Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Erny in de lappenmand

Featured Replies

Geplaatst:

Ownee de hele vriezerinhoud weg... Weer een stukje vrijheid weg.

Dingen met vlees toch beter niet meer eten hoor.

Ander dingetje, volgens mij valt dit gewoon onder de aansprakelijkheidsversekering van de klusser. Lastig om te omschrijven wat zelfgemaakte producten voor waarde hebben maar een financieel extraatje om de voorraad weer aan te vullen lijkt me wel op zijn plaats.

aangepast door Gast

Geplaatst:

ooh ooh wat een strop.

Ik hoop van harte dat je wat kunt redden van je groentes.

Wens je heel veel sterkte en beterschap !

21249297jq.jpg

~ Waarom zou je kinderen wonderen gaan uitleggen terwijl je ze ook een tuin kunt laten aanleggen. ~

Geplaatst:

Balen Erny het zit je ook niet mee.

garfield-beterschap95221426075630.png

Geplaatst:
  • Auteur

Ja, wat een sof he...

Maar het was geen bedrijf hoor, het zijn zeer verrassend naar voren gekomen vrienden (van Kendo) die heel veel voor me hebben gedaan. En hebben ook gelijk vergoeding aangeboden... Maar hoe vergoedt je nou zoiets?

Geplaatst:

Wat een domper! Echt een behoorlijke tegenvaller.

Daar moeten we maar even iets aan doen. En het leuke is, jij leert daar ook weer allemaal nieuwe dingen door kennen.

Geplaatst:

Laat je verrassen met groente, fruit en vlees voor in de vriezer, blikken/potten en vers?

Je zei dat het voor een maand was, dan hebben ze toch een richtlijn? Of boodschappengeld vergoeden?

Geplaatst:
Ja, wat een sof he...

Maar het was geen bedrijf hoor, het zijn zeer verrassend naar voren gekomen vrienden (van Kendo) die heel veel voor me hebben gedaan. En hebben ook gelijk vergoeding aangeboden... Maar hoe vergoedt je nou zoiets?

makkelijkste stap is denk ik om het neer te leggen bij de WA verzekering van degene die de stekker eruit heeft getrokken. die verzekering is er niet voor niets. ze zullen wel bewijs vragen (bijv foto's) of iemand langs sturen.

Geplaatst:
  • Auteur

Ze hebben al een vergoeding aangeboden... maar hoe plak je daar een prijs op... al dat werk... al die duizenden slakken die ik geraapt heb om o.a. de boontjes te beschermen...

Het enige waar ik een prijs aan kan hangen zijn de gekochte producten en het vlees van Joriekes varkens...

En het geld is mij ook niet het belangrijkste... het is meer het verlies... weg is mn buffer...

Geplaatst:

het bedrag misschien toereikend zijn om de buffer aan te vullen voor de periode dat je aan huis gebonden bent door je pootje?

maar begrijp ik nu goed dat ze geld uit eigen zak betalen terwijl ze ervoor verzekerd zijn? dan lijkt me een waarde plakken wel heel lastig.

aangepast door Gast

Geplaatst:

Wat een ontzettend kl*terige situatie !!! Ik zou die mensen hun WA laten aanspreken, dan hoef jij het niet vervelend te vinden om geld te vragen/krijgen en het kost hun alleen hun eventuele no-claim.

Geplaatst:
  • Auteur

Zullen we daar verder niet over speculeren?... Mensen zijn te goeder trouw en voelen zich er ook behoorlijk rot onder dus zullen er ook alles aan doen om het goed te maken.

Geplaatst:
Ja, wat een sof he...

Ahhhh dat maakt het lastiger inderdaad, als het om een bedrijf ging dan had je daar wat "harder" tegen op kunnen treden en kunnen eisen dat er een schappelijke vergoeding zou komen. Erg lullig, ook voor de welwillende vrienden.

Geplaatst:

Jee,het zit je ook niet mee he? Wat zullen je vrienden zich ook rottig voelen hierover. Gelukkig is er weer hoop voor je (wat een megavette actie) . Als je pootje eerst maar goed geneest, meid, dat is het allerbelangrijkste.

