Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Het weer in 2015

Featured Replies

Geplaatst:

Moestuin verrassing zo op 1 april gelukkig naar de andere kant gevallen en niet dwars over mijn tuintje en met een grote wortel ongeveer 25 cm naast mijn koude bak vol groenten valt het nog mee. Enkel mijn oude steekschup en mijn onkruidemmer was er niets kapot.

2015040111162390561427911477.jpg

2015040111164962351427911478.jpg

Geplaatst:

Zei content Geert, die moet ge niet meer uitdoen en er ook geen lange wortels meer van uitgraven, de wind heeft u goed geholpen.

En.... die den heeft nog zijn verstand gebruikt ook, hahahaaa.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Vergeten te zeggen, binnen vijf jaar hebt ge goed brandhout van die spar, het is toch een Epicea hé. Mochten die andere niet mee omwaaien?

Geplaatst:

Van mij mocht hij er absoluut uit en zeker als ie zo mooi valt scheelde echt een haar of mijn tuin of de kweekbakken waren geruïneerd. En inderdaad, die wortels waar ik een week geleden over aan het zeuren was zijn nu weg

Geplaatst:

Help ze een handje Jorieke, Geert kan er u bij helpen denk ik, hij heeft ondervinding in het afzagen, of kappen, van te lange wortels;

Daarom dat hij van die Parijse kweekt, hahahaaa.

Zeg nu eerlijk, epicea, dat zijn toch geen bomen om in een tuin te staan hé, na dertig jaar zijn ze volgroeid en moeten ze weg, alleen, dan is er geen mogelijkheid meer voor en dat is in de meeste gevallen zo.

Hier stond er ook zo eentje, stillekes kapot gesnoeid en het volgend jaar omgelegd.

Mijn buur heeft er ook zo een, ongeveer dertig jaar oud en veel te groot voor de tuin, moet weg en het gaat niet meer, ik ga hem een handje helpen want ik heb daar geen compassie mee zulle.

Geplaatst:

Denk niet dat de wortel die ik verwijderde er voor iets tussen zit hoor. Was maar 1 mega wortel die van 4 naar 2,5 meter teruggebracht werd. De rest waren vertakkingen van die wortel. Vroeger kreeg die minder wind de verwerken daar er aan de zijkant een hoop coniferen stonden die nu weg zijn en het waaide hier ook absurd hard 4 dagen lang

Hopelijk krijgen we nu wat beter weer en trappen ze de tuin niet stuk bij het verzagen van de stronk

Geplaatst:

Bericht uitgegeven door De Natuurkalender op zondag 5 april 2015

"Een jaar geleden kwamen de eiken en beuken al de eerste week van april in blad. Dit jaar moeten we nog ruim twee weken wachten voordat deze beeldbepalende bomen groen worden. Gemiddeld ligt de ontwikkeling van planten zo’n drie weken achter op 2014 dat zeer warm begon, maar nog een week voor op het gemiddelde van 50 jaar geleden. De komende weken staat er zeer veel te gebeuren in de natuur. Boerenzwaluwen komen terug, pinksterbloemen gaan bloeien en veel vogels leggen hun eerste ei."

Lees het hele verhaal wegens copyright© op

http://natuurbericht.nl/?id=13674

Onze nieuwe habitat :

https://youtu.be/BapOVa6jPgg

Zittauer Gebirge ( Natur, Wandern, Entspannung, Ruhe )

• 3 weken later...
Geplaatst:

Het mindere weer van de komende dagen is zeer welgekomen.

De regentonnen zullen terug wat bijgevuld worden.

Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!

Geplaatst:

Het zou enkel beter in de week vallen of s'nachts wanneer ik moet gaan werken/slapen. Nu wil ik in mijn tuin werken maar regent het.

Geplaatst:

Vanmorgen wat motregen en vanmiddag zo rond 15:30 een lekkere regenbui. TOP

Hortus est amicus meus.

Geplaatst:

Min of meer de hele dag een zacht en mals regentje...mijn tuin geniet met volle teugen!

Geplaatst:
  • Auteur

Groeizaam weer inderdaad vandaag

Geplaatst:

nou hier mag er nog wel wat meer regen bij. De pomp op de tuin is -alwéér- stuk, of leeg, geen idee, maar als er nu niet flink wat water valt dan kan ik al mn rucola, spinazie, radijs, wortel en wortelpeterselie opnieuw zaaien. Boeee!

Geplaatst:

En vannacht weer lekker geregend. TOP

Hortus est amicus meus.

Geplaatst:

Hier bijna niks vandaag en gisteren alleen wat gemiezer. Gelukkig wel langdurige miezer.

Zit dringend te wachten op de plensbui! KOM MAAR HIER!!

Geplaatst:

Komende nacht (volgens KNMI, opgemaakt 27-04 om 06:57):

shorttermmorgennacht78011430112532.png

Temperaturen op 1,50m hoogte.

Aan de grond, zeker bij helder weer en weinig wind, nog een paar graden lager.

Dus naar binnen met al het verplaatsbare vorstgevoelige spul, en de rest (b.v. aardappels) afdekken met vliesdoek.

Geplaatst:
  • Auteur

Dank voor de waarschuwing u weet nog wel veel over het weer hé? Ik had een vraag gesteld in het topic "Het vriest" misschien dat u die theorie kunt ontkrachten / bevestigigen.

Geplaatst:

Het is hier al 9 weken droog, wat een timing! Niks komt op in de tuin en sproeien heeft nauwelijks zin. 25 graden en zon zonder water pfff. Morgen komt er regen zeggen ze! Ik ben benieuwd.

Geplaatst:

De regen was hier zo minimaal dat het niet in de grond is gedrongen. Maar eens gaan prutsen met de gardenia aansluiting, die past niet helemaal goed. Dan kan ik in ieder geval sproeien.

Geplaatst:

Wij hadden heel lang mooi en droog weer. Zaaisel zoals radijsjes is daardoor mislukt. peulen en erwten hebben we moeten gieten die hebben het wel overleefd. Nu regent het..en alles is in een keer groen. Heerlijk regen, zonder kunnen we niet

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Als ik radijsjes zaai leg ik daar een handdoek op zodat de grond vochtig blijft.

Je moet dan wel regelmatig eens piepen of er geen kiempjes zijn.

Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!

Geplaatst:

Hagel!! Hier en nu...

Geplaatst:
Komende nacht (volgens KNMI, opgemaakt 27-04 om 06:57):

shorttermmorgennacht78011430112532.png

Temperaturen op 1,50m hoogte.

Aan de grond, zeker bij helder weer en weinig wind, nog een paar graden lager.

Dus naar binnen met al het verplaatsbare vorstgevoelige spul, en de rest (b.v. aardappels) afdekken met vliesdoek.

chips, gaat de RobO één nachtje logeren, heeft het hiero 5 graden gevroren...en de aardappeltjes had ik netjes aangeaard eergister, kregen ze een warm dagje en stonden ze toch al weer boven de grond...in de -5 graden inderdaad...chips!

• 2 weken later...
Geplaatst:

en een flink aantal aardbeien heeft een zwart hartje...

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.