Bubbels Geplaatst: 16 februari 2016 Geplaatst: 16 februari 2016 Ben benieuwd of het dezelfde zaden zijn als vorig jaar of dat ze ook weer nieuw spul hebben. Quote Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.
Flup Geplaatst: 16 februari 2016 Geplaatst: 16 februari 2016 vanaf donderdag Flupik weet niet wat er vanmiddag te zien is gr Adriaan Hopelijk in Duitsland iets vroeger. Maar goed, is er daar niks dan koop ik wel wat bij het tuincentrum waar ik toch moet zijn voor andere tuindingen. Quote
sugarlevi Geplaatst: 16 februari 2016 Geplaatst: 16 februari 2016 Ik wel wat dingetjes nodig. Bonen, wat kruiden, sla,,., Dingen waarvan ik weet dat ze bij de Lidl gaan zijn, en weinig voorkeur heb voor specifieke soorten. Maar er zal inderdaad met die prijzen, weer een hoop extra meekomen, want je weet maar nooit, straks kiemt al het wortelzaad niet, dus voor die 19ct maar een extra zakje mee. En mijn ogen zijn vele malen groter dan dat de tuin is. Quote "I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight razor ... and surviving"Colonel Kurtz
Flup Geplaatst: 16 februari 2016 Geplaatst: 16 februari 2016 In Duitsland waren de zaden er al en heb ik tijdens mijn ronde tuincentra het een en ander gekocht. Zaden van de Lidl (helaas niet echt heel lang houdbaar, max tot 2018), voor die prijs kon ik het niet laten liggen. En daarna nog wat zaden bij een ander tuincentra, planten, een grondzeef, gedestilleerd water voor de vleesetende planten, een grote tunnelfoliekas voor weinig (kon ik ook niet laten liggen), tuinaarde en nog wat dingen. Kortom, ik ben heel blij. De soorten bij de Lidl zijn niet super bijzonder, maar er zitten wel leuke dingen bij. Tomaten alleen F1 helaas. Links op de foto de Lidl zaden. Quote
Liekie Geplaatst: 17 februari 2016 Geplaatst: 17 februari 2016 goed bezig! Zie ik daar nou schorseneren? Waar smaken die dingen nou naar? De een zegt een grondige asperge, de ander zegt weer richting aardappel of zelfs aardpeer... Kortom, is het wat? (schijnt ook een hel te zijn om die dingen te schillen, dus ik wil wel graag weten waar ik aan begin...) Quote
Flup Geplaatst: 17 februari 2016 Geplaatst: 17 februari 2016 Ja, dat zijn inderdaad schorseneren. Heb geen flauw idee hoe het smaakt eerlijk gezegd, daarom heb ik die ook gekocht. Sinds wij een moestuin hebben probeer ik van alles uit. Zo eten we nu pastinaak, koolrabi, pompoen en oostindische kers. Groenten die wij voorheen nooit hebben gegeten. En dat smaakt naar meer, vandaar (onder andere) de schorseneren. Aardpeer heb ik ook gepoot, weet ook niet hoe dat smaakt, maar daar kom ik snel genoeg achter. Quote
marijke Geplaatst: 17 februari 2016 Geplaatst: 17 februari 2016 Schorseneren (winterasperges) zijn erg lekker: smaken naar asperges.Schoonmaken is een 'ramp' (schorseneren heten niet voor niets 'keukenmeidenverdriet'), maar zeker de moeite waard.De schorseneren moet je eerst grof weg schoonborstelen, vervolgens een paar minuten koken en direct in koud water dompelen. Daarna zijn ze (redelijk) goed te schillen. Het kan een idee zijn om keukenhandschoenen aan te doen, want je krijgt er echt vieze handen van.Maar nogmaals: het is de moeite waard Lekker met een roomsaus en nootmuskaat.In de tuin doen schorseneren het goed met Cosmea (vraag me niet waarom, maar 't is zo...) en Calendula.Succes ermee. Quote
simonvb Geplaatst: 17 februari 2016 Geplaatst: 17 februari 2016 Dan zet ik liever toch asperges dan schorseneren. Als ik hoor hoeveel werk het kost om deze te kuisen, haak ik af. En persoonlijk vind ik asperges ook niet slechter van smaak. Natuurlijk wel een andere oogstperiode. Quote
paddestoelengek Geplaatst: 17 februari 2016 Auteur Geplaatst: 17 februari 2016 Schorseneren schoonmaken, de truc. Schrap ze onder water! Dat stopt het ‘bloeden’ (waardoor het kleverige sap vrijkomt). Was ze eerst, laat een bodem water in wasbak van de keuken lopen en schrappen maar. zo gepiept, geen vieze of azijn handen. gr Adriaan Quote moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden
Flup Geplaatst: 17 februari 2016 Geplaatst: 17 februari 2016 Bedankt voor de tips. Dat schorseneren lastig schoon te maken zijn wist ik, maar zo klinkt het wel te doen. Quote
Hollands Hoop Geplaatst: 17 februari 2016 Geplaatst: 17 februari 2016 Ik heb net diverse zaden ingeslagen, hier lagen ze al. Maar let inderdaad goed op de houdbaarheidsdatum. Sommige zakjes waren al over datum. Quote
Rikb Geplaatst: 18 februari 2016 Geplaatst: 18 februari 2016 Hier ook een vracht zaden ingeslagen .. Eigenlijk alle houdbaarheidsdatums staan op 2018. Quote
Deborah Geplaatst: 18 februari 2016 Geplaatst: 18 februari 2016 Hier ook geen problemen met houdbaarheidsdatum. Quote Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.