Geplaatst:
  • Auteur

Tja... en natuurlijk hebben ze ook mijn zorgvuldig opgespaarde lege wcrolletjes weggemikt...

Wat voor hun wel logisch is, is tenslotte een zak vol oud papier...

En ik lig gehoorzaam op het bed tot de chirurg toestemming geeft tot uitbreiding van mn "activiteiten".

Vanmiddag komen de Fysio-boys weer langs... gezellig!

Geplaatst:

Ow Erny, ooit ergens had ik begrepen dat je enkel gebroken was, maar ineens stuit ik op dit topic.... wat een drama (en ik heb het topic nog niet eens gelezen, alleen het eind met de vriezer.)

Ik ga eens even denken of ik opstuur materiaal heb, of anders iets anders.

Geplaatst:
  • Auteur

Haha... scroll vooral ook ff naar de foto van mn enkel met alle hardware erin... Erg indrukwekkend...

Vandaag weer voor wondcontrole geweest én weer een mooie nieuwe paarse "gips"spalk gekregen. De vorige zat echt niet meer goed, enkelzwelling neemt af en dan komt er teveel ruimte waardoor ik niet goed in de spalk zit en dat gaat dan drukken op de wonden. Dus had er meer last van dan nodig was.

Dus weer lekker bij de Gipsmeesteressen gezeten... Leuk beroep hoor... echt een heel belangrijk verlengstuk van de chirurg. En heel ambachtelijk. En je hebt er een fysio-opleiding voor nodig. Als ik dát nou had geweten toen ik begin twintig was, was dat wel wat voor mij geweest.

Wond zag er weer beter uit... en mag gelukkig nu mn activiteiten uitbreiden. Dus niet meer alleen naar de wc en op bed liggen.., maar ik mag ook douchen (met zak erom) én mn háár wassen... En dat is wel weer nodig ook... Tegen droogte in ziekenhuis smeer ik er lekkere kokoswax in (Palmers) en dat voedt wel goed maar laat het er ook wel wat vettig uitzien.

Oh... en vandaag had ik voor het eerst in meer als 4 weken weer een spijkerbroek aan... Een normale broek... géén legging of huisbroekje... Yeah... Bijna normaal...

Geplaatst:

Gefeliciteerd Erny Super dat je meer mag, douchen heerlijk en spijkerbroek aan sexy in vergelijk met vrije kleding weet ik uit ervaring

Is je vrieskist al leeg en schoon, voor de nieuwe lading?

Geplaatst:

Fijne vooruitgang Erny! Positief nieuws!

Geplaatst:

He wat heerlijk om weer eens wat vootuitgang te boeken! Fijn voor jr Erny. Ga zo door,al zul je nog veel geduld moeten hebben.sterkte meid !

Geplaatst:
Geplaatst:
  • Auteur

Gisteren ter verfrissing en buitenlucht opsnuiven naar de Aldi gerold door vriendin.

Ze had potgrond nodig.

Onderweg gemerkt dat deze buurt niet zo rolstoelgeschikt is... misschien was dat wel ooit zo maar er zijn heel wat opstakels waar ik met die kleine wieltjes in blijf steken.

Dus kan hier niet zelf "uit de voeten"... En met hulp blijft het ook eng omdat de stoel geen achteropvangwieltjes heeft waardoor je ook nog naar achter kunt kiepen...

Maar rondje door de Aldi gedaan dus... joepieeee... Wat een uitstapje.

Morgen weer naar het ziekenhuis, gaan ze er een paar hechtingen uit pulken... brrrrr....

Rest blijft nog zitten.

En daarna weer even op bezoek bij Paardemeisje. Die heeft haar laatste operatie achter de rug, hebben de wond gesloten, heeft een mega groot litteken op haar been... En is behoorlijk allergisch voor de antibiotica dus heeft jeuk, en rest van het lichaam vind het ook allemaal niet meer leuk. Hele weerstand en darmflora is weg. Die moet ook zo snel mogelijk naar huis... Duurt allemaal veel te lang.

Maar eens kijken of we morgen naar de brasserie daar kunnen. Is ze tenminste ff van haar kamer af.

Geplaatst:

Weer een heel avontuur Erny.

