Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik moet mijn onder-voorbehoud-perkel-recht weer inleveren. Mijn man blijkt er overgevoelig voor te zijn. Jammer, ik zag de boom al in gedachten in de tuin staan.

Geplaatst:
Ja...daar hoopte ik al op, Angela, maar ik wilde er niet om vragen. Was alleen vergeten dat ik er om zou komen Bespraken net vanochtend aan tafel om misschien over enkele weken weer eens naar Den Bosch te gaan.

Staan ze in de grond of in potten of zo? Op zich is het vroege voorjaar een prima tijd om ze over te zetten. Uitlopen begint niet echt voor 2e heft april, mei.

Moeten dus maar eens even overleggen...!

Ze beginnen uit te lopen.

• 5 weeks later...
Geplaatst:
Weknow ik heb wat witte helleboruszaailingen voor je....Dit staat er voor jou op mijn lijstje: Sweet Meatzaden + Boerenkoolzaad + Helleborusjes..

Ik zie dit niet op je lijstje staan Weknow ..de helleborus is van het soort dat blad aan de stengels heeft, hier is een foto: helleborus-blad-t12310.html laat maar even weten of je deze drie zaken zou willen hebben..

Weknow laat je nog even weten of je deze zaken wilt hebben? Het boek over de compost weet ik dat je die wilt.

Ik heb nog een vraag, ik kreeg vorig jaar twee druivenstekken van je en eentje gaat het doen..kan je me nog (een keer) vertellen welke druif dat is?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

hey,

Heb je toevallig nog een stekje van een zwarte framboos over?

zo niet das dan niet erg. De helleborus is inmiddels opgepot. Het zijn er drie verschillende doorelkaar.

roze, roze met spikkels op bloemblad en donkerpaars..

Geplaatst:

Hier dezelfde vraag, zou je een stek van de zwarte framboos voor mij hebben. Dan kan ik in ruil een paar potten meenemen.

"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight razor ... and surviving"

Colonel Kurtz

Geplaatst:

Volgens mij hebben wij al een tijd geleden de afspraak gemaakt dat ik ook een Zwarte Framboos van je zou krijgen (gezien die van Gemma niet is aangeslagen).

Kom die niet in je lijstje tegen...

Geplaatst:

Ik ben enige tijd heel weinig op het forum geweest. Weinig tijd voor meer dan "even snel kijken".

De komende dagen ga ik alles bijwerken, reageren op verzoekjes, mijn aanbod aanvullen, afspraken bevestigen, mensen die nog een ruil van mij te goed hebben zal ik daarbij laten voorgaan.

Wat ik in ieder geval heb:

- Egyptische ui in volle groei met bloemknoppen (ca. 4x)

- wilde rucola zaailingen

- Noorse esdoorn (Acer platanoides) zaailingen nu 10 a 15 cm. (3x)

- Groot gescheurd stuk van Gojibes (3 takken, ca. 50 cm)

- Zaailingen van smalbladige olijfwilg "Elaeagnus angustifolia" (3x, ca. 10 cm.)

- zaailingen van Chinese Judsboom "Cercis chinensis" (2x ca. 15 cm, in de groei)

- Zaailingen van Gouden regen (Laburnum anagyroides) 2x ca. 15 cm.

- Nog 1 aflegger van zwarte framboos van Thea (Er hebben zich hier al diverse gegadigden gemeld)

- Portie compostwormen ("tijgerwormen") 50 a 100 stuks vers gevangen in een doosje met verterende compost

- Zaailingen tomaat White Cherry (Lekkere, vrij zoete en - bij mij sterke en gezonde - stamtomaat van ca. 1,20 meter hoog en behoorlijke opbrengst. Creme-witte vruchten van ca. 3 a 4 cm doorsnee.

Wordt nog aangevuld.

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:

een witte tomaat lijkt me erg leuk en een gojibes heb ik ook nog niet.

Er is een flinke boom omgewaaid, dus ik kan nu weer wat meer zonaanbidders kwijt

Zou ik van beiden eentje mogen?

Geplaatst:

Nog in mijn aanbod: pollen van Chinese bieslook of "knoflookbieslook" gezaaid in 2014. 4 a 5 stuks.

2x gescheurde Hortensia "Annabel".

@ Spike: Varen wordt zeker gewaardeerd! Dank alvast.

@ SuusP: Momenteel niet veel meer klimplant voor je dan een nog heel jonge (15 cm) Gouden regen. Geen echte klimmer uit zichzelf, maar prima te leiden en verdraagt zeker wat schaduw. Ik vind het erg mooi, maar is wel giftig. Clematissen komen (nog?) niet boven uit zaad. Kamperfoelie ook nog maar 2 miniplantjes tot hier toe en enkele van een weinig indrukwekkende kruipende soort (bodembedekker).

