Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Erny in de lappenmand

Featured Replies

Geplaatst:
Erny, je maakt je druk over wie de deur open gaat doen voor de thuiszorg? Maar ik neem toch aan dat die een sleutel krijgen om dat zelf te kunnen doen?

dat klinkt logisch maar dat mag/kan ook weer niet zomaar... de regels daarover verschillen per zorginstelling.

ik mocht toen ik bij de thuiszorg werkte geen sleutels aannemen van cliënten.

Geplaatst:

Doorbijten Erny, nog even en je mag naar huis (wat anders dan je kan naar huis )

Heb je hulp om thuis te komen en thuis hulp?

Geplaatst:

Oh wat een dramadagen! Daar zou iedereen de moed van in de schoenen zakken. Dit is toch niet de manier om met mensen om te gaan!? Ik zou daar zeker een klacht over indienen. Zeker over die fysiotherapeute!

Ergens hoop ik voor je dat de wond nog niet voldoende genezen is en je het weekend nog kunt blijven. Aan de andere kant is het natuurlijk ook wel weer fijn naar je eigen omgeving te kunnen en dan is in het weekend thuiskomen voor de hulptroepen wel prettiger dan op een doordeweekse dag.

Heb je de nodige zorg al rond kunnen krijgen? Krijg je daar uberhaubt hulp bij of moet je dat ook maar zelf uitzoeken?

Geplaatst:
  • Auteur

Ach ach lieve mensen... geen zorgen... als de Erny weer thuis is redt zij zich prima met het aankleed, was en plas en poep gebeuren. Net als hier trouwens.

Catering zal ook wel goedkomen, en er zijn genoeg bezorgdiensten just a phonecall away. En een stuk smakelijker als het ziekenhuis voer.

Het blijkt behoorlijk gezellig te zijn op de kamer.

Dame tegenover mij is hier in het ziekenhuis verpleegster maar is bij de dierenarts door haar kat in haar vinger gebeten. Is pees geraakt, ging ontsteken ... ligt dus nu in het ziekenhuis... afdeling chirurgie met een zere vinger... moet ze 6x per dag spoelen en vingeroefeningen doen...

Maar dus echt een spectaculaire verwonding... NOT

Naast mij ligt een kerel die aan het wandelen was en opeens pijn aan zn teen kreeg... blijkt ie een hevige onsteking te hebben... Ligt ie met een zere teen op chirurgie... stoer verhaal... NOT

En dan ik he... uitgegleden op mn laminaat... driedubbele enkelbreuk, lig ik al drie weken op chirurgie... sterk verhaal.... NOT

Dus dit is de slappe Hap kamer...

En dan de ouwe vent nog... pin in zn been... vrouw twee jaar geleden overleden... ging ie altijd mee naar Portugal... Dus ik vraag of ie nu ook nog gaat.. Nee dus, was niet zoveel meer aan. Ik tip 'm dat ie daar dan misschien nog weer een leuk vrouwtje kan oppikken... Kijkt ie me aan (hij zat al wat vaker te staren) en zegt dat ie mij wel ziet zitten....

Maar tijdens bezoekuur met mn moeder maar naar de Brasserie getogen, tijd voor een wijntje, ik vier mn driewekenbestaan hier. Ok twee wijntjes zijn het geworden. Maar ook een carpacciosalade... heb voor het eerst in 3 weken weer een bord vol met sla gegeten... zooo lekker!

Terug op de afdeling... volgend bezoek... D. of we weer naar de Brasserie zouden gaan? Tuurlijk, het is feest vandaag en D. had honger. En dat waren weer twee wijntjes...

Komt opeens mn kamerbuurman eraan... met familie. Ook lekker op het terras. En kwartiertje later komt ook het vingerverpleegstertje van tegenover eraan met bezoek. Zit verdorie bijna de hele kamer in de kroeg...

Vervolgens met D. nog alle openbare wegen op de begane grond verkend en toen toch maar weer terug naar de afdeling...

Feestje nog niet geheel voorbij, hebben nog wat zitten kletsen en omdat we de cateringwagen hadden gemist hebben ze ons nog wat thee gebracht. Net echt...

Dus wel gezellig deze kamer.... maar wel veel aanloop en lawaai van verzorging natuurlijk.

Heb dan ook een slaappilletje klaar liggen.

Als ik morgen naar huis mag wordt ik opgehaald door exmachomannetje die hier vlakbij woont en auto heeft, heeft paardemeisje geregeld. Exmachomannetje (die mij moestuintje noemt) verveelt zich thuis namelijk behoorlijk en wil wel ff rijden.

Dus dat is toch wel weer heel aardig.

Ondertussen is op hun kamer de Duitse paardemevrouw uit Borkum ook weer terug... en ze liep!!! Gelukkig... ziet er een stuk beter uit zo. Ze had een longinfectie dus was ff op andere afdeling, maar toen ze opeens al haar spullen verwijderd hadden vreesde ik het ergste al.