angela († maart 2025) Geplaatst: 18 februari 2016 Geplaatst: 18 februari 2016 Ik heb ook het een en ander gehaald. Maar een ding houdbaar tot 2017 de rest allemaal tot 2018 Quote
Goldfish Geplaatst: 18 februari 2016 Geplaatst: 18 februari 2016 Trof hier 1x 2016 als houdbaarheidsdatum tussen een verzameling 2017s. Het meeste is echter 2018. Quote
tuinLB Geplaatst: 18 februari 2016 Geplaatst: 18 februari 2016 17 zakjes groentezaden en 5 zakjes bloemenzaden voor 5,40 euro het meeste houdbaar tot 2018. Weer meer gekocht dan de bedoeling was, maar voor dit bedrag is dat niet zo erg Quote
Liekie Geplaatst: 18 februari 2016 Geplaatst: 18 februari 2016 Hier stonden 2 rijtjes zakjes afrikaantjes met alle zakjes houdbaar tot 2016 Quote
Hollands Hoop Geplaatst: 18 februari 2016 Geplaatst: 18 februari 2016 Dan denken ze waarschijnlijk dat die Zeeuwen niet goed opletten, want hier lagen zelfs nog ongeveer 20 zakjes houdbaar tot 12/2015. En een hoop tot 12/2016. En nee, dat was niet de verpakkingsdatum Hierbij mijn zaden: Quote
loes Geplaatst: 18 februari 2016 Geplaatst: 18 februari 2016 hebben jullie dat ook gemeld? ook zaden mogen niet na de THTdatum worden verkocht lijkt mij. Quote
Hollands Hoop Geplaatst: 18 februari 2016 Geplaatst: 18 februari 2016 Ja heb het gemeld. Binnenkort maar even kijken of ze weg zijn gehaald. Quote
paddestoelengek Geplaatst: 19 februari 2016 Auteur Geplaatst: 19 februari 2016 Hier ook even een basis aan zaden ingeslagen 1 zakje tot eind dit jaar houdbaar de rest allemaal eind 2018als consument moet je zelf opletten op de houdbaarheid, het is niet wettelijk verboden om producten die over de houdbaarheidsdatum heen zijn te verkopen. Of het netjes is richting je klant is natuurlijk een heel ander verhaal voor 3 x 19ct mag mijn vrouw dit jaar haar boeketten zelf snijden gr Adriaan Quote moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden
michelenjeannette Geplaatst: 3 juli 2016 Geplaatst: 3 juli 2016 Alle zaadjes bij de lidl weg en alles is uitgekomen paprika bloemkool watermeloenen sla en wortels en tomatenplanten en ik had 2 bananenplanten gekocht en die zijn al rond de 50 cm hoog geworden ! Verstuurd vanaf mijn SM-T210 met Tapatalk Quote
mariellexxx Geplaatst: 4 juli 2016 Geplaatst: 4 juli 2016 Ik had ook veel zaden van de lidl, de komkommer, tomaten, paprika's, stokbonen zijn allemaal netjes boven gekomen toen, en groeien als een gek. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.