2015 Ook ik kreeg het bericht van een medeforummer, een Noordeling, bij wie we Thea eens ontmoet hebben met wat MTF leden. Ik was met stomheid geslagen en kon er maar nauwelijks een leesbaar condoleancebericht van maken. Dat lukte, maar ik wil ook graag nog vertellen welke bijzondere herinneringen ik aan Thea heb en zal blijven houden. Naast de vele goede raad die je per PB of in 't forum kon krijgen, de bijzondere plantjes die ze voor je klaar had gezet, en waar ze niets voor terug hoefde, is er één ding dat ik nooit zal vergeten. Thea en Henk hadden een caravan aangeschaft en waren van plan een rondreis te gaan maken en dan bij verschillende MTF leden langs. Nu wilden ze van de zomer eerst eens de caravan uitproberen, ik was een van de eerste bij wie ze eventjes langs geweest zijn. Zittende in de schaduw tegen 't achterhuis op een van de heetste dagen van 2014, zaten we gedrieën over mijn tuintje heen te kijken onder het genot van wat komkommer en augurk uit eigen tuin. Nadat ze al mijn tuinplantjes en kruiden gedetermineerd had en mijn tomatentrossen bewonderd, zei ze met een hartelijke glimlach: leuk hè. dezelfde hobby?! Veel planten in mijn tuin zijn afkomstig van Thea en deze zal ik zo lang mogelijk blijven koesteren. Quote
dennislp Geplaatst: 9 januari 2015 Geplaatst: 9 januari 2015 Een topic om stil van te raken. Ik heb dan ook geen idee wat ik hier op moet zeggen. Een ding is zeker, de citroenverbena stekken die voor thea waren bestemd, zullen een eervolle bestemming krijgen. Heb Thea helaas nooit meegemaakt in het echt wel sinds het begin op dit forum. Iemand die altijd kennis of plantmateriaal wou delen, iemand die geliefd was door velen. Vreselijk nieuws, vreselijk verlies, vreselijk onrealistisch. Ik wens haar man en zonen, familie, vrienden en kennissen ontzettend veel sterkte toe. Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
Erny Geplaatst: 9 januari 2015 Geplaatst: 9 januari 2015 Net ontving ik van Henk een mailbericht waarin hij ons uitlegt wat er gebeurd is. Hij heeft ook een afbeelding van de rouwkaart voor ons bijgevoegd.Hij vraagt mij of ik de mail en rouwkaart wil doorsturen aan degenen die daar behoefte aan hebben.Ook bedankt hij ons voor het prachtige boeket bloemen. ...Wel heeft ze altijd heel erg genoten van de contacten die ze via het moestuinforum had.Ik wil jullie daarvoor bedanken.Ook hebben wij een prachtig boeket bloemen van jullie ontvangen. Bedankt.In de bijlage heb ik de rouwkaart bijgevoegd.Zou je deze mail willen doormailen naar de mensen die zij kende? Voor degenen die deze mail en rouwkaart graag willen ontvangen kun je een mail sturen naar: [email protected] De crematieplechtigheid heeft gisteren in besloten kring hier in Groningen plaatsgevonden. En dit is de kaart die, uit onze naam, nog onderweg is naar Henk en de familie:(mn handschrift lijkt in het echt niet zo wiebelig, komt door de foto) Desgewenst wil ik ook wel een foto van Thea opsturen als daar behoefte aan is. Omdat zij wegens gezondheidsredenen niet op de MTFD's heeft kunnen komen (en daardoor de NMM in het leven heeft geroepen) hebben veel mensen Thea nooit kunnen ontmoeten.Ook heb ik nog foto's van de afgelopen edities van de NMM. Graag een mail naar: [email protected] Quote
Jane Doe Geplaatst: 9 januari 2015 Geplaatst: 9 januari 2015 Het is mooi te lezen, hoe geliefd Thea is op het forum en een speciaal plekje in de harten van forumleden heeft die haar persoonlijk kende.Ook Loraine en ik hebben een paar planten van Thea, die wij een mooie plek zullen geven en koesteren. Quote
simke Geplaatst: 9 januari 2015 Geplaatst: 9 januari 2015 even staan mijn gedachten stil: afgelopen zaterdag had ik nog contant met haar. Over een planten ruil.ze schreef dit. Verstuurd: za 03 jan 2015, 12:18 Van: thea Naar: simke Re: Valeriaan zaden gevraagdJa je mag ze wel mixen.Doe volgende week op de bus.Groetjes,Theahttp:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer. Het was ook zo vreemd dat mijn brieven bus leeg bleef. ik begon me zorgen te maken. en dacht dit is niets voor haar. van avond even tijd voor het forum. en nu lees ik dit droevige bericht. wel wat laat. Maar toch wil ik zeggen rust zacht thea. je weck recepten zal ik koesteren. veder wens ik een ieder die dicht bij haar stond. Heel veel sterkte met dit plotseling verlies. simke Quote
Bubbels Geplaatst: 9 januari 2015 Geplaatst: 9 januari 2015 Ik schrik me even rot. Wat een vreselijk naar nieuws. Toch één van de kloppende harten van dit forum. Jeetje, ben echt even ontdaan. Quote Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.
