Piroska Geplaatst: 4 maart 2015 Geplaatst: 4 maart 2015 Ja OK, ik snap het gevoel wel inderdaad. Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
Itoero Geplaatst: 4 maart 2015 Geplaatst: 4 maart 2015 Ik heb nog nooit koolrabi gekweekt dus ik kan mis zitten.Maar ik denk dat als je zo groot mogelijke eetbare Superschmelz moet kweken, het meer afhangt van je moestuinkunsten.Of zo'n blauwe koolrabi groot wordt of niet, hangt denk ik meer af van't toeval. Nu kan er in elk geval niemand valsspelen Er zijn meerdere witte soorten die reusachtig kunnen worden...maar geen enkele blauwe/paarse. Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
loes Geplaatst: 4 maart 2015 Geplaatst: 4 maart 2015 ik ben wel blij dat ze niet zo mega worden. past het ook nog in mijn tuintje Quote
geertlaurent Geplaatst: 4 maart 2015 Geplaatst: 4 maart 2015 Whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ik loop al achter, de zaden zijn nog niet binnen Komt wel goed Quote
Estemy Geplaatst: 5 maart 2015 Geplaatst: 5 maart 2015 Heb nu 3 rassen,dus het wordt leuk: Superschmels, Delikatess Witte, Delikatess BlauweDe witte is al op, want ik heb hem in februari gezaaid, maar ik heb ook plantjes (binnenkort!) van alle 3 soorten dat eergisteren gezaaid zijn. Quote Sorry voor taalfoutjes, ik ben niet Nederlands =)Mijn blog: http://www.moestuinforum.nl/blog/Estemy
bio-fee Geplaatst: 5 maart 2015 Geplaatst: 5 maart 2015 Ja dat het biologische zaden zijn verheugt mij als Bio-Fee zijnde ook zeer! Quote
kenbeimer Geplaatst: 5 maart 2015 Geplaatst: 5 maart 2015 Ze zitten in de grond. Bij lange na niet alles gezaaid. Ik vond het vorig jaar stiekem spannender toen we het met 10 zaadjes moesten doen. Quote Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids
Itoero Geplaatst: 5 maart 2015 Geplaatst: 5 maart 2015 Ik heb net een vreugdedans gedaan, de zaadjes zijn aangekomen.Ik ga straks binnen voorzaaien in een verwarmde propagator samen met nog wat pepers en tomaten. Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
Mari Geplaatst: 5 maart 2015 Geplaatst: 5 maart 2015 Jaaaaaaaa hier zijn de zaadjes ook toegekomen Quote
Piroska Geplaatst: 5 maart 2015 Geplaatst: 5 maart 2015 De zaadjes zijn hier ook aangekomen! Dat is reuze snel gegaan, meewind zeker. Bedankt Jorg! Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
appelvrouw Geplaatst: 5 maart 2015 Geplaatst: 5 maart 2015 Nee hoor Piroska de wind stond mijn kant op! Dus kwamen vandaag ook hier de zaden aan..mooi hoor een heel Bolsterzakje vol.. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Frans Geplaatst: 6 maart 2015 Geplaatst: 6 maart 2015 De kiemkracht van de zaden is in ieder geval uitstekend ! Ik heb afgelopen dinsdag na ontvangst van de zaden 24 stuks in zo'n kweekbakje van de Action gelegd . Het eerste plantje liet zich vanmiddag zien en tot nu toe zijn er nog 11 bij gekomen. Het zou me niks verbazen als de rest morgenvroeg ook boven de grond staat. Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Frans Geplaatst: 7 maart 2015 Geplaatst: 7 maart 2015 Al zijn ze niet allemaal even goed te zien op de foto, 20 van de 24 zaadjes zijn nu als plantje boven de grond gekomen. Een mooi resultaat in 4 dagen tijd. Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
kenbeimer Geplaatst: 8 maart 2015 Geplaatst: 8 maart 2015 Snel zaad! Quote Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids
Deborah Geplaatst: 8 maart 2015 Geplaatst: 8 maart 2015 Het groeit bij mij ook als kool Het zal voor mij vooral een leerweg zijn, aangezien ik geen ervaring met koolrabi heb. Ik weet niet eens hoe je het op een lekkere manier klaarmaakt Quote Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.
Mibo Geplaatst: 9 maart 2015 Geplaatst: 9 maart 2015 Ik ben erg blij dat ik ondanks mjn iets te late aanmeldng nog mee mag doen, super! Ik wacht met spanning op de zaden. Hier vast een lekker recept voor alle kleinere exemplaren: Quote
Uppy Geplaatst: 10 maart 2015 Geplaatst: 10 maart 2015 Eerste reeks is gezaaid. Quote https://www.facebook.com/pages/Uppys-moestuin/429899817149798
Sils Geplaatst: 10 maart 2015 Geplaatst: 10 maart 2015 Het groeit bij mij ook als kool Het zal voor mij vooral een leerweg zijn, aangezien ik geen ervaring met koolrabi heb. Ik weet niet eens hoe je het op een lekkere manier klaarmaakt Ik heb precies hetzelfde. Heb het nog nooit gehad en zou ook niet weten hoe ik het klaar moest maken. Hier bij mij thuis houden ze helaas niet van lasagne. Quote Zonder bijen geen leven..........!!! Groeten uit Friesland..!!
Itoero Geplaatst: 12 maart 2015 Geplaatst: 12 maart 2015 Ik heb de Superschmelz en de blauwe voor de teeltwedstrijd dinsdag gezaaid in een verwarmde propagator en ze zijn allebei al aan het ontkiemen:)Ze ontkiemen dus na 48 uur! Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
simonvb Geplaatst: 12 maart 2015 Geplaatst: 12 maart 2015 Ik heb ze ook nog nooit gekweekt maar wel al een paar keer in de fruitwinkel gekocht en ik vind ze rauw wel zeer lekker. Ben dus zeer tevreden dat dit de wedstrijd is geworden. Quote
grassprietje Geplaatst: 12 maart 2015 Geplaatst: 12 maart 2015 Jammer dat ik niet meer mee kan doen maar zeker iets wat ik dit jaar ga telen. Ze zijn heerlijk! Vorig jaar een klein rijtje en dit jaar een volledige rij. Heerlijk in dunne plakken grillen met lekker wat peper zout Quote
Gast joladio Geplaatst: 16 maart 2015 Geplaatst: 16 maart 2015 Ja heb ook de 1e koolrabi gezaaid... ben benieuwd hoesnel ze hier ontkiemen. Quote
geertlaurent Geplaatst: 16 maart 2015 Geplaatst: 16 maart 2015 Vandaag binnen voorgezaaid. Nu duimen dat alles goed gaat. Quote
Liekie Geplaatst: 17 maart 2015 Geplaatst: 17 maart 2015 Hier stonden ze vanochtend boven en daarnet al een cm hoog! Op de 14e gezaaid. Quote
lovebug356 Geplaatst: 22 maart 2015 Geplaatst: 22 maart 2015 Op 10 maart gezaaid in de serre, nu al een cm groot. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.