Geplaatst: 25 februari 201610 j Het mag nu echt wel stoppen met regenen. In ons (kruip)keldertje staat zelfs water! Komt gewoon door de vloer naar boven zetten. (het zand komt uit aardappelkratten die daar al met hun voetjes in het water stonden) facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 26 februari 201610 j Gats dat wordt lastig kruipen. Maar nu krijgen we droog weer? Hier voor de tweede dag zonnig met matige vorst in de nacht.. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 26 februari 201610 j Idem hier... Enkel gisteren van dat vieze dretsweer gehad... ( en ik had net mijn was buiten gehangen omdat het in de ochtend nog zo mooi was! )Vandaag bewolkt, maar fris. Vanaf morgen bewolkt, maar droog en koude wind.Dat belooft als ik morgen met Nelson naar de hondenweide ga...
Geplaatst: 27 februari 201610 j Auteur Gisteren prachtige dag om verwaarloosde fruitkooi van oude moestuinster aan te kunnen pakken. Zonnetje erbij, weinig wind, goede temperatuur en het was droog! ... in de lucht dan... want verder was er erg veel modder.Tuinen staan erg nat te zijn. Duurt nog wel even voordat we echt wat kunnen gaan zaaien en poten hier.
Geplaatst: 2 maart 201610 j Hoeveel meer zou er eigenlijk nog kunnen vallen? Ik denk er over een ark te gaan bouwen en twee zaden van elke plant mee te nemen.... of is dat al eens gedaan? Als ik buiten ga roken, is dat meestal op eiken of beuken, maar ook wel op appel- of kersenhout...
Geplaatst: 2 maart 201610 j Ja, dat denk ik ook... Als het zo voort doet ben ik verplicht mijn terras af te zetten met zandzakjes...
Geplaatst: 2 maart 201610 j Ik denk er over een ark te gaan bouwen en twee zaden van elke plant mee te nemen.... of is dat al eens gedaan? Goed plan! Ik heb daar weleens wat over gehoord / gelezen. Weet alleen niet meer waar (één zaadje per soort is trouwens genoeg ...) Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 2 maart 201610 j Toch niet bij alle planten toch? Als ik buiten ga roken, is dat meestal op eiken of beuken, maar ook wel op appel- of kersenhout...
Geplaatst: 4 maart 201610 j Hier sneeuwt het nu. Tot zover mijn idee om vanmiddag nog iets te gaan zaaien
Geplaatst: 4 maart 201610 j Hier ook! Er ligt op sommige plaatsen wel 2 cm. Het ziet er prachtig uit, maar het dooit ook een beetje.En klágen, die mensen op straat ... We worden watjes door die zachte winters 'Maart roert zijn staart'. "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 4 maart 201610 j Hier ook wat sneeuw, maar omdat alles verder zo zeiknat is, blijft er weinig van liggen. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 4 maart 201610 j O érg! Jij bent inderdaad beklagenswaardig Ik zag op Henk z'n webcam dat op Tholen de zon schijnt. Wat een mooie kleurtjes bij elkaar Hoest met die kleintjes? "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 4 maart 201610 j De kleintjes doen het goed (Off topic), gisteren scheen het zonnetje (ON topic) toen liepen ze wat buiten (Off topic). Nu het zo sneeuwt en waait en nat is (ON topic), blijven ze mooi binnen (Off...) facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 4 maart 201610 j Ik zag op Henk z'n webcam dat op Tholen de zon schijntHé, ik heb een kijker. Ja, vanaf een uur of twee is het hier redelijk zonnig, en nu knalblauw en bijna windstil. Daarvoor een lichte regen. Wel langdurig. Ik heb 4x mijn kat moeten afdrogen, die gaat naar buiten, weer of geen weer. Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 4 maart 201610 j Auteur Hier in het Noorden is het gewoon NAT, op de grond... in de lucht en alles ertussen... nix nieuws dus... Zo komt mn buitenseizoen wel erg laat op gang...
Geplaatst: 5 maart 201610 j Nat of koud, nog lang geen voorjaar. Hier in het oosten van Duitsland voorspellen ze volgende week weer nachtvorsten tot minus 7 graden. Heb net in de kas alles een beetje aan het groeien, moet ik het volgende week weer in huis halen.
Geplaatst: 5 maart 201610 j Auteur Een uur of wat geleden voorspelden ze nog dat het vanmiddag zou gaan regenen en de rest van de dag bewolkt en max. een graad of 4 zou zijn... en opeens... staat er dat er meer dan 50% kans op zon is en het wel 10 graden kan worden!?!? Dat er geen peil op de lange termijnsvoorspelling te trekken valt weet ik ondertussen wel... maar op de dag zelf zulke plotse grote veranderingen?!?
Geplaatst: 5 maart 201610 j Hier in Friesland breekt de zon nu door. Maar het is nog wel koud, even boven het vriespunt. Maar wie weet gaat dat met de zon snel veranderen. Ik zou van alles willen doen, maar ik twijfel nog. Misschien straks niet meer te houden... met groene groet, koolrabihttps://zolekkergezond.nl/
Geplaatst: 5 maart 201610 j Hier ligt het er enorm verzopen bij. Onze grond helt licht af en op de onderste stukken lopen de grachtjes over. Het mag wel eens een paar weken wat droger zijn...
Geplaatst: 6 maart 201610 j Claudia: idem hier: één verzopen boel. Ze voorspellen vanaf volgend weekend droger en warmer weer. Eerst zien dan geloven
Geplaatst: 6 maart 201610 j Ach ach jongens wat een kou en regen..ik zou bijna naar de klaagbaak gaan. En ik had zo gehoopt dat ik met mijn nw heggeschaar kon gaan spelen of lekker wat snoeien op deze vrije zondag..We zijn zojuist even wezen wandelen..volgens de buitenradar hadden we ongeveer een kwartier wat wel klopte. De laatste 10 minuten dus natgeregend. Brrr We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 6 maart 201610 j Auteur Ik ga nu helemaal voor aanstaande dónderdag!! Dán gaat het een mooie dag worden!!! Verdorie nog aan toe... grrrrrrr... En dan maar hopen dat het niet stiekem weer gaat regenen en hagelen en vriezen...
Geplaatst: 12 maart 20169 j Ik let maar niet op de weerberichten, kan het ook niet tegenvallen. Ik heb dit jaar 3 zonnige dagen geteld, waarin ik heerlijk buiten gewerkt heb. Vandaag weer zo'n dag. En de primeur: het automatische raam in de kas is voor het eerst dit jaar opengegaan, zo'n 10 cm. Eindelijk begin ik voorjaarskriebels te krijgen!
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.