minie Geplaatst: 10 januari 2015 Geplaatst: 10 januari 2015 ik ben vooral een meelezer hier en kende thea niet persoonlijk. Maar ik las haar bijdrages ook altijd met interesse.Wat verschrikkelijk voor de familie. Ik wens ze veel kracht en sterkte toe om met dit verlies om te gaan. Quote
Erny Geplaatst: 10 januari 2015 Geplaatst: 10 januari 2015 De deelnemers aan het boeket hebben een pb gekregen.Als die onverhoeds niet is aangekomen dan hoor ik dat graag. Heel fijn dat jullie hebben willen meedoen, dat maakte het mogelijk om een mooi boeket te laten samenstellen dat passend is voor iemand die zo met planten en bloemen begaan was.Het boeket is ondertussen ontvangen en Henk (de man van Thea) heeft daarvoor zijn dank uitgesproken. Ik vind het heel fijn dat we dit met z'n allen zo hebben kunnen doen en zodoende hebben kunnen laten zien dat het Moestuinforum méér is dan alleen een groep mensen die op internet over plantjes babbelen, maar dat wij échte vriendschappen kweken en dat Thea voor ons echt iets betekende. Bedankt,Erny Quote
scubapat Geplaatst: 10 januari 2015 Geplaatst: 10 januari 2015 Ik heb haar nooit persoonlijk ontmoet maar ik zou zeggen: "Thea het ga je goed, waar je nu ook bent..." Verder veel sterkte aan de familie. En tot slot vind ik het heel tof te lezen wat dit forum doet.In deze nare tijden met de recente aanslagen in Parijs is het hartverwarmend om te lezen dat er ook nog lieve, zorgzame en beschaafde mensen zijn. Top! Quote
Indy Geplaatst: 10 januari 2015 Geplaatst: 10 januari 2015 (aangepast) Jeetje,ik lees dit net,en schrik me rot. Mijn condoleances voor Henk ,en hun kinderen. Thea hield mij altijd op de hoogte van leuke huisjes in Groningen.Op de Noordelijke moestuinmiddag heb ik haar leren kennen als een warm en lieve vrouw. Ook hier staan diverse Thea plantjes ,in de tuin.Een groot gemis. Erny, je bent een kanjer! Je hebt enorm goed verwoord wat Thea voor het forum betekent (heeft) . Ik had graag meegedaan aan het boeket. 10 januari 2015 aangepast door Gast Quote
Nynkef Geplaatst: 10 januari 2015 Geplaatst: 10 januari 2015 Ik was gisteren mijn zaden aan het uitzoeken/bekijken en zag er een kattebelletje van Thea tussen zitten. De tranen schoten in mijn ogen, wat ontzettend verdrietig is dit, wat een gemis. Quote
Limoen Geplaatst: 12 januari 2015 Geplaatst: 12 januari 2015 Wat een schokkend nieuws! Ik lees het nu pas maar ik wil familie en vrienden alsnog veel sterkte wensen. Quote
Maarten Geplaatst: 12 januari 2015 Geplaatst: 12 januari 2015 Ik lees het nu pas. Kom niet dagelijks op het forum. Echt een naar bericht. Mijn condoleances aan de familie, ik wens hen sterkte. Quote
appelvrouw Geplaatst: 12 januari 2015 Geplaatst: 12 januari 2015 @Jorieke/Stan/Bit/Jorg Is het ook een idee om tzt thea's profiel aan te passen als volgt?: Dit ivm mogelijke reacties die nietwetende forumleden evt. richting haar zouden kunnen gaan richten. Vanzelfsprekend blijven thea's topics en posts gewoon deel uit maken van t forum, toch? Persoonlijk ben ik hier niet zo voor Geedee...Is er ook een andere manier om de onwetende nieuwkomer te informeren? Het zal ook niet dagelijks voorkomen dat iemand zich richt tot Thea, misschien kunnen we dan zelf reageren met een pb naar die nieuwkomer? Misschien kan wel het profiel van Thea dat je aan kan klikken aangepast worden.Edit: ondertussen de aanpassing gezien, ik wist niet dat die er al was. Ik vind hem niet zo storend zo..goed gedaan dus. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
jasmin Geplaatst: 12 januari 2015 Geplaatst: 12 januari 2015 Ik schrik enorm van dit nieuws. Ben echt even van slag. Iemand die zo nog vol plannen zat.Ik had niet zo heel veel contact met Thea, maar soms wel. Prettig en makkelijk contact, waaruit je kan afleiden: prettig mens.Haar plotselinge heengaan grijpt me echt aan. Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