Heeft haar ongeluk echt maar net overleefd, paard is op haar terecht gekomen, het feit dat ze een helm droeg heeft haar waarschijnlijk gered.

Maar als we alle drie weer beter zijn dan gaan we op bezoek op Borkum...

Gaan we lekker paardrijden....

Ojee... ouwe man heeft veel pijn... dus nu veel verzorging... Ojee... ze gaan een arts bellen... Denk dat ik nog maar even wacht met mn slaappil want dat lawaai gaat daar wel dwars doorheen.

Oh en tussen dit alles door gaat het moestuingeregel van ons complex natuurlijk ook gewoon door. Heb alweer 3 tuintjes mogen toewijzen.

En een interessante aanmelding van een zeer bedreven ouder echtpaar.

Zeer ervaren in eco tuinieren maar gaan in huisje zonder tuin wonen en zoeken nu een tuin. Want zonder kunnen ze niet.

En eventueel willen ze ook wel mensen helpen die, om wat voor reden dan ook, hun tuin niet kunnen bijhouden.

Ting ting ting... er ging een belletje bij mij rinkelen... Dat is misschien wel wat voor mij? De tuin bij mn huisje komt namelijk op deze manier natuurlijk nooit aan de beurt. Mijn moestuin heeft voorrang...

Dus heb voorgesteld dat we eens kennismaken en dat ze misschien dan mn tuin met mij kunnen delen. Die kan wel wat ontwikkeling gebruiken.

Heb een positieve reactie gehad.

Dus wie weet... wordt dat nog wat ooit.

Zou wel fijn zijn als die tuin dit jaar ook niet helemaal stilligt.

Positieve ontwikkeling dus.

Nou morgen nog.

Stel voor dat we al onze krachten om morgenochtend 10 uur deze kant op richten zodat de chirurg mn wond klaar voor de thuisgang beoordeelt....

Geplaatst:

je klinkt gelukkig weer positiever. daar ben ik blij om (of komt dat stiekem door de wijntjes )

Succes morgen!

Geplaatst:

Wat een genot jouw verhaal te kunnen lezen in de nacht, maakt het wakker liggen aangenamer.

Je schrijft zo heerlijk beelden, dat je er bij betrokken wordt en het kan mee beleven.

Een stuk positiever en fijn dat je ons gerust steld, dat jij jezelf wel zal redden.

Hopelijk lukt dat met je moestuin, dat je hulp krijgt mooie oplossing.

Zal wel bij pizzaria bestellen worden, omdat je dan flesje wijn kan krijgen

Geplaatst:

Zo te horen heb je heel wat nieuwe vrienden gemaakt Ern! Bijna jammer om naar huis te gaan.

Ik hoop dat je al onderweg bent..geniet ervan

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Wat een belevenissen weer de afgelopen tijd. En vandaag dus naar huis.

Geplaatst:

Hopelijk lezen we je volgende bericht vanuit thuis

Geplaatst:

Erny meld dat ze happy thuisligt en nog even niets kan laten horen..er is geen wifi

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Fijn te horen, dankje!

Geplaatst:

Welcome home Erny! Succes met de revalidatie

En psst, niet direct in de vensterbank aan het zaaien gaan he? Ok.. kiemgroente mag!

Geplaatst:
  • Auteur

Ja, ze ligt nu thuis, lekker rustig.

Pc moest nog weer in mekaar, dat ging onder protest, deed niet wat wij wilden. Bleek een kapot Sata stekkertje te zijn.

Maar nu is er weer iets geks... denk dat de pc ergens mee besmet is... dus vandaar dat ik me nog ff wat rustig hou... Pc doet rare onverwachte dingen en functioneert niet naar behoren. Maakt het allemaal wat moeilijk. Dat wordt helemaal opnieuw installeren ben ik bang.

Heerlijk weer buiten, heb net heel even, in afwachting van de taxi, voor het UMCG in het zonnetje gezeten... Heerlijk zeg! Taxi kwam eigenlijk te snel. Nu zit ik weer binnen helaas.

Wondcontrole was goed... vrijdag weer terugkomen. Mag nog steeds alleen maar op bed en naar de wc. En daar houdt ik me behoorlijk goed aan. Wil niet weer in het ziekenhuis komen te liggen met opengebarsten wond...

Geplaatst:

een te korte revalidatie periode voor de pc geweest

Hortus est amicus meus.

Geplaatst:

Fijn te lezen dat je thuis bent, zal je goed doen.

Heb je hulp?

Beterschap, dat je enkel snel mag genezen.

Geplaatst:

Fijn dat je thuis bent meissie !!! Ik wens je heel veel sterkte met jezelf rustig houden en de revalidatie !!

Geplaatst:

beterschap12801426013201.jpg

Al een tijdje niet op het forum geweest, heb dus een hoop gemist

Fijn dat je weer thuis bent! Heel veel sterkte met het herstel de komende tijd!

Groetjes,

Monique

Geplaatst:
  • Auteur

dank allen,

ik schrijf even zonder hoofdletters want als ik de shift-toets indruk krijg ik o.a. het -style editor- onderscherm in beeld. erg irritant, typt niet lekker door.

