Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ketchup en curry dat wordt hier in huis flink gegeten. Ik ging als eerste aan de slag met het recept van wecken online.

Tjaaa en niet secuur genoeg gelezen dus ipv 1 kg tomatenpuree (stond in blauw en had ik moeten doorklikken, mja ik had gewoon 1 kg tomaten gepureerd. Een zure bende wat regelrecht de prullenbak in kon). Ik kreeg een tip en een link van iemand en ben vol goede moed aan poging 2 begonnnen.

Echt super lekker en een aanrader dus hier de link voor mensen die dit ook willen proberen.

http://blog.beringen.nl/?s=curry.

moes-tom53101441531343.jpgmoesketchup97961441531389.jpgmoes-tomaten98431441531368.jpg

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Ik heb ook voor het eerst zelf ketchup gemaakt. Echt een aanrader. Wat een smaakexplosie in een flesje is dat. En eigenlijk heel simpel.

Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.

• 3 years later...
Geplaatst:

Het maken van tomatenketchup staat ook op mijn to do lijstje. Het is ongetwijfeld veel lekkerder dan die uit de winkel, en dan hebben we weer iets lekkers wat wél in het zoutloze dieet van partner past. Mosterd was al een groot succes, op naar het volgende experiment.

Geplaatst:

Ketchup zonder suiker: 1 grote rode biet of 2 kleinere. In alufolie in de oven op 200 graden, ik verwarm niet voor. Op een bakblik met bakpapier, 1,5 kilo tomaten in kwarten. Ik haal alleen de harde kern eruit. Als ik daarmee klaar ben, na ongeveer een half uur, mengen met 2 uien in stukjes, 3 eetlepels balsamico, scheut olijfolie, theelepel zout, theelepel peper, optioneel rode peper in stukjes zonder pit door elkaar mengen, half uur boven de bietjes.

2019090215422290501567431773.jpg

Biet pellen en in kom of pan (hangt af van volgende stap), tomatenspul erbij, staafmixer alles fijn maken. Eventueel het geheel zeven om pitjes en velletjes eruit te halen. Halve theelepel kaneel en theelepel gemalen venkelzaad erdoor.

Inkoken tot gewenste dikte en in gesteriliseerde potjes. Meer dan een jaar houdbaar.

Dat haal je overigens niet want de hele kinderschaar verkiest dit boven de firma Heinz.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...