hansi Geplaatst: 12 januari 2015 Geplaatst: 12 januari 2015 R.I.P. TheaVeel sterkte en kracht voor familie en vrienden. Quote
harm07 Geplaatst: 12 januari 2015 Geplaatst: 12 januari 2015 Zo'n bericht is nooit leuk om te zien. Ook al kende ik haar niet, ik wens haar familie veel sterkte toe. Quote
mw vogel Geplaatst: 12 januari 2015 Geplaatst: 12 januari 2015 Ik zie het ook nu pas... Kende Thea niet persoonlijk, maar had juist vorige week nog een topic doorgelezen met allemaal goede tips van haar.Het kan soms heel snel gaan en dan besef je pas hoe fragiel het leven is.Heel veel sterkte, iedereen die haar mist.Christa Quote
simonvb Geplaatst: 12 januari 2015 Geplaatst: 12 januari 2015 Aangezien de gegevens van de familie gekend zijn, kun je later misschien eens vragen wat zij het liefste hebben. Ik vind de avatar aanpassen wel een goed idee. Het forum krijgt elk jaar vele nieuwe leden en Thea heeft heel wat berichten geschreven. De kans is volgens mij groot dat er leden nog specifieke vragen gaan sturen naar het account en overbodig zitten wachten op antwoord. Misschien krijgt de familie dan elke keer ook nog een mail wat ook niet plezant is. Het lettertype kan misschien wel wat kleiner. Quote
appelvrouw Geplaatst: 12 januari 2015 Geplaatst: 12 januari 2015 Het is al aangepast Simon.En ik denk dat de moderator Thea`s profiel wel zo zullen aanpassen dat er geen mails naar haar familie gaan? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jane Doe Geplaatst: 13 januari 2015 Geplaatst: 13 januari 2015 Dat er geen pb en mail verstuurd kunnen worden, lijkt me wel zo verstandig. Misschien ook de websitelink en zo adres verwijderen? Denk dat haar man zelf wil bepalen en het recht heeft, contact op te nemen bij behoefte. Die heeft nu wel wat anders aan zijn hoofd, dan dit forum. Tijd om alles te regelen, verwerken, plek geven en verder gaan. Quote
GTman Geplaatst: 13 januari 2015 Geplaatst: 13 januari 2015 Ook ik lees het trieste nieuws nu pas. Mijn condoleances en veel sterkte aan de familie en vrienden van Thea. Quote
aalterse-willy Geplaatst: 13 januari 2015 Geplaatst: 13 januari 2015 Ons oprect medeleven en sterkte voor de familie van Thea.Willy en Jacqueline Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
mijke Geplaatst: 13 januari 2015 Geplaatst: 13 januari 2015 He verdorie dit was absoluut niet het nieuws waarmee ik uit mn winterslaap gehaald had willen worden... Bah wat naar! Het is natuurlijk toeval, maar toch wel heel symbolisch dat vorige week de pepermuntgeranium die ik als stekje van Thea kreeg ook plotseling is gestorven. Gecondoleerd voor iedereen die haar kende en natuurlijk veel sterkte voor haar vrienden en familie. Ik zal haar vriendelijkheid en behulpzaamheid zeker missen. Pffff. Ik hoop dat ze niet te veel pijn heeft gehad Edit: jammer dat ik te laat ben om mee te doen, maar heel mooi en fijn dat er een bloemstuk en kaartje naar Henk gestuurd zijn. Zowel Thea als Henk hebben Marinus, mij en anderen vorig jaar zo gastvrij ontvangen in hun tuin en ik ben blij dat we als forum hebben kunnen laten weten hoe erg dat gewaardeerd werd en dat we meeleven. Erny erg mooie tekst op het kaartje! Dankjewel dat je dat zo goed namens ons hebt geregeld. Quote schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl #groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop
Valerie Geplaatst: 14 januari 2015 Geplaatst: 14 januari 2015 Heel veel sterkte voor alle nabestaanden. Wat zijn de bloemen een mooi gebaar.Ook ik heb vele gehad aan Thea's tips. Ze leek een erg lieve vrouw. Quote Voedselkollektief AlmereBiologisch voedsel van Flevolandse boeren voor een eerlijke prijs
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.