Succes morgen met de hechtingen verwijderen, zeggen dat het kriebeld. Met de hechtingen in mijn ogen, kon ik wachten tot ze vanzelf eruit gingen en gelukkig zijn de hechtingen er vanzelf uit gegaan.

Geplaatst:

Heerlijk he, om er even uit te kunnen, ook als is het met de rolstoel naar de Aldi. Succes morgen!

Geplaatst:

Hallo, wereldreiziger

Succes morgen.

Geplaatst:
  • Auteur

Wegens hormonale dipdag Perfect Storm (geen goeie slaap, lichaam weet niet meer hoe te liggen, doet overal pijn, hoofdpijn etc) controle afgelast en verzet naar woensdag.

De hormonale onweersbui is net een half uur geleden opgetrokken. Pfff... was weer een zware bui. Zelfs de heerlijke blauwogige opgewekte fysio-stoot kon daar niets aan veranderen...

Pijn/last aan de enkel valt gelukkig mee de afgelopen dagen. Het blijft natuurlijk wel een blok aan mn been...

Dus, morgen maar weer eens wat dingen afhandelen.

Net gelukkig hopelijk nog net op tijd de meterstanden kunnen opsturen.

Das ook wat, ben maar net op tijd terug... anders waren ze gaan schatten en dat valt toch altijd wel een stuk duurder uit... Heb gebeld of dat niet uitgesteld kon worden maar die machine is niet te stoppen.

En eens kijken of ik nog iemand kan machtigen om voor mij te stemmen. Maar daar zal ik wel te laat mee zijn...

Woensdag dus ook maar eens die Patienline bellen. Die zijn van de TVvoorziening in het ziekenhuis. En daar zat dus bij mij een duidelijke storing in het geluid in. Heb daar netjes over geklaagd... steeds weer. En dat had uiteindelijk resultaat. Na 6 dagen al.

Ook een korting bedongen voor die 6 dagen.

Verder vragen ze je aan het begin van de hele rit om een éénmalige machtiging voor het startbedrag van 3,57... Ok... als dat dan moet...

Wat zie ik nu opeens bij mn mail... De rekening van Patientline. Of ik maar wilde zorgen dat er genoeg op mn rekening stond want die werd dan binnenkort automatisch afgeschreven... Eh... wat... dat was toch een éénmalige machtiging???

Dus heb gelijk gezorgd dat er níet genoeg meer op de rekening staat...

Want ben het ook niet eens met de eindafrekening.

Ze hebben inderdaad de drie dagen dat zij storing hadden niet gerekend.

Maar... die 6 dagen met storing van geluid waardoor ik de koptelefoon niet heb kunnen gebruiken hebben ze maar 30 cent korting gegeven... Van de 3,31 per dag!

Dus daar gaat de Erny nog even over in conclaaf... gna gna... Daar ga ik namelijk niet mee akkoord...

Ga daar wel woensdag in het ziekenhuis met hún telefoon over bellen, gratis, want dat 1,00 euro per gesprek vanaf eigen telefoon vind ik ook behoorlijke afzetterij.

Mooie bijkomstigheid van mijn gezeur over die storing is dat nu op de afdeling Chirurgie ook op alle kamers zo'n nieuwe "bel van de verpleging" afstandsbedieningshub is geplaatst. Tot grote vreugde en verbazing van het verplegend personeel...

Was dus gewoon een kwestie van geld. Eén zo'n ding kost namelijk 250 euro en dus werd dat geleidelijk doorgevoerd... Nu wat versneld. Dus geen vervelende ruis/brom/ ssstttoorrrringgg meer als men naar de tv wil kijken.

Overdag kan ik hier nu naar de meesjes, mussen en het roodborstje kijken die aan mn vetbolletjes zitten te pikken. Dat is wat ik aan natuur meekrijg...

Qua foto's is dat ook goed te zien. Heb alleen maar foto's van ziekenhuis en van mn wonden/littekens bij elke controle. Nix geen bloempjes, peperkiempjes, beestjes en voorjaarsverschijnselen... Gaat allemaal aan mij voorbij dit jaar.

Nog 52 ongelezen seizoensupdates te gaan en 22 pagina's met ongelezen berichten. Heel wat in te halen dus.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.