Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb nog nooit koolrabi gekweekt dus ik kan mis zitten.

Maar ik denk dat als je zo groot mogelijke eetbare Superschmelz moet kweken, het meer afhangt van je moestuinkunsten.

Of zo'n blauwe koolrabi groot wordt of niet, hangt denk ik meer af van't toeval.

Nu kan er in elk geval niemand valsspelen

Er zijn meerdere witte soorten die reusachtig kunnen worden...maar geen enkele blauwe/paarse.

Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!

Geplaatst:

Ze zitten in de grond.

11013396_867302379993218_1522180817286621152_n.jpg?oh=9bc37e7be46f32081817a3e31802817a&oe=55828339

Bij lange na niet alles gezaaid. Ik vond het vorig jaar stiekem spannender toen we het met 10 zaadjes moesten doen.

Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.

Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids

Geplaatst:

Ik heb net een vreugdedans gedaan, de zaadjes zijn aangekomen.

Ik ga straks binnen voorzaaien in een verwarmde propagator samen met nog wat pepers en tomaten.

Geplaatst:

De kiemkracht van de zaden is in ieder geval uitstekend ! Ik heb afgelopen dinsdag na ontvangst van de zaden 24 stuks in zo'n kweekbakje van de Action gelegd . Het eerste plantje liet zich vanmiddag zien en tot nu toe zijn er nog 11 bij gekomen. Het zou me niks verbazen als de rest morgenvroeg ook boven de grond staat.

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Geplaatst:

Al zijn ze niet allemaal even goed te zien op de foto, 20 van de 24 zaadjes zijn nu als plantje boven de grond gekomen. Een mooi resultaat in 4 dagen tijd.

IMG494462161425749653.JPG

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Geplaatst:

Het groeit bij mij ook als kool

Het zal voor mij vooral een leerweg zijn, aangezien ik geen ervaring met koolrabi heb.

Ik weet niet eens hoe je het op een lekkere manier klaarmaakt

Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.

Geplaatst:

Ik ben erg blij dat ik ondanks mjn iets te late aanmeldng nog mee mag doen, super! Ik wacht met spanning op de zaden. Hier vast een lekker recept voor alle kleinere exemplaren:image72181425915775.jpg

Geplaatst:
Het groeit bij mij ook als kool

Het zal voor mij vooral een leerweg zijn, aangezien ik geen ervaring met koolrabi heb.

Ik weet niet eens hoe je het op een lekkere manier klaarmaakt

Ik heb precies hetzelfde. Heb het nog nooit gehad en zou ook niet weten hoe ik het klaar moest maken.

Hier bij mij thuis houden ze helaas niet van lasagne.

Zonder bijen geen leven..........!!! Groeten uit Friesland..!!

Geplaatst:

Ik heb de Superschmelz en de blauwe voor de teeltwedstrijd dinsdag gezaaid in een verwarmde propagator en ze zijn allebei al aan het ontkiemen:)

Ze ontkiemen dus na 48 uur!

Geplaatst:

Ik heb ze ook nog nooit gekweekt maar wel al een paar keer in de fruitwinkel gekocht en ik vind ze rauw wel zeer lekker. Ben dus zeer tevreden dat dit de wedstrijd is geworden.

Geplaatst:

Jammer dat ik niet meer mee kan doen maar zeker iets wat ik dit jaar ga telen. Ze zijn heerlijk! Vorig jaar een klein rijtje en dit jaar een volledige rij. Heerlijk in dunne plakken grillen met lekker wat peper zout

Geplaatst:

Ja heb ook de 1e koolrabi gezaaid... ben benieuwd hoesnel ze hier ontkiemen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...