balkontuinder Geplaatst: 17 februari 2015 Geplaatst: 17 februari 2015 (aangepast) Dat staat erop. Bij de spinazie zit een los briefje en bij de brocolli is het op het zaadzakje geprint. Oh, het moet trouwens Groene calabrese natalino zijn zie ik nu. 17 februari 2015 aangepast door Gast Quote
minie Geplaatst: 17 februari 2015 Geplaatst: 17 februari 2015 hier ook een tuintje gekregen. 3 potjes: spinazie, kropsla en krulpeterselie. Vind het een grappige actie. Quote
Ries. Geplaatst: 17 februari 2015 Geplaatst: 17 februari 2015 Eigenlijk is het zo… als je visite krijgt en je zegt lusten jullie allemaal koffie…………… En je komt dan met het serviesje van je kind van 3 jaar…. Mijn god????? Quote
Estemy Geplaatst: 17 februari 2015 Geplaatst: 17 februari 2015 Mijn 4 potjes:Tijm: WintertijmWortel - Amsterdamse BakSpinazie - MatadorRuccola - ColtivataIk zoek voor bosaardbeitjes, kerstomaten en andijvie Quote Sorry voor taalfoutjes, ik ben niet Nederlands =)Mijn blog: http://www.moestuinforum.nl/blog/Estemy
Almond Geplaatst: 17 februari 2015 Geplaatst: 17 februari 2015 Hier heb ik vandaag de volgende soorten gekregen Het traytje heb ik niet gekocht, ik gebruik gewoon een action kweekkasje 'winter tijm',Broccoli groene calabrese natalinoKropsla meikoninginrucola coltivataprei herfst reuzen 2 (verb. Olifant) Quote "Gardening is a craft, it's learned by doing; if you don't do it, you'll never learn it"
Gast Geplaatst: 17 februari 2015 Geplaatst: 17 februari 2015 Oke ik had het niet zien staan de naam van het ras volgende keer zal ik eens kijken.Het traytje kreeg ik bij een product wat ik gekocht had. Mooi meegenomen dus.In het zakje van de lente ui zat teveel zaden voor het kleine turf potje. Dus heb ik de rest in een ander bakje gezaaid.Nu afwachten wat het gaat worden Quote
geertlaurent Geplaatst: 17 februari 2015 Geplaatst: 17 februari 2015 Wortel, veldsla, rucola, wortels, aubergine, krulpeterselie een tuintje en een boekje zijn al binnen het zoontje van 4 is euforisch en belde meteen de oma's en opa's op om erover te praten morgen mogen ze op bezoek komen om er naar te kijken Moet nog is kijken hoe we dat nu gaan doen, zaaien kan hij al de boekjes en zo ga ik denk ik nog een jaar of 2 aan de kant houden tot hij groter is en zelf kan lezen en schrijven. Quote
Nathanya Geplaatst: 18 februari 2015 Geplaatst: 18 februari 2015 De kinderen hebben de boekjes op school gekregen, ik denk dat ik ze een stukje in de tuin geef om ermee te pruttelen Quote
IvarK Geplaatst: 18 februari 2015 Geplaatst: 18 februari 2015 Ook wij zijn begonnen! Zoonlief heeft wel direct een hoog stukje tuin/een bak gereserveerd want hij weet inmiddels dat plantjes kwetsbaar zijn. Hij en zijn voetballende vriendjes zullen dus met zorg omgaan met zijn kweeksels. Zijn enthousiasme vind ik super maar eerst eens zien hoe de zaadjes het gaan doen. Vandaag zag ik overigens in de lokale AH dat de eerste zaadjes als ontkiemen, bijzonder want dat had ik in dat klimaat niet verwacht. Ik heb overigens aan alle vrienden en familieleden gevraagd om de bakjes bij ons in te leveren indien zij er geen gebruik van maken. Alle zaadjes die ik over hou ga ik dan her en der door de stad/buurt in het wild zaaien. Dit heb ik afgelopen jaar ook gedaan met zonnebloem zaadjes/pitten en het resultaat was prachtig en grappig. Helaas heb ik daar weinig foto's van gemaakt maar voor wie het dit jaar wil volgen kijken maar eens op "zonnebloemen voor Lelystad"op facebook. https://www.facebook.com/zonnebloemenvoorlelystad Quote
Winters Geplaatst: 19 februari 2015 Geplaatst: 19 februari 2015 Wat leuk GeertLaurent! Ik heb van de week de prei gekregen, maar ik moet zo nog even naar de winkel dus ben benieuwd.. Quote
Katja1604 Geplaatst: 19 februari 2015 Geplaatst: 19 februari 2015 Hele heisa op facebook, mensen vragen zich af of het gmo zaden zijn of op een of andere manier aan monsanto gelinkt is. Quote
dennislp Geplaatst: 19 februari 2015 Geplaatst: 19 februari 2015 Aan de ene kant zucht.. Aan de andere kant wel mensen die voor hun idealen opkomen Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
balkontuinder Geplaatst: 19 februari 2015 Geplaatst: 19 februari 2015 Het tweede wat ik gedaan heb toen ik deze actie hoorde was opzoeken waar de zaden vandaan komen. Maar helaas, dat staat niet aangegeven. (het eerste was natuurlijk het uitpakken en kijken wat er allemaal in zat) Quote
Winters Geplaatst: 19 februari 2015 Geplaatst: 19 februari 2015 Ik heb die discussie (gelukkig) niet voorbij zien komen op facebook. Ik had van de week al de prei gekregen en vandaag cherrietomaatjes (laat ik nou pas geleden cherrietomaatjes hebben gezaaid) Quote
