Roelie Posted April 22, 2015 Share Posted April 22, 2015 Ik wil echt hopen dat deze schoonheden geen nachtvorst meer op de kop krijgen, want zo te zien belooft het wat moois te worden dit jaar.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sneakyman Posted April 22, 2015 Share Posted April 22, 2015 Denk dat het weer dit forum niet leest Quote Alles over Venkel: van oorsprong venkelknol tot recept Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted April 22, 2015 Share Posted April 22, 2015 écht wel, app het elke dag door... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
windindewilgen Posted April 22, 2015 Share Posted April 22, 2015 perziken en de meeste abrikozen goed bestoven, nu de kersen nog! en dat is het voordeel van lelystad, vanaf eind april geen ernstige nachtvorst meer. Quote Meer dan 180 rassen abrikozen, perziken en amandelen te koop . De kleinste met de grootste keuze. http://www.windindewilgen.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roelie Posted April 22, 2015 Author Share Posted April 22, 2015 Ik hoop dat onze 26 aangeplante wilde zoete kersen (Prunus avium) het een beetje doen, ze staan i.i.g. mooi te bloeien. We geven ze om de drie dagen water, het was op het kantje wat verpoten betrof, maar het ziet er nog goed uit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DennisUtrecht Posted April 22, 2015 Share Posted April 22, 2015 En de 16 kiwibes planten bij mijn vader zijn voor het eerst in 4 jaar niet bevroren! Hopelijk eindelijk eens vruchten! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted April 23, 2015 Share Posted April 23, 2015 perziken en de meeste abrikozen goed bestoven, nu de kersen nog! en dat is het voordeel van lelystad, vanaf eind april geen ernstige nachtvorst meer. goedmakertje? linkje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geertlaurent Posted April 23, 2015 Share Posted April 23, 2015 En de 16 kiwibes planten bij mijn vader zijn voor het eerst in 4 jaar niet bevroren! Hopelijk eindelijk eens vruchten!Hier ging de kiwi telkens goed om dan gevloerd te worden door late (heel lichte) vorst waardoor de pas opgekomen bladeren en knoppen alsnog omzeep waren en de plant van onderuit moest herbeginnen. Voorlopig is dat dit jaar inderdaad niet het geval en zit er een kans op vruchten in Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wims Posted April 24, 2015 Share Posted April 24, 2015 Ik hoop ook dat de vorst weg blijft, ik heb gezien dat de aardappels zich bovengronds melden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flup Posted April 24, 2015 Share Posted April 24, 2015 Hier is lichte nachtvorst voorspeld, helaas. Dat wordt alles wat kwetsbaar buiten staat weer afdekken. Hopelijk valt het mee. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aalterse-willy Posted April 24, 2015 Share Posted April 24, 2015 voor volgende week voorspellen ze ook nog lichte vorst aan de grond, deze morgen was alles wit. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted April 25, 2015 Share Posted April 25, 2015 ik wacht ook nog even met het tere spul, veel groei zit er toch nog niet in: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
windindewilgen Posted April 27, 2015 Share Posted April 27, 2015 Robo, jij houd ook alles bij! in een vrij korte vorst periode verloor ik al mijn kaki's en de meeste van mijn rozen, en al mijn amandelbomen. ik hoop dat het door jouw gegeven linkje de eerste 100 jaar de enigste blijft. groet van wim. Quote Meer dan 180 rassen abrikozen, perziken en amandelen te koop . De kleinste met de grootste keuze. http://www.windindewilgen.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
DennisUtrecht Posted April 27, 2015 Share Posted April 27, 2015 vannacht gaat weer pijn doen ben ik bang.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Goldfish Posted April 27, 2015 Share Posted April 27, 2015 Dat wordt kaarsjes branden hier..... meer voor de vorm dan dat het echt heel veel uitmaakt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted April 28, 2015 Share Posted April 28, 2015 Robo, jij houd ook alles bij! in een vrij korte vorst periode verloor ik al mijn kaki's en de meeste van mijn rozen, en al mijn amandelbomen. ik hoop dat het door jouw gegeven linkje de eerste 100 jaar de enigste blijft. groet van wim. nou, voorspelling is bijgesteld door buienradar, ik denk flinke vorst aan de grond vanavond, ik ga mijn aardappels bedekken straks Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
henkg Posted April 28, 2015 Share Posted April 28, 2015 ik ga mijn aardappels bedekken straksHopelijk hebben ze dat in Twente gisterenavond al gedaan. Plaatje van vanochtend 06:40u Quote 2025_teeltlijst (.xlsx) Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted April 28, 2015 Share Posted April 28, 2015 brrrrrr.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aalterse-willy Posted April 28, 2015 Share Posted April 28, 2015 In de Ardennen ziet alles mooi wit, jammer maar de thermometer buiten is kapot gevallen.hoop maar dat het in Aalter niet te koud is, er staat al veel in de serre en buiten. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jane Doe Posted April 28, 2015 Share Posted April 28, 2015 Hier goed vorst aan de grond, kas blijft warm genoeg mits ik de ramen en deuren op tijd sluit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
prettig gestoord Posted April 28, 2015 Share Posted April 28, 2015 Nope, niets afgedekt ( lag ziek op bed) en alles is wit van de vorst zon schijnt nu volop ...mijn aardappels te ontdooien I hope! Quote Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig! Link to comment Share on other sites More sharing options...
kiekenboerinneke Posted April 28, 2015 Share Posted April 28, 2015 Hier alleen wat nattigheid. Alles in de serre, tomatenkas en buiten is onbeschadigd. Dat het maar snel 15 mei is, kan ik beginnen met buiten aanplanten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bart646 Posted April 28, 2015 Share Posted April 28, 2015 Hier is veel kapot gevroren afgelopen nacht. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
windindewilgen Posted April 28, 2015 Share Posted April 28, 2015 officele meetpunt lelystad min 1,6. ik zit vlak aan de dijk en het is hier op 0 blijven steken, zelfs geen vorst aan de grond. Quote Meer dan 180 rassen abrikozen, perziken en amandelen te koop . De kleinste met de grootste keuze. http://www.windindewilgen.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
bart646 Posted April 28, 2015 Share Posted April 28, 2015 Alle walnoten zwart. Kiwi's bevroren kersen bruin enz vroor tussen de -3/ -7 in deze regio Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts