Ga naar inhoud

Wat heb je net gezaaid/geplant? (Seizoen 2016)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Eergister en gisteren:

- 3 Courgettes (hoop dat het niet te laat is.. Was er een beetje laat bij)

- Sperziebonen, want ik verwacht geen vorst meer

- Stokbonen

- Zonnebloemen (komen nu al omhoog!)

Geplaatst:

Komt vast goed! Die van mij zijn buiten wel opgepeuzeld door hongerige slakken, misschien goed om daar ook voor op te letten.

Geplaatst:

Ik ga dadelijk meteen wat schelpen stukken strooien rondom de gezaaide stukken. Zal ze leren!

Gister heb ik 4 mega grote naakt slakken gedood die mijn radijsjes aanvielen.. Ook meteen een afbakening gemaakt van schelpen stukken.

In de kas werkte dat perfect iig..

Geplaatst:

Prei zaadjes direct in de moestuin gezaaid

Peterselie, rucola, basilicum, en courgette (overgebleven moestuintjes), voor gezaaid in bakjes in de keuken.

8 paprikaplanten eindelijk uit de potjes gehaald (stonden wel al in de kas), maar nu ook in de volle grond in de kas!

4 grote trostomaten planten ook uit hun potten gehaald en hun eindelijk hun vaste plek gegeven in de kas.

4 grote komkommerplanten ook uit de pot, en eindelijk een vast plekje in de kas gekregen.

20160516185828resized33761463425815.jpg

297251463425981.jpg

Deze moeten nu nog een plekje krijgen, de 3 voorste trostomaten, geen idee waar ik ermee heen moet!?

20160516185853resized-287061463426066.jpg

Geplaatst:

prinsessenknollen, een leuk Andes knolletje in rood, geel en een sexy tijgerstreepje

houdt van licht zure grond, nou, die hebben we wel hier in Overveen

deze

Geplaatst:

Ik ga er vanuit dat niet alles gaat opkomen (hopelijk)...

Gezaaid:

Courgettes: Groene, Black Beauty, Hongaarse lichtgroene, Bush Baby, Gold Rush

Patissons: Sunburst, Hongaarse lichtgroene

Pompoenen: Sweat Meat, Blue Ballet, Chioggia, Uchiki Kuri, Dulce de Honno

Kalebassen: Birdhouse Gourd, Lopótök (fleskalebas), Korsótök (fleskalebas, Slangenkalebas.

Aubergines: Ophelia, Violet Pearl, Vera, Striped Toga, Pukkie, Apple Green

Augurken: Kecskeméti, Mohikan F1, Rajnai Fürtös, "Uborka" (op lint samen met Dillezaadjes), Hokus

Komkommers: Dragon Egg, Bianco Lungo de Parigi, Crispy Salad F1, Miniature White, Khiva, Gele Tros, Mexican Sour Gerkin, Marble,

Mexicaanse Augurk/Olijfkomkommer.

Geplaatst:
prinsessenknollen, een leuk Andes knolletje in rood, geel en een sexy tijgerstreepje

houdt van licht zure grond, nou, die hebben we wel hier in Overveen

deze

Oeh leuk al die gekleurde knolletjes!! En zelfs het blad is eetbaar lees ik!

Geplaatst:

Nog maar wat bonen ter kieming in een bakje met zand gelegd.

Ik weet niet wat het met mij en bonen is. Vorig jaar al slechte kieming, en dit jaar weer.

"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight razor ... and surviving"

Colonel Kurtz

Geplaatst:

De tomaten in de volle grond gezet.

Legends, dus ik ben heel benieuwd...

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

De 4 zonnebloemen tegen het tuinhuis kunnen planten (na lang zagen en proberen mijn vader ervan te overtuigen dat het mooi wordt)

Als plan A mislukt heb je nog altijd 25 letters over!

Geplaatst:

Peterselie en basilicum geplant en 2 rijtjes wortelen gezaaid.

Als plan A mislukt heb je nog altijd 25 letters over!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...