Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Tomaten en andere zaden aangeboden.


Aanbevolen berichten

Nu ik niet op de MTFD kon komen, maar wel al veel zaden van tomaten en kruiden en groenten had geoogst maak ik hier een topic aan voor een zadenruil. Van sommige zaden heb ik niet veel. maar van de meeste kan ik wel aardig uitdelen.

 

Met verschillende mensen had ik al een MTFD ruil gemaakt, hier wil ik dan ook bijhouden wie iets voor mij heeft achtergelaten in Zelhem en wat diegene van mij krijgt. Ik zal de helft wel vergeten zijn, stuur me dan een pb dan zet ik het erbij.

 

Nieuwe ruilafspraken kunnen hier gemaakt worden, ik ruil in principe het liefst mijn zaden voor zaden die ik zelf zoek, maar je kunt er ook de kosten voor betalen. Ik probeer van de tomatenzaden 10 zaden per soort te geven, als er erg veel mensen dezelfde soort willen ga ik niet onder de 5 zaden pp en zal dat dan erbij vermelden.

 

Ik maak een lijst die niet compleet is, in de aankomende dagen zal er af en toe nog iets bijkomen, zowel van het aangeboden als van het gevraagde.

 

k zal de zaden eind oktober opsturen.

 

Gevraagd:

Zaden van Pompoenen, alle soorten zijn welkom zolang het zaad is dat tenminste houdbaar is tot 2017 en gekocht zaad is. Zelf geoogst pompoenzaad wil ik niet.

Zaden van tuinbonen, alle soorten welkom.

zaden van milde pepersoorten, gekocht zaad graag.

wortelzaad, flakkeese

Gekleurde snijbietzaad

Kiemgroente: tuinkers, broccoli, radijs, prei, rucolakers

rijsdoperwt senator

rijspeul heraut of record

Tomaat coeur de boeuf

Je hebt misschien leuke zaden van groentesoorten waar ik niet aan heb gedacht. Je kunt me een pb sturen met je aanbod.

 

Aangeboden:

zaden oogst eigen oogst 2015

zaden van blauwe tomaten:

Indigo rose

2015080112534078781438505131.jpg

indigo Apple

2015080112523452691438505169.jpg2015080115213836581438507051.jpg

Blue beauty

2015080112535287531438505170.jpg

Bumble bee

2015080112454563401438505081.jpg

 

zwarte tomaten:

Black cherry

2015080112482745501438505245.jpg

Kumato

2015080112544639621438505248.jpg

 

Gele tomaten:

topaz or huan U

2015080112541311801438505302.jpg

moonglow

2015080112490883091438505295.jpg

wapsipicion2015080112543678461438505305.jpg

 

Getreept

Cherry Blush:2015-08-16-1579391439759587.42

 

Rose: Rose de Bern

 

Zaden van buitentomaten:

Kleine langwerpige en goed en zoetsmakende rode tomaat "Velt". (groeit nu 62/9 nog steeds in mijn tuin)

Kleine langwerpige en zeer goed en zoetsmakende oranje tomaat ( naam moet ik nog opvragen)

 

Slazaad:

St Antoine, de vroege sla hier uit de Lorraine, een kleine knapperige bataviasoort die goed tegen koude kan en dus zowel vroeg als laat in het seizoen gebruikt kan worden. Eigen oogst 2015

 

st-antoine82751438505550.jpeg

 

Eigen oogst kruiden/bloemenzaden 2015:

Dillezaad. Ook wat grotere hoeveelheid voor de keuken is mogelijk.

Bolderik

Welsh Onion

Mariadistel

 

Bietenzaad Golden Grex eigen oogst 2015..ik heb mijn drie mooiste bieten van vorig jaar zaad laten schieten en heb nu een hele berg zaden.

Westlandse winter boerenkoolzaad eigen oogst 2014.

 

 

Egyptische plantuitjes ( Egyptische of boomui )

 

 

Afspraken

 

 

Jorieke: korianderzaad, black cherry.

 

Jootje: ananastomaat, Michel Pollan, bieten Golden Grex, Bumble bee, Rose de bern, St Antoine sla.

 

Ciska: Sla S. Antoine, sjalottes gris.

 

Simone: dille zaad, tomatensoorten.

 

Kim: St. Antoine en Egyptische ui

-peper en kiemzaden.

 

Wijo tomaatzaden Velt, klein oranje en cherry blush

- flower sprout en rijspeul heraut.

