Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wat heb je vandaag in de tuin gedaan? (2016)


Jorg

Aanbevolen berichten

Gras gemaaid! In de kas wat dingen water gegeven, rondgekeken wat er eigenlijk allemaal in bloei is gekomen, en wat alles precies is (ik heb dit huis net 3 maanden terug gekocht, dus een verassing!)

En binnen de komkommerplanten allemaal een eigen pot gegeven, staan nog even af te harden voor ze de kas in kunnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laatste grote zaaironde, met oa. dropplant, verbena en knoflookbieslook, maar ook zonnebloem, flespompoen en pastinaak. Ik ben blij dat het erin zit, ik voel die zaaikalender altijd zo in mijn nek hijgen. Geen last van een biologische klok, maar van een tikkende moestuinklok .

Everybody needs beauty as well as bread --- John Muir

 

Algehele moes-, klus- en knutselblog: http://www.recoverista.com

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag heb ik een aantal rode kool-zaailingen uitgeplant en er een net overheen gezet.

En de pepers en paprika's verhuisd vanuit de woonkamer naar de iets koudere schuur (wel bij een raam op het zuiden uiteraard), ze gingen me iets teveel fileren en de eerste bloemknopjes komen zelfs al tevoorschijn...

Daarnaast nog wat slakkenkorrels gestrooid bij de spruitkool, radijs en sla. Met dit regenachtige weer worden die beesten me iets tè actief!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De witte vlag gehesen. Witte spint overwint mijn pogingen (viermaal zeepsop, handmatige verwijderen etc ) om de kasnectarine plaagvrij te krijgen. Overweeg aanschaf van roofmijten en wantsen zodra mijn tomaten en paprika's de kas in gaan. Wel duur grapje (40 eur).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah, balen, Goldfish!

 

Ik heb een heleboel gedaan vandaag. Een bonenstaketsel gebouwd met snoeihout van mijn boerenjasmijn. Peulen bij het staketsel gezet en tuinbonen uitgeplant. Lavendel gesnoeid en de afknipsels als slakkenfoppende mulch rond de tuinbonen gestrooid. Een heeeeleboel zaailingen uitgedund en verspeend. Een 'winkelplantje' peterselie uit elkaar getrokken (zijn eigenlijk heel veel plantjes) en de meest kansrijken uitgeplant. En de eerste raberber ooit uit deze tuin geoogst!

Everybody needs beauty as well as bread --- John Muir

 

Algehele moes-, klus- en knutselblog: http://www.recoverista.com

Link naar reactie
Delen op andere sites

De gaten onder de golfplaten van het tomatenafdak dichtgestopt, planken aan de muur gemaakt en alle speenkruid, heksenkruid en Houttuynia weggehaald (hoop ik).

Alleen de oostkant is nog open en als de zon even schijnt vliegt de temperatuur omhoog, tot flink boven de 20 graden.

Het lijkt er nu toch op dat het beter weer wordt...

Hard gewerkt, eindelijk weer wat energie

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

240 liter Qlima brandstof gehaald in Belgie voor mijn laserkacheltjes. De kasjes zijn nu lekker warm en alles van binnen is naar buiten verhuisd. Door de veel lagere prijs bij onze zuiderburen en vandaag ook nog eens extra 17% korting is het voor mij de moeite de kasjes te verwarmen. Hopelijk is het niet lang meer nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een sneue Toscaanse jasmijn verplaatst die niet beschut genoeg stond. Nog wat plantjes opnieuw gearrangeerd en toegevoegd in mijn nieuwe kruidenborder ( kruidenborder!! ). De hele 'binnenboel' goed nagekeken en water gegeven. Oh ja, en drie mini-petunia's van vorig jaar die de zachte winter gewoon overleefd hebben, gefatsoeneerd en opnieuw opgepot.

Everybody needs beauty as well as bread --- John Muir

 

Algehele moes-, klus- en knutselblog: http://www.recoverista.com

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel blij geworden toen ik zag dat in de bak aan mijn schutting de middelste en rechter pluksla ook tevoorschijn zijn gekomen, jeeh!!

Groetjes Joycee

 

----------------

When someone said I live in a fantasyworld I almost fell off my unicorn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het derde wandje aan het tomatenafdak gemonteerd.

Die is nu dus opgewaardeerd tot kas

 

Ben heel benieuwd hoe warm het vannacht blijft.

Eind van de week verhuist de hele opkweek erheen, en dan heb ik mijn huis weer voor mezelf

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een stuk gras uitgegraven, en een moestuintje gemaakt! Meteen omgespit, koemest korrels en moestuin grond erin, netjes door gespit.

Gras gemaaid! Kantjes gedaan (electrisch natuurlijk!), alle rozen in de tuin wat extra rozen grond gegeven, en bij mijn tomaten planten gekeken die staan af te harden, omdat er zo waar knopjes in komen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle rucola, mosterdblad en eikenbladsla met pijn in mijn hart weggemieterd, behalve de paar planten die in de volle grond in bloei staan. Die, en de aardbeien, de aardappels, de doperwten, de enige radijs die niet opgevroten is door de slakken , de rode kool, weet ik veel wat allemaal, heb ik besproeid met een mengsel van koffie, knoflook, ui, en kamillethee, en een heel klein drupje eco-afwasmiddel. De spiritus heb ik op het laatst toch maar weggelaten, eerst maar eens kijken wat dit doet.

 

Heel veel zaailingen in grotere potjes gezet en ze even koppie onder gehouden in mijn brouwsel. Reuzenbonen gezaaid. De mais buiten gezet, die mag nog ietsjes groeien en dan de volle grond in.

 

Alle potjes en plantjes in de tuin bekekenen en alles gereorganiseerd. Onbetrouwbare langdurige kiemers in een hoek in de tuin gezet, daar kijk ik pas weer naar als er iets opkomt. Alle bloemenplantjes voor mijn moeder bij elkaar op 1 tafel. Alle plantjes die helemaal gezond zijn bij elkaar op een andere tafel, en alle 'behandelde' plantjes met nog steeds twijfelachtige vlekken op jonge blaadjes op een andere plek.

 

Meer stro onder de aardbeien gelegd. De doperwten die nog niet hoog genoeg zijn om het klimgaas te bereiken (dat hangt op 30 cm ofzo), een touwtje gegeven omdat die zich heel aandoenlijk vast gingen klampen aan hun houten prikker waar 'DOPERWT' op staat en eentje zelfs aan een aardappelplant (daar zijn de meningen over verdeeld, ik vind dat ze naast elkaar mogen). Bizar dat een uur later een van de erwten zijn nieuwe touwtje al stevig had vastgepakt. (Had het er nog met zoon over, en die merkte op dat een van de tekenen van bewustzijn 'beweging' is. Misschien ooit een leuk topic voor als we verder niks meer te doen hebben tijdens koude winteravonden; zijn doperwten slimmer dan tomaten? )

 

Een paar dunne zielige knofloken uit de grond gehaald en weggegooid. Ze zagen er niet best uit en ze roken ook vreemd. Ik heb knoflook overal in groepjes in de tuin staan, en op andere plaatsen ziet ze er prima uit en groeien ze ook veel beter.

 

Alles genoteerd in mijn giga-excelsheet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...