@ Bouwvrouwe. Enkele tomaten White Cherry zijn voor je in bekers gezet. Scheut van Goji is voor jou.

Alle andere mensen met verzoeken hier of via PB krijgen nog later bericht van me

Geplaatst:
Nog in mijn aanbod: pollen van Chinese bieslook of "knoflookbieslook" gezaaid in 2014. 4 a 5 stuks.

2x gescheurde Hortensia "Annabel".

@ Spike: Varen wordt zeker gewaardeerd! Dank alvast.

@ SuusP: Momenteel niet veel meer klimplant voor je dan een nog heel jonge (15 cm) Gouden regen. Geen echte klimmer uit zichzelf, maar prima te leiden en verdraagt zeker wat schaduw. Ik vind het erg mooi, maar is wel giftig. Clematissen komen (nog?) niet boven uit zaad. Kamperfoelie ook nog maar 2 miniplantjes tot hier toe en enkele van een weinig indrukwekkende kruipende soort (bodembedekker).

@ Bouwvrouwe. Enkele tomaten White Cherry zijn voor je in bekers gezet. Scheut van Goji is voor jou.

Alle andere mensen met verzoeken hier of via PB krijgen nog later bericht van me

Dank vast.

Je epidenem staat in een pot, niet blij, bijna in knop, maar ik denk dat ze het wel redt.

Geplaatst:

Zo....alles langzaam zo een beetje op een rijtje. Alles aan het verzamelen, klaarzetten, oppotten, inpakken.....

De lijst van wat ik geef/ruil moet nog enkele keren ge-update worden. Mocht ik morgenmiddag (vrijdag) nog echt iets vergeten zijn, reageer dan even! Tot die tijd is de kans toch groot dat ik het zelf nog wel aanvul.

Toch wel handig om een lijstje te printen voor zaterdag om even te controleren of ik alles mee heb en tussen de ca. 75 aanwezigen aan de juiste mensen iets af te kunnen leveren.

Ik heb het maar opgegeven om alles wat ik van mensen krijg te noteren. Veel weet ik wel, maar het "oh ja" en verrassingseffect is zo ook een leuk ingrediënt van de MTFD!

@ Sugarlevi. Voor de zwarte framboos moet ik je teleurstellen. Ik had er 2 en al een beloofd aan Erny. De andere is voor Ciska omdat zij nog iets te ruilen van mij te goed had en het eerder vroeg. Volgend jaar zal ik nieuwe afleggers maken en sta jij bovenaan het lijstje daarvoor

Geplaatst:

Gewoon doen hoor Jasmin, veel teveel nieuwe deelnemers dit jaar.

WeKnow, de citroenthijm is nog niet ontkiemt, maar de andere tegelijk gezaaide kruiden beginnen nu toch opeens op te komen. Zal ik het gezaaide potje gewoon voor je meenemen?

Geplaatst:

Jasmin schreef:

Zal ik met mijn naamkaartje gaan lopen, of herken je me nog??

Op straat zou ik langs je lopen, waarschijnlijk of denken: "Waar ken ik die nou van?"...maar op de MTFD is het al veel makkelijker. Ja hoor, ken je echt nog wel! Ik heb nog het voordeel dat ik al 4x op een MTFD was en veel mensen al eens gezien en gesproken heb. Voor wie daar voor het eerst komt is het veel moeilijker. Nadeel is dan weer dat ik al flink wat jaartjes steeds meer moet leven met een soort "uitgesteld geheugen" vanwege mijn leeftijd (hoop ik) Namen, plaatsen en zo weet ik nog wel...maar kan er even niet opkomen.... Dus niet boos zijn als ik je aanspreek met "Ariel", uit de verkeerde Disney-film.

@ Balkontuinder. Iets krijgen is altijd leuk. Maar ik ga echt niet kniezen als ik geen citroentijm krijg hoor! Dus: "Don't worry"!

Geplaatst:

De pruimenjam kun je schrappen Wino, wij zijn met de eindstreep in zicht geveld door een griep, met dank aan mn ouders.

“The cost of sanity is alienation” - Terence McKenna

Geplaatst:

Zo....alles doorgenomen en op een rijtje!

Vooraan in dit topic staat in lichtgroen wat ik allemaal mee neem morgen voor mensen.

Ben ik iets vergeten? Laat het alsjeblieft even weten!

Ga zo meteen pruimencompote koken. De rabarber voor Gemma is zo groot dat ik enkele stelen ga gebruiken in de compote en ook nog appeltjes en 3 dozen Reine Claude van oogst 2014.

@ Groentjuh.... welke het wordt is nog afwachten, maar je houdt een potje jam tegoed een volgende keer! Beterschap gewenst!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...