 

Flup - Tomaat Bumble Bee, Tomaat Rose de Bern,Tomaat Black Cherry, Egyptische ui

-Leidse hangers, Turkse muts, Jack o lantern.

 

Koolrabi: tomatenzaden indigo rose, indigo apple en blue beauty. St. Antoine

-tuinboon karmazijn...

aangepast door Gast

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb verschillende pompoensoortenzaad voor je (alles gekocht), onder andere Musquee de Provence, Potimoron / Red Kuri, Turkse Muts, Butternut, Sweet Dumpling en nog een aantal soorten. Heb je nog een voorkeur?

Tuinbonen, Leidse Hangers heb ik ook en wortels Flakkese heb ik ook. Snijbietzaad heb ik ook nog.

 

Die tomaten die je hebt zien er ontzettend mooi uit, maar zijn ze ook allemaal lekker? De Bumble Bee vind ik ontzettend mooi eruitzien, maar smaakt die ook lekker vol?

Bolderik ken ik niet, dat klinkt wel interessant als het eetbaar is. Ben voor van alles geks wel in namelijk. Egyptische plantuitjes ken ik ook niet, maar dat klinkt ook interessant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De blauwe soorten zijn wel goed eetbaar en mooi in bv een salade met andere tomaten, maar voor de smaak moet je ze niet nemen. Welke bijvoorbeeld wel erg lekker zijn: de rose de bern, black cherry, wapsipinicon. Ook al die buitentomaten. De kumato was ook lekker maar het is geen echte donkere kumato geworden, dat zal ik er nog even bijzetten. Wel een prachtige en gezonde tomatenplant met veel grote, ronde en harde smaakvolle tomaten.

Lees even deze tekst van Fruitlent over de blauwe tomaten als je wilt:

http://www.fruitlent.nl/popups/ontstaansgeschiedenis_blauwe_tomaten.html

 

Behalve de musquee de provence ( krijg ik al zaden van) heb ik geen voorkeur voor de pompoenzaden, ik vind ze allemaal lekker, en al mijn zaden zijn opgemaakt dit jaar, dus ik ben met alles blij. Geldt ook voor je andere zaden.

 

Hier kun je lezen over de Egyptische ui:

http://www.permacultuurnederland.org/planten.php?page=2&pid=256

boomui-egyptische-ui-t870-10.html

 

Bolderik is niet eetbaar hoor, gewoon een mooie oude (en beschermde) graanvelden bloem. De plant is wel giftig, vooral de zaden, dat gaf vroeger wel eens problemen aan maag en darm als het per ongeluk nog in het graan zat. Het is wel eens van mijn lievelingsbloemen

aangepast door Gast

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Simone dank je wel! Je mag sowieso ook tomatenzaadjes, ik kan ze samen met de dille versturen. Zeg maar welke soorten je wilt. De citroenverbena groeit heel goed in de KHG..van de winter haal ik ze binnen. Help me herinneren in het voorjaar ajb.

 

Angela dank je wel. De stokroos was ik al weer vergeten, ben ik ook blij mee. Roep maar als je iets ziet of als je denkt dat ik het misschien heb. I own you one

 

Jorieke: Natuurlijk..ik neem ze voor je mee.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zoiezo zaad van rucolakers, en wat radijskers. Ik ga binnenkort zelf nog wat tuinkers bij halen voor de winter, en dan dat is een groot zakje, dan steek ik ook wat voor je in een zakje. Ik heb ook nog wel wat andere soortjes, zoals alfalfa en een mixje van alfalfa, tuinkers, fenegriek en gele mosterd, mocht je interesse hebben.

 

Qua pepers heb ik evt nog enkele zaden van de hungarian hot wax voor je.

 

Mocht je wat st Antoine zaad nog kunnen missen, en een paar Egyptische plantuitjes, heb ik daar wel oor naar...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor je antwoord!

 

Ik zou wel de volgende zaden willen ruilen met je:

- Tomaat Bumble Bee, gewoon omdat die er ontzettend mooi uitziet

- Tomaat Rose de Bern

- Tomaat Black Cherry

- Egyptische ui

 

De Bolderik sla ik over, ik hou meer van eetbare planten.

 

Zeg maar welke soorten pompoen je wil, zelf vind ik de Butternut en de Red Kuripompoen erg lekker, maar ik heb nog meerdere pompoenen die ik zelf ook nog niet heb geplant én geproefd. Heb nu ook Sweet Dumpling geoogst, maar geen idee hoe die smaakt. Het schijnt een van de betere pompoenen te zijn qua smaak.

