Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Rareseeds.com en douaneafhandeling

Featured Replies

Geplaatst:

Ik kwijl (ja, ik beken het direct) al een tijdje weg bij het mooie zadenaanbod op rareseeds.com. Ik heb ook gezocht en zag dat enkele van de leden hier al eens hebben besteld én er tevreden over zijn.

Dat wil ik dus ook natuurlijk, mooie zaden en het liefst ook nog een catalogus om tijdens de donkere dagen heerlijk door te kunnen bladeren. Niet dat ik nu zaden nodig heb, maar dat is van minder belang.

Zelf woon ik niet in Nederland, maar in Duitsland. En na wat zoekwerk op Duitse fora is de kans aanwezig dat je pakketje niet ongemerkt de douane passeert. En dan mag ik het pakketje ophalen in Frankfurt (komt alles binnen) en dat is niet in de buurt.

Het laten invoeren van zaadgoed uit Amerika moet weer eens, typisch Duits, aan van alles voldoen, terwijl ik gewoon wat zaadjes voor in de moestuin wil hebben. Geen gekke planten of zaden van woekerplanten of zaden van platen uit de CITES-lijst. Jammer dat het lastig is, dan maar naar Nederland versturen. Hebben jullie weleens met de douane te maken gehad bij het bestellen van zaadgoed uit bv Amerika?

Geplaatst:

Ik heb inderdaad wel zaden besteld bij rareseeds.Komen hier keurig door de douane,en in mijn brievenbus.Ook alles wat via Ebay besteld wordt,komt keurig aan.Ik heb ook veel uit China besteld(kleren,stenen,huisspullen) nergens last mee gehad.Het duurt vaak wel een paar weekjes voor je het hebt. Ooit een shirt gehad,die drie maanden onderweg was,maar die is uiteindelijk ook gearriveerd.

Geplaatst:

Hier in Frankrijk ook geen enkel probleem. Ik ga binnenkort weer bestellen!

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:
  • Auteur

Ik neem geen risico en laat mijn bestelling wel in Nl bezorgen. Er staat gewoon teveel moois op die website om niet te bestellen.

Geplaatst:

Ik heb trouwens wel eens gehad dat medicijnen vanuit Nederland verstuurd eerst door de douane gaan. Het pakje werd dan wel naar mijn adres verstuurd door de douane..weer dichtgemaakt met douanestickers...maar ik begrijp dat de Duitse douane niet verstuurd?

Geplaatst:

Tip: Bestel niet te veel ineens en beter geen zeer grote zaden (geen bonen, mais e.d.) en vraag de verkoper om het in een neutrale envelop te versturen.

Het probleem kan zijn dat zaden (tenzij in kleine hoeveelheden voor liefhebbers?...ben hierover niet zeker) niet ingevoerd mogen worden. Op die manier loop je minder risico op inbeslagname. Daarvan krijg je dan geen bericht, zoals ik door schade en schande geleerd hebt. Het pakje komt gewoon niet aan.

Als het op een gewone brief lijkt is de kans heel klein dat het verder onderzocht wordt door douane.

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:
  • Auteur

Grote zaden bestel ik inderdaad niet, hoe onopvallender, hoe beter. Bonen enz. bestel ik vanuit NL, dat is toch makkelijker.

Of de douane doorstuurt weet ik niet, ik lees alleen over afhalen en daar zit ik niet op te wachten.

Geplaatst:

De zaden komen in een bubbelenveloppe, dus het lijkt niet op een normale brief. Maar goed, als je die catalogus mee besteld, dan wordt het sowieso al wel een groter geheel.

Ik ontving mijn bestelling zeer snel, had alleen wat zakjes met het fijnere zaad zeg maar. Geen bonen en maïs o.i.d. Ik zou ze voor de zekerheid naar NL laten sturen.

Geplaatst:

Ik had wel doperwten en tuinbonen. Ook een catalogus wat de verzendkosten een stuk hoger maakte. Maar dat is hij wel waard .

Je kunt ook de catalogus apart laten verzenden..dat zal toch niet langs de douane gaan?

Je mag de zaden wel met mij meebestellen hoor...

Geplaatst:
  • Auteur

@appelvrouw

Dat zou fijn zijn, als dat kon. Wanneer wil je weer gaan bestellen? Dan zorg ik dat voor die tijd mijn wensenlijst én het geld bij jou terecht komt. En dan kan ik de zaden afhalen als ik toch jouw kant op kom, leuk!

