Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Gaten zijn slakkenvraat van maanden geleden, maar hij is goed teruggekomen
Ik had een gat in m'n koolrabi langswaar mieren in de koolrabi kropen.

Ik heb daar een pleister opgeplakt

Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!

Geplaatst:

Jorg ik heb me afgemeld.

Ik had maar 2 mooi koolrabi's maar die zijn slechts iets groter dan een tennisbal geworden, en die laat ik nog even staan want ik wil ze nog opeten.

Geplaatst:

Toch jammer dat er ook dit jaar een groep is die niet heeft meegedaan en niet afgemeld.

Enkele aandachtspunten

• Wedstrijd periode: Maart tot en met Augustus
  • De zaden worden de laatste week van februari verzonden
  • Als je meedoet met deze wedstrijd moet je het zaad ook daadwerkelijk zaaien in de wedstrijd periode en tenminste één foto plaatsen van de teelt. Je doet mee, of niet.

Ik wil graag nogmaals vermelden dat de voorwaarde voor aanmelden is dat je ook echt meedoet aan de wedstrijd, er gaat namelijk veel tijd zitten in de administratie, het verpakken van de zaden en het verzenden. We zouden het dan ook dit jaar weer zeer op prijs stellen om van iedere deelnemer minimaal een foto te zien van tijdens de teelt en/of van de oogst.

Geplaatst:

Maar... de winnaar is dus nu bekend? Of zijn er nog geheime inzendingen... per post oid...

Kunnen we de Superkoolrabiteler 2015 feliciteren?

(ps... ik had mij al afgemeld van deelname...)

Geplaatst:

Ik had de mijne al 2 weken geleden uit gehaald maar de foto nog niet doorgestuurd. Helaas bengel ik een beetje onderaan de ranking, maar voor de volledigheid hier toch nog mijn inzending. En, proficiat aan de winnaar!

IMG148177381441122806.JPG

Geplaatst:

De winnaar van de teeltwedstrijd 2015 is:

1. Uppy met 4882 gram

2. Itoero met 3467 gram

3. Frans 2916 gram

Ik hoop dat een aantal van jullie via deze teeltwedstrijd kennis hebben gemaakt met deze, naar mijn mening, lekkere en simpel te telen groente! Wat deze teeltwedstrijd in ieder geval duidelijk maakt: laat hem voor de smaak en malsheid niet te groot worden

Geplaatst: (aangepast)

Gefeliciteerd voor de top 3

Nooit gedacht dat die dingen zo monsterlijk groot kunnen worden

Maar het was weer erg leuk, en 't is erg maar ik ben nu alweer nieuwsgierig wat het volgend seizoen gaat worden, zal toch nog een paar maandjes geduld moeten oefenen

aangepast door Gast
Geplaatst:

De winnaars gefeliciteerd. De top 4 is echt dik. Zelf in de middenmoot geeindigd. Ik had niet verwacht dat ik zo ver kwam na de vele problemen waar ik nog geen oplossing voor heb. Tof dat ook de mensen met 200 gram hun inzending hebben gedaan. Want meedoen is meedoen. Het aantal niet inzenders is gewoon te hoog.

Geplaatst:

Ik kan wel een reden bedenken voor het aantal niet-inzenders, in elk geval om voor mezelf te spreken: ik vond de wedstrijd enigszins demotiverend, omdat we aangemoedigd werden om een oneetbaar product te produceren. Dat stond me nogal tegen de borst. En toen ik zag dat mijn koolrabi's precies goed en lekker eetbaar werden, vond ik het ronduit zonde om ze nog verder 'vet te mesten' om maar te kunnen winnen, maar om dan vervolgens wel een oneetbaar exemplaar te krijgen...

Sorry wil verder geen spelbreker zijn...

Geplaatst:

je wist toch van te voren dat de wedstrijd ging om een zo groot mogelijke koolrabi ? een oneetbare reus inzenden was geen verplichting. wat werd gevraagd was een foto, gewicht en diameter. dat had ook gekund van de vroeg geoogste koolrabi's.

maar ik vraag me dan wel af waarom je meedoet? als je koolrabi enkel wil kweken om te eten had je de zaden zelf kunnen aanschaffen ipv via de wedstrijd.

mijn grootste ook geen reus en nog wel eetbaar, dat vonden de slakken helaas ook. ik vond het een leuke wedstrijd. een voor ons nieuwe groente die verrassend goed smaakte, dat vond zelfs manlief. komt volgend jaar zeker weer in de tuin.

ben eigenlijk nog wel benieuwd of er iemand was die een doorgeschoten koolrabi had?

Geplaatst:

In ieder geval had Bio-fee zich netjes afgemeld, wat ik wel jammer vind is dat er ook een aantal mensen zijn die wel zaden hebben gekregen maar vervolgens nooit meer iets hebben geplaatst dus zich ook niet afgemeld hebben wegens opgevreten of omgevallen planten, niet opgekomen zaden of andere omstandigheden.

Geplaatst:

Loes ik heb meegedaan omdat ik wilde kijken hoe groot ik een EETBARE koolrabi zou kunnen kweken. Dát is in mijn ogen pas namelijk écht een sport. Niet het kweken van een verhout, oneetbaar exemplaar.

Ik bleek dus niet zo'n heel groot, nog als eetbaar uitziend exemplaar te kunnen kweken. Ik heb daarvan overigens wel een foto gestuurd, alleen geen maten erbij want ik wilde hem nog niet doorsnijden. Toen heb ik me dus ook afgemeld.

Ik vind het knap dat mensen een 4 of 5 kilo wegend exemplaar kunnen kweken, dat wel, maar het stuit mij tegen de borst om zo te 'spelen' met voedsel...

Geplaatst:

je de maten had ingestuurd had je gewoon mee kunnen doen, dat was toch het doel van het inschrijven?? het gaat dan niet om winnen maar toch, ik wist ook van te voren dat dat niet ging lukken. meedoen is gelukkig meer dan alleen winnen.

wil nog wel even verduidelijken dat mijn eerdere opmerking ging over mensen die niets insturen en zich niet hadden afgemeld. daar val jij dus niet onder

Geplaatst:

Ja maar om de maat in te sturen had ik 'm moeten oogsten en doorsnijden, en ik wilde hem nog niet opeten!

Ik voelde me overigens ook niet persoonlijk aangesproken hoor. Ik reageerde omdat ik me kan voorstellen dat er misschien meer mensen zijn die om dezelfde reden niet meer meededen/zich terugtrokken...

Geplaatst:

Nee hij staat er nog goed bij, komende week gaat hij eruit.

Ik had al vaker paarse koolrabi geteeld dus om mijn nieuwsgierigheid te bevredigen hoeft hij er niet uit.

Geplaatst:

Ik heb eens even geteld, van de 37 deelnemers hebben slechts 15 uiteindelijk ingezonden. Van de overige 22 hebben 8 deelnemers afgemeld er blijven er dus 14 over Jammer dit.

Geplaatst:

Bedankt aan de organisatie voor de leuke wedstrijd. De meeste koolrabi's heb ik ook veel vroeger geoogst omdat het lekkerder is. Al was het ene exemplaar van twee kilo rauw nog goed, zwaarste was minder rauw maar in soep wel lekker. Begrijp ook niet dat je meedoet aan een wedstrijd en dan niet 1 koolrabi daarvoor kunt gebruiken, kun je beter zelf zaden halen dan de organisatie extra werk bezorgen.

Persoonlijke mening: De personen die niets laten weten hebben, zou ik niet meer laten meedoen aan de wedstrijd.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...