-ondertussen gebruik ik de caps-lockfunctie om om zo af en toe toch een hoofdletter te produceren-

Maar heb dus ook weer wat... echt heeel errug...

Heb dus een vriezer vol met eten hier staan. schouderhoog en volgepropt met boontjes, peultjes, mex. komkommer, worteltjes, bietjes, pompoensoep, courgettesoep, groentesmurrie voor curry, curry's, heerlijk veldvarkenvlees waaronder spareribs en buikspek, vis, pepers, tomaten, frambozen, zwarte bessen, aardbeien, veel bramen, kippevlees, frituurhapjes, miniloempiaatjes, paar pizza's, lamachuns en nog veel meer...

Kom ik gisternacht in de keuken, zie een plas water naast de vriezer... was er eerst niet... kijk naar de display van de vriezer... IS IE UIT

Check de stekker... die zit in de stekkerdoos... check de stekker van de stekkerdoos... DIE ZIT NIET MEER IN HET STOPCONTACT

Ojee ojee het zal toch niet he.... vorige week hebben de -rolstoelruimte in het huis makers- ook een plankje opgehangen in de keuken... zal hij de stekker wel voor uit het stopcontact hebben getrokken zonder te kijken wat er uit ging. En dan dus die stekker weer niet teruggestoken...

DOM DOM DOM DOM dat doe je toch niet...

De vriezer heeft wel een 48 uur buffer, maar daar waren we allang overheen. temperatuur stond op 3 graden.

ALLES was ontdooit... ALLES alles alles alles...

Mijn oogst van de laatste jaren zit daarin...

Maar vooral was dit mijn onafhankelijkheid... Als er geen boodschappen worden gehaald voor mij dan kon ik altijd in de vriezer terecht. Zit toch zeker voor een maand aan eten in. Das heel handig als je 6 weken niet uit de voeten kan. Maakte me daar dan ook helemaal geen zorgen over.

Nu ben ik opeens wel weer heel erg afhankelijk gemaakt...

Los van het feit van het verlies van al die producten en de moeite die het heeft gekost om het te produceren of het geld dat het heeft gekost om het te kopen...

Echt vreselijk....

Maar ben door de gebeurtenissen van de afgelopen maand al zo murw geslagen dat ik er niet eens om kon huilen... voel gewoon een heel erg groot verlies.

Liever een vriezer vol met goed eten dan die -opruimtemaak actie- achteraf gezien.

Ook al is het natuurlijk niet expres gebeurt en vinden de opruimers het ook heel erg... Er is ook geen vervanging... hoe vervang je zoiets...

Heb in ieder geval de stekker er gelijk weer ingestoken en de vriezer op snelvriezen gezet in de hoop dat er nog wat te redden valt.

Kon natuurlijk ook niet gelijk de hele boel tot soep oid koken of op andere wijze verwerken gezien ik op bed moet liggen...

Dus dat wordt zakje voor zak ontdooien en dan snuffelen of de inhoud nog goed is en dan testen of de inhoud nog eetbaar is. Heb weinig hoop... wel een sterke maag gelukkig...

Heb ík weer... kan er ook nog wel bij...

Geplaatst:

Als je mij een boodschappenlijstje stuurt wil ik je wel een tas (sen) boodschappen brengen.

Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.

( St. Ignatus 1491-1556 )

Geplaatst:

Ow jee Erny Al je oogst verloren, zal toch niet het risico nemen als de vriezer te lang uit was. Voor jouw gezondheid, toch alles weggooien.

Hopelijk is er iemand die de boel voor je kan opruimen en boodschappen kan doen.

Lees net Gemma

Geplaatst:

oh nee Ernie , joh wat vreselijk ,dat kon je er nou net niet bij hebben .

Alleen al de rommel die je er van hebt , en goed eten moeten weggooien !

He meid ik heb het oprecht met je te doen , wens je veel sterkte .

Geplaatst:

NEEEEE wat een verschrikking, het zit je niet mee zeg, arme jij.

Maar tjongejonge wat een ontzettende domme actie zeg! Je kijkt toch sowieso wat voor stekker je ergens uittrekt tijdelijk en daarna stop je hem er sowieso weer in, want een ontzettende misser zeg!

Ik heb het met je te doen, zoveel pech, al je oogst, al je eten, al je centjes.

Dikke kus!

Geplaatst:

Wat een drama! Ik kan me voorstellen dat het je letterlijk "tot hier" zit. Heb je de energie nog om de klussers ( het bedrijf) aansprakelijk te stellen voor de geleden schade?

Geplaatst:

Had je niet een kom maar ruilen actie kunnen houden....bijvb. een zak eten in ruil voor een pond vlees/groente? Met nogmaals invriezen gaan de producten nog meer achter uit. Sterkte met alles.109226176981509603012386118704604523286334n49781426063024.jpg

Mijn naam is Marijke, maar de Fransen noemen mij Marieke.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.