Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag in de tuin gedaan? (2016)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Zo een drukke dag gehad zo te zien Erny! Mooie foto's ook

Wel sneu om dat muisje zo te zien.

Groetjes Joycee

----------------

When someone said I live in a fantasyworld I almost fell off my unicorn

Geplaatst:

Ik was twee dagen op de tuin hoor, dus iets meer tijd gehad voor dat alles.

En met dat muisje... toen het andere muisje wegvluchtte heb ik expres nog gekeken of er niet een nestje met babymuisjes was achtergebleven... wel een nestje maar geen baby gezien. Zag toen ook dit dooie muisje niet... die lag naast/onder het nestje blijkbaar... Geen idee waarom die dood was...

Geplaatst:

Vandaag het kippenhok opgebouwd... Dat was geen leuk klusje, maar het is gelukt...uiteindelijk...

Bloed, zweet, tranen en een zere rug. Dit is het resultaat

DSC108684561464280665.JPG

Geplaatst:

Linked Image

Gisteren allerhande kolen uitgeplant bij de kippen en er tunnels van Ikea gordijnen over gezet.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

@Angela, dat is een Persicaria (bistorta suberba?) veldje naast de Paddenpoel...

Gisteren de tomaten en pepers en tomatillo's klaargezet, toen vrind H. met zn auto kwam de boel op de achterbank gezet. Vervolgens is hij met de auto vertrokken en ik ben op mn fiets gestapt.

Ik dwars door de stad, hij over de rondweg... en komen we toch precies op hetzelfde moment bij de weg naar het complex aan!!

Pepers en tomaten uitgeladen en vrind H. weer vertrokken want had haast.

Mn fietskarretje had ik dus al klaargezet bij die ingang en met twee ritjes was de boel bij mn huisje.

Op de moestuin was ik blijkbaar in de stemming om de Doornloze braam op te gaan binden. Dus stokje voor stokje en tak voor tak. Maar hij hangt. En een paar stekken in de grond geduwd.

Eerste bloemetjes gingen net open dus ben weer net op tijd.

Tijdens:

IMG964643941464351516.JPG

En na:

IMG966075961464351577.JPG

En nog wat extra mest op het aanstaande courgetteveld gemikt.

En natuurlijk heel veel slakken geraapt.

En ook wat andere dingen geoogst... lekkere dingen.

Geplaatst:

Heel zen op een matje in het gras in het zonnetje alles wat ik niet in mijn bijen/vlinderborder wil (vooral kweekgras en haagwinde) tussen alles wat nu begint te kiemen uitgepield.

De laatste plantjes van binnen naar buiten verhuisd. Ik hou mijn hart vast voor de zonnebloemen. Ik heb wat uien en knoflook uit mijn moestuin gehaald en er naast geplant, hopelijk houdt de geur de slakkenbrigade weg. Nu de zon schijnt zitten ze allemaal weer goed verstopt.

Geplaatst:
@Angela, dat is een Persicaria (bistorta suberba?) veldje naast de Paddenpoel...

Ik had hem niet herkend zo van dichtbij Duizendknoop.

Heb je voor mij een stekje?

En dan meegeven aan Cis die hem dan wel weer meeneemt naar MTFD mocht jij niet kunnen komen

Geplaatst:

Vanmiddag een nieuwe brievenbus geplaatst in de voortuin, stopper geplaatst voor de poortdeur en de radijsjes geoogst. Die radijsjes vielen een beetje tegen jammer genoeg.

En ben nu aan het kijken hoe ik de perenboom moet gaan aanpakken met snoeien.

Mijn volkstuinvereniging. Sinds september 2016 600m2 tuin op het complex.
Geplaatst:

vandaag de courgette en de twee grootste tomaten uitgeplant. morgen staan de overige tomaten op de planning.

pad aangeveegd. beetje onkruid gewied. op slakkenzoektocht geweest en maar 2 gevonden. ergens hebben ze een verstop plek die ik nog niet heb gevonden...

gisteren rabarber geoogst en vandaag in de tuin genoten van een rabarber-aardbei smoothie.

Geplaatst:

Even een sauna genomen tijdens het opbinden en dieven van de tomaten in de serre.

Als plan A mislukt heb je nog altijd 25 letters over!

Geplaatst:

Vandaag de laatste AH moestuintjes verpot ( komkommer, watermeloen en augurk ). Een bonenbak gemaakt in de tuin met daarin spercibonen, peultjes en tuinbonen.