Katja1604 Geplaatst: 19 februari 2015 Geplaatst: 19 februari 2015 "Hartelijk dank voor uw bericht van 19-02-2015. Hierbij onderstaande informatie betreft de moestuinactie. MoestuinpotjeHet potje is gemaakt van houtvezels en is 100% natuurlijk afbreekbaar. De potjes zijn duurzaam geproduceerd met hout afkomstig van uitsluitend jonge bomen uit beheerde bossen, welke enkel worden gekapt ten behoeve van uitdunning. Het betreft hier voor het overgrote merendeel lokale bossen in de nabijheid van de productielocatie. De potjes worden geproduceerd in Frankrijk. ZaadmatjeEr zijn twee soorten zaadmatjes en deze bestaan uit de volgende onderdelen: Zaadmatjes zonder bedrukking (dit zijn de matjes van radijs, spinazie, veldsla en cherry tomaat): o Zaden o Papier Zaadmatjes met bedrukking (overige matjes): o Zaden o Papier o Zetmeel welke als lijm fungeert o Inkt voor bedrukking Al deze onderdelen zijn getest op veiligheid. De zaden komen van twee grote Nederlandse leveranciers. Zij laten de zaden opkweken in diverse landen. De zaden zijn niet biologisch en niet genetisch gemodificeerd. Wij leggen contractueel met onze leveranciers vast dat ze geen pesticiden gebruiken. De leveranciers worden regelmatig bezocht en laten we de zaden door een onafhankelijk laboratorium (SGS) testen. TabletDe kokostabletjes bestaan uit samengeperst kokosgruis. Kokosgruis wordt gewonnen uit de restanten van de kokosnoot die overblijven nadat de kokos (voor bv kokosolie of bounties) uit de kokosnoot is gehaald. Ook de vezels worden hergebruikt in potgrond. Het substraat is dus een prachtig eindproduct uit een reststroom. Hierdoor dus ook erg duurzaam. Moestuintje verzamelbakDe Moestuintje verzamelbak is gemaakt van gerecycled kunststof en is waterdicht. De moestuintjes zijn ook recyclebaar. Ze kunnen bij het plastic afval worden gevoegd zodat daar weer nieuwe producten van gemaakt kunnen worden. Het moestuintje bestaat uit de volgende onderdelen: • Bak van 100% gerecycled polystyrol (waterdicht). • Binnenvel/inlegvel van polypropyleen (waterafstotend). • Achtervel is gemaakt van karton. Al deze onderdelen zijn getest op veiligheid. Het zijn eenmalige verzamelbakken die je natuurlijk wel meerdere malen kunt gebruiken als je er zuinig op bent. Met vriendelijke groet,Albert Heijn Klantenservice" it is de reactie van AH: Quote
Ktrijn Geplaatst: 19 februari 2015 Geplaatst: 19 februari 2015 Ik ben vandaag ook naar Albert Heijn geweest in Overpelt en had basilicum en krulpeterselie. Quote
Erny Geplaatst: 19 februari 2015 Geplaatst: 19 februari 2015 Duidelijk uitgebreid antwoord van Appie. Maar denk dat ik deze actie geheel zal gaan missen... Is er eens iets leuks te sparen... Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 19 februari 2015 Geplaatst: 19 februari 2015 Ik had er vandaag ook 2Broccoli en basilicum Quote
Deborah Geplaatst: 20 februari 2015 Geplaatst: 20 februari 2015 Eerste zaadjes zijn ontkiemd (maandag gezaaid): rucola. Quote Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.
Annew Geplaatst: 20 februari 2015 Geplaatst: 20 februari 2015 Wauw, dat is snel. Mijn rucola heb ik dinsdag gezaaid. Ben benieuwd of ze ook zo snel ontkiemen. Ik vind het wel een super leuke actie! Aangezien het al bijna maart is, was ik al bezig met bedenken wat ik dit jaar wilde gaan planten. Nu hoef ik niet meer zelf te kiezen en heb ik veel verschillende soorten. Heb nu al 9 verschillende soorten en 3 dubbele. Quote
Deborah Geplaatst: 20 februari 2015 Geplaatst: 20 februari 2015 Broccoli (Groene calabrese)Basilicum (large leaved)Tijm (Wintertijm) Nu al 10 verschillende Quote Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.
balkontuinder Geplaatst: 20 februari 2015 Geplaatst: 20 februari 2015 Wat doen jullie veel boodschappen! Quote
Salamandertje Geplaatst: 20 februari 2015 Geplaatst: 20 februari 2015 (aangepast) De Andijvie is van het ras "Breedblad Volhart Winter". Tot nu toe hebben we dus: Andijvie: Breedblad Volhart WinterAubergine: Black Beauty of Halflange VioletteBasilicum: Large LeavedBieslook: Fijne BieslookBosaarbei: Baron von SolemacherBroccoli: Groene Calabrese NatalinoDille: Dille, GewoneKropsla: MeikoninginKrulpeterselie: Gekrulde donkergroeneLente-ui: White LissabonPaprika: California WonderPrei: Herfstreuzen 2Radijs: Ronde rode vollegrondsRucola: ColtivataSelderij: Snijselderie, gewone snijSpinazie: MatadorTijm: WintertijmTomaat (cherry): BalkonzauberVeldsla: Noord-HollandscheWortel: Amsterdamse Bak 24 februari 2015 aangepast door Gast Quote Bzzzz...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.