Van de andere zaden kun je ook een selectie maken, ik hoor graag wat je wil ontvangen, dan komt dat goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je voor mij die zaden van buitentomaten:

Kleine langwerpige en goed en zoetsmakende rode tomaat "Velt" en die kleine langwerpige en zeer goed en zoetsmakende oranje tomaat.

En die gestreepte tomaat van die foto.

 

Ik heb voor jou:

Wieringer boon;

Flower sprouts petit posy.

 

Beide van eigen teelt.

Met vriendelijke groet,

Wim.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Wijo ik zet de tomatenzaden op de lijst. De flower sprouts wil ik wel, maar de wieringer boon niet. Heb je niet iets van mjn lijstje? Of anders aan ander aanbod.

 

Flup welke andere pompoenen heb je? Je mag het ook per pb sturen. Graag ook Leidse hangers en Turkse muts.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb belangstelling voor:

tomatenzaden indigo rose, indigo apple en blue beauty. St. Antoine

Ik heb aan een paar zaadjes per soort genoeg.

 

ik heb te ruil:

nieuwe zaden van de roze tuinboon karmazijn (van der wal nr. 117a) te gebruiken tot 2018

 

Ik weet niet of dat wat voor je is. Ik ga ze voor het eerst zaaien. Ik zag ze dit voorjaar in de Kruidhof in Buitenpost en vond ze erg leuk in de bloei. De kleur van de boon is roze. Ze blijven bescheiden van grootte.

met groene groet,

 

koolrabi

https://zolekkergezond.nl/

Link naar reactie
Delen op andere sites

De pompoensoorten die ik nu heb zijn:

- Sweet Dumpling

- Butternut

- Rolet

- Atlantic Giant

- Turkse muts

- Jack 'o Lantern

- Hokkaido Red Kuri

- Musquee de Provence (maar die had je al)

 

Binnenkort bestel ik nog een paar soorten, maar dat zal nog wel even duren voordat die aankomen, dus daar heb je nu niet zoveel aan.

 

De Leidse hangers staan genoteerd, evenals de Turkse muts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Wijo ik zet de tomatenzaden op de lijst. De flower sprouts wil ik wel, maar de wieringer boon niet. Heb je niet iets van mjn lijstje?

De Heraut rijspeul.

Flakeese wortelzaad

 

Ik heb ook nog zaad van eigen teelt tabak:

Havana, Red Africa, Mont Calme

Met vriendelijke groet,

Wim.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Beste mevrouw,

 

Ik had ook graag tomatenzaden. Voor de smaak ga ik liever op uw kennis af want ik ben nog een beginner. Voor te ruilen heb ik gele wasboontjes, groene processor boontjes, zaaiband radijs, zaaiband worteltjes(peentjes) en puntpaprikazaden of mini bell paprika.

 

Groet,

 

Albert Lemmens

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gekleurd snijbietenzaad, wil je ze in alle kleuren?

Ik heb dit jaar de rode snijbieten, rhubarb chard, in bloei laten komen. Genoeg zaad nu.

 

En ik moet even kijken, maar ook gekochte milde peperzaden, wel slechte opkomst daarvan. Eigen geoogst zaad, van een onbekend gekregen cayenneplantje doet het veel beter.

"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight razor ... and surviving"

Colonel Kurtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sugarlevi graag de snijbiet.Iedere kleur welkom.

Wat wil jij?

 

Afspraken tot nu toe ( inschrijving gaat met een weekje dicht)

 

Jootje: ananastomaat, Michel Pollan, bieten Golden Grex, Bumble bee, Rose de bern, St Antoine sla.

 

Ciska: Sla S. Antoine, sjalottes gris.

Simone: dille zaad, tomatensoorten.

 

Kim: St. Antoine en Egyptische ui

tegen-peper en kiemzaden.

 

Wijo tomaatzaden Velt, klein oranje en cherry blush

tegen- flower sprout en rijspeul heraut.

 

Flup - Tomaat Bumble Bee, Tomaat Rose de Bern,Tomaat Black Cherry, Egyptische ui

tegen-Leidse hangers, Turkse muts, Jack o lantern.

 

Koolrabi: tomatenzaden indigo rose, indigo apple en blue beauty. St. Antoine

-tuinboon karmazijn...

 

Albert Oranje langwerpig, Velt rood en Rose de Bern(de laatste is voor in de kas)

tegen zaadband worteltjes en radijsjes

 

Sugarlevi: snijbiet

en wil?

 

Simone welke tomatenzaden wil je?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...