Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wat heb je vandaag in de tuin gedaan? (2016)


Jorg

Aanbevolen berichten

Vanmorgen vroeg opgestaan en op slakkenjacht geweest. Blijft een raar fenomeen dat het er zo veel zijn met vochtig weer, terwijl het met zonnig weer lijkt alsof je het aardig onder controle hebt. De vogels zijn weer blij met de hapklare slakkenbrokken, maar ik voel me net een seriemoordenaar als ik op jacht ga met een scherp mes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eindelijk de uien en wortels gezaaid

Frame geplaatst, dan kan morgen het net erover.

 

De laatste prei geoogst en een paar staken Roomse kervel, voor de soep.

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wauw, wat een lap grond Lionne! Stiekem wel jaloers op

 

Ik heb net vandaag mijn plantjes wat water gegeven met een scheutje Hema biologische plantenvoeding. Verder heb ik tijm in een fatsoenlijke pot gezet en 2 van mijn 4 nieuwe komkommerkiempjes in de emmer gezet.

Schrijft over outdoor, groene en duurzame lifestyle op http://www.cherrycharlie.nl (shameless plug)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Niika: Hihi, tof gedaan. Hebben de katten ook wat te zien.

 

dankje Toto. Ze vinden het ook erg leuk!

 

Leuk gedaan, zie ik goed dat ze één oog mist?

 

Ja klopt helemaal. Nine heb ik als kitten meegenomen van een boerencamping, ze was hartstikke ziek en ernstig verzwakt. Haar ene oog moest uiteindelijk verwijderd worden, want die zwol op tot formaat pingpongbal (in een kittenkopje van 10 weken..). Het andere oog heeft ze kunnen behouden met veel zalven maar ook daar zit een fikse beschadiging op. Ze ziet dus niet zo goed. Dat is ook een van de redenen dat ik ze in de tuin wil houden. (naast beperken van overlast voor de buren, en de schuwheid van mn andere 2 katten)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaaf, zo heeft ze vrijheid genoeg. Ik heb het aangedurfd,en de Coeur de Boeff in de volle grond gezet, tegen de beschutting van de veranda,dat wel. Pepers in grotere potten gezet, en een deel op de veranda gezet om af te harden. Zondag (vruchtdag) de allerlaatste dingetjes zaaien.

Blunder: Ik had in een potje een paar dagen geleden de knolvenkel gezaaid,vanmiddag bij het opruimen van de bak, heb ik alles leeggemikt,en dus de knolvenkel zaadjes in een potje ook. ZUCHT!!! Nee, die zou ik nog ff labelen, maar daar kwam niets van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Herkenbaar Indy. 'Ik onthoud het zo ook wel'....

 

Hier een uiterst productief weekje gehad, met dank aan het afbouwen van een medicatie waardoor ik mentaal nogal van de kaart ben. Dus dan maar de mouwen opstropen, verstand op nul en de tuin in! Échte gardening therapy.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Linked Image

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

En de pompoenen weer het dak op! Het keukendak dit keer, dan krijgen de 'afhangende' stengels straks ook zon.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Linked Image

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(wijselijk wel even een buurvrouw erbij geroepen voor ik met mijn manische hoofd het dak op klom )

Everybody needs beauty as well as bread --- John Muir

 

Algehele moes-, klus- en knutselblog: http://www.recoverista.com

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziet er goed uit, leuk dat moestuinbakje van AH op je dak. Ik ben maar weer eens op slakkenjacht gegaan vanochtend, in de miezer. Zaagsel rond de plantjes lijkt vooralsnog te werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tof, lionne!

 

Ik heb niet iets IN de tuin, maar VOOR de tuin gedaan: ik ben naar een plantjesruilmarkt gegaan (Ruil je Groen in Utrecht) en heb daar mijn overschot aan oa. koolzaailingen geruild voor wilde bloemen, kamille, een 'plan B-courgette', boomspinazie en nog veel meer. Helemaal gelukkig

Everybody needs beauty as well as bread --- John Muir

 

Algehele moes-, klus- en knutselblog: http://www.recoverista.com

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tof, lionne!

 

Ik heb niet iets IN de tuin, maar VOOR de tuin gedaan: ik ben naar een plantjesruilmarkt gegaan (Ruil je Groen in Utrecht) en heb daar mijn overschot aan oa. koolzaailingen geruild voor wilde bloemen, kamille, een 'plan B-courgette', boomspinazie en nog veel meer. Helemaal gelukkig

 

En ik ben jaloers. Daar had ik ook wel heen gewild maar ik moet werken

Link naar reactie
Delen op andere sites

De pompoenen in grote potten gezet, heb nog geen plaats om ze uit te planten. Verder de koolplantjes in bakken buiten gezet en met de zalige regen stonden ze daar goed, morgen uitplanten zie!

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat het hier niet tot nauwelijks wil regenen rode spruite, paarse bloemkolen, palmkool en boerenkool planten de grond in geduwd en water gegeven!

De weergoden beloven steeds regen maar 2mm in de afgelopen 24u is bij lange na niet genoeg

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...