Geplaatst:

Handig hoe jullie elkaar helpen, Duitsland is een beetje te precies

Geplaatst:

Haha tot je zaden voor wietplanten het land niet in wilt hebben

~ Vita rosa est ~
Geplaatst:
  • Auteur

Wietplanten? Nee, die hoef ik niet en ik geloof ook niet dat je daar zomaar zaden van kunt kopen in Amerika.

Ik ben altijd op zoek naar aparte groente- en fruitsoorten. Ook wel kruiden, maar zeker geen wiet.

Zeker fijn als men elkaar kan helpen, ik ben er erg blij mee dat het kan.

Geplaatst:
Haha tot je zaden voor wietplanten het land niet in wilt hebben

Je weet dar de grootste verzameling van wiet/hennep planten in Nederland is? Dat hoeft niet eens door de douane naar Duitsland.

Waarom is Duitsland zo voorzichtig? Heeft zo te lezen weinig nut als buurlanden daar niet aan meedoen.

Geplaatst:

Hier is heel veel controle, zoll und polizei. Omdat veel over de grens boodschappen doen

Geplaatst:

Dat doen wij ook af en toe (vrienden wonen vlak bij de grens) en de enige keer dat ik controle heb gezien was rond oud en nieuw ivm vuurwerk.

We hoeven niet over de snelweg misschien dat dat verschil maakt?

Geplaatst:

Hier niet alle binnenwegen ook controle, rijden en staan overal.

Geplaatst:
  • Auteur

Frankrijk kan ik ongehinderd in- en uitrijden, maar er staat bijna altijd controle als ik vanuit België Duitsland in rijd. Stelt meestal niet veel voor, maar ik neem liever geen risico. Zelfs met onschuldige groentezaden kan de douane moeilijk doen en daar zit ik niet op te wachten.

Geplaatst:

Nu, ik heb de site bekeken nav dit topic, direct he-le-maal overstag gegaan en zaden besteld terwijl ik nog niet eens een moestuin heb. Heb me beperkt tot kruiden die ik ook in potten eerst kan opkweken. Tsjonge, wat een site.

Ik houd er rekening mee dat mijn zaadjes geconfisqueerd worden of vernietigd, ik zie het wel.

Ik wilde graag de catalogus op papier om een idee te krijgen maar die was niet meer verkrijgbaar . Heel jammer.

Maar bedankt voor de tip van deze site.

It ain't what you do, it's the way that you do it

Geplaatst:
  • Auteur

Dan geef ik je gratis nog een website om bij weg te dromen, namelijk vreeken.nl

Daar kun je ook een catalogus van hun schitterende assortiment bestellen én het is een Nederlands bedrijf, dus geen gedoe voor je met importcontroles of weet ik veel wat.

Geplaatst:

Hebben ook mooi zaadgoed, maar wanneer je het geleverd krijgt en hoe is de vraag. Even dagje uit van maken is misschien oplossing.

Maar zie wel hele leuke dingen

Geplaatst:
  • Auteur

Ja, die levering is inderdaad niet echt vlot helaas. Heb onlangs hier wel wat besteld. Dit durf ik dan wel aangezien het hier om een bestelling binnen de EU gaat, maar goed, ook dan is het afwachten. Heb er leuke kruiden besteld en kan haast niet wachten totdat ik het pakketje thuis krijg.

Geplaatst:

Vanuit de VS bestellen naar Nederland onder de 25 euro zou moeten gaan zonder douanekosten. Omdat ik dacht dat het 35 euro was en ik regelmatig bestel in de VS merkte ik dat het zelden onderschept wordt. Dat bleek door de verzendmethode te komen. Dit was de goedkope, wat langzamere (2 weken). De snelle, binnen een paar dagen, wordt veel vaker onderschept, ik bestel alvast niks meer boven de 25 euro als het om die verzendmethode gaat. Naar Belgie wordt veel vaker onderschept. Maar dit ging niet om zaden, ik ken de regels voor zaden niet als dit afwijkende regels zijn. Verzendkosten van Nederland naar Duitsland kunnen nog best tegenvallen.

Geplaatst:

Handig om te weten, onder 25 blijven.

In Duitsland is de kans groot dat je het bij zoll kan afhalen en contant betalen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.