Verder wat zaadjes die ik uit stoofpeertjes gehaald heb geplant, kijken wat dat wordt. En last but not least 2x4 stekjes genomen van mijn duo-peer. Kijken of dat ook lukt.

Geplaatst:

Vrijdag aan de gang gegaan op de oude "courgette"broeibult, daar moet straks van alles in gepoot worden.

Zie dit verslag voor de geschiedenis van mn bult.

alternatief-voor-wisselteelt-rotatie-t798-10.html

Ben tot ver over de helft gekomen maar toen deden mn handen toch echt pijn van het schepje.

Het was echt te heet om met de spitvork te keer te gaan. Dus maar lekker zittend met mn schepje en mn harkje in de grond zitten wroeten.

Verder nog wat wortel gezaaid op een overgebleven stukje bij de uien.

Heel veel slakken geraapt. Vooral onder en in de Smeerwortel en de Mierikswortel was het feest. De huisjesslakken hadden hun eigen feestje naast de Sedum.

Wat bakjes voorzien van een laagje bier, afdakje erboven. De Bár is geópend! Ben benieuwd hoeveel slijmerige klanten hun weg naar de toog vinden.

Zaterdag bij het huisje de tomaten hoognodig van een grotere pot voorzien.

En nog even gras gemaaid, nu op een korter standje.

Toen gevlucht want de buren waren al urenlang met een generator, met te weinig vermogen, en een hogedrukspuit, die dus niet hard genoeg spoot, aan het pogen de stoep schoon te spuiten.... Echt heel irritant. Gelukkig begonnen ze met enige vertraging dus was nét klaar met de tomatenbende.

Geplaatst:

getver,

op onze tuinen mag je niet met lawaaimakers aan de slag gelukkig (maarja, er is altijd wel een van de buren bezig met drukspuit, bladblazer, maaimasjien, heggeschaar of het ergste: een bosmaaier met een neurotische hond ernaast )

gister de aardbeien genet want er komt een kleurtje in

straks de partytent voor de bessen opzetten

geslakkenkorreld bij de nieuwe snijbonen, te laat

reserve ulluco's ook maar uitgeplant

gezien dat het zaaigoed buiten errug raar doet, niet kiemen bijvoorbeeld

toch maar weer binnen gezaaid

een buursering wat gesnoeid en versnipperd in de thuistuin

Geplaatst:

Zelf lawaai gemaakt in de tuin..stemoefeningen gedaan tijdens het onkruidwieden. Verder de meloenen uitgeplant in de kas, laatste pepers in wietpotten gezet en door les enfants terrible naar de kas laten verslepen. Veel water gegeven daar het hier nog steeds veel te droog is.

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

Geplaatst:

Vandaag alleen de bonenbak die ik gisteren heb ingezaaid nog een keertje water gegeven zodat ik zeker weet dat de zaden ontkiemen.

En verder ( stiekem ) aan het kijken waar ik nog ergens een fruitboom in de tuin erbij kan plaatsen.

Geplaatst:

Net in de tuin tot de conclusie gekomen dat de sla-plantjes compleet verdwenen zijn! Ik verdenk mijn twee jonge katten. Die zaten namelijk ook al vrolijk aan de blaadjes van de stamslaboon te knagen.

Geplaatst:

Slakken korrels gestrooid, ik ben het helemaal ZAT!!!!! Dan maar dood, jammer dan.

Mijn mooie grote, veel te vroeg gezaaide stokbonen, die het toch gered hebben met de tijd die ik moest overbruggen tot ze naar buiten konden, zijn zo zielig nu, er is amper iets van over.

Grŕrrrrrr

Geplaatst:
Zelf lawaai gemaakt in de tuin..stemoefeningen gedaan tijdens het onkruidwieden.

...helpt dat tegen slakken of komen ze juist graag luisteren?

hier gewied, heul veul

resterende pompoenen in composthoop 2 gezet

nz spinazie uitgeplant, met korrels wel

aardappelplant met hele dunne blaadjes gezien, met glimlichtjes erop...

st antoine van Jet uitgezet, fingers crossed, misschien kennen de glibbers geen Frans...

Geplaatst:

Vandaag de buxushaag gesnoeid.

De zijkant is goed gelukt en ziet er netjes uit ( al zeg ik het zelf )

buxushaag45141464628903.jpg

De bovenkant is er beroerd aan toe, er zitten behoorlijk wat dode takken tussen en de bovenkant is simpelweg een kale landingsbaan.

buxushaag278371464628909.jpg

De kant van de buurman is er niet veel beter aan toe jammer genoeg.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...