Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Luis...........wat doen jullie?

marije124

Recommended Posts

Hoi,

Wat doen jullie met groenten waar luis inzit? Goed wassen en opeten of weggooien?

Ik heb de snijbiet zojuist 11 keer gewassen en toen heb ik het maar geloofd en in de pan gegooid en eerlijk gezegd smaakte het prima.

Een luisje meer of minder zal toch geen kwaad kunnen?

Op eten natuurlijk. Als op de groente een vlekje of een beestje zit betekent dat niet dat de groente slecht is. We zijn te verwend met de puntgave (en rechte / uniforme maten) uit de supermarkt

Gisteren de laatste 2 kroppen sla uit de kas geoogst, zaten onder de luizen. 1 uurtje onder water en de luis is dood (die houden het nog best lang vol onder water). Dan nogmaals wassen en de luis is er af (gaat makkelijk omdat ze dood zijn).

Heb een vriendin die panisch is voor 'beestjes', dus ik moet alles goed wassen maar ja kan altijd nog een luisje bij zitten. Ik zeg niets en dien de sla zo schoon mogelijk als ik t kan krijgen op. Geen problemen hier.

Good things come in small packages

Hoi,

Wat doen jullie met groenten waar luis inzit? Goed wassen en opeten of weggooien?Een luisje meer of minder zal toch geen kwaad kunnen?

De eventueel na wassen nog achtergebleven luisjes van eigen onbespoten groenten doen helemaal geen kwaad . Het zijn zelfs de meest schone en gifvrije proteinen die je binnen krijgt al is het idee geef ik toe wel wat minder aantrekkelijk.

Over die prachtige steriele sla of andere luisvrije groente uit de supermarkt zou je je meer zorgen moeten maken want die bevat dan wel geen luisjes maar wel een redelijke kans op residuen van een gif dat gebruikt is om het product luisvrij te kunnen leveren.

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

over gif gesproken. Zag van de week een interessant programma op de belgische tv, panorma. Ging over wat de douane aan vervalsde artikelen tegen kwam. Ook dus heel veel onkruidverdelger wat dan lijkt alsof het toegestane dingen zijn. Maar bij nader onderzoek zijn het nep kopieen die zwaargiftige middelen bevatten. En waren veel boeren in frankrijk de pineut dat alle planten dood gingen en niet alleen het onkruid. Producten van Bayer bijvoorbeeld alleen dan niet gemaakt door Bayer en dan bleek het plotseling vloeibaar plastic te zijn. Weet wat je koopt... aan de verpakking is het niet te zien en de leveranciers weten t ook niet.

Gewoon geen bestrijdings middelen gebruiken is nog het aller veiligste.

Over de hele discussie van Bayer, Monsanto en bestrijdingsmiddelen zijn inmiddels al een aantal discussies gaande hier op het forum

Met goed afwassen zal bijna alle luis er wel af gaan. en ze zijn zo klein dat het waarschijnlijk niet eens opvalt als er 1 achterblijft Verder ben ik het met Frans eens, 1 luisje af en toe zal minder schadelijk zijn dan de gifresten die in bespoten voedsel achterblijven

• 2 weeks later...

Onze dochter kwam onlangs met haar gezinnetje , eten. De sla, blaadje voor blaadje gewassen en nagekeken; zij is panisch voor sla uit eigen tuin ivm beesjes. Hoewel er nog geen luisje te vinden valt, dus toch goed, en beter gewassen. Zitten we te smullen, vraagt schoonzoon "wat is dit voor beestje?". Kruipt er een johanneskever over zijn bord . Dochter gelooft niet meer in mijn garantie dat de sla zuiver is..... Doe tegenwoordig trouwens wel versgemalen peper over de sla mocht er nog iets verstopt zijn valt het niet zo op. Behalve zo'n kever natuurlijk; vervelend stuk ongedierte

Met je sla naar de badkamer , en de kever die springt dan van schrik uit de vergiet

Mischien als je je uitkleed, maar ik bedoelde gewoon met je kleren aan.

Players only love you when they're playing.

Insecten eten voorkomt hoge bloeddruk

GENT - Het eten van insecten helpt tegen hoge bloeddruk, blijkt uit een onderzoek van de Universiteit Gent maandag. De insecten bevatten een eiwit met hetzelfde effect als medicijnen tegen hoge bloeddruk, maar dan zonder de bijwerkingen.

Sateprikker_met_ins_585615d.jpg

In grote delen van de wereld beschouwt men het eten van insecten als een delicatesse...

Het oppeuzelen van insecten is traditie in Azië, Midden- en Zuid-Amerika en Afrika. De kevers, mieren en termieten zijn zeer voedzaam en een goede bron van eiwitten, energie en vitaminen.

Een sprinkhaan of rups staat echter zelden op het menu in westerse landen, waar bijna een op de drie mensen lijdt aan een hoge bloeddruk.

De insecten kunnen hier zelfs een goed alternatief zijn voor vlees, vindt onderzoekster Lieselot Vercruysse van de Gentse faculteit bio-ingenieurswetenschappen. „Insecten zijn milieu-efficiënter dan vlees: er is minder water en voer nodig om ze te kweken.”

http://www.telegraaf.nl/etenengenieten/2629481/__Insecten_eten_tegen_hoge_bloeddruk__.html

ik had ook last van luis in mijn plantjes (staan wel in pot) heb daar een teentje knoflook in de grond gestopt en wat teentjes fijn gemaakt en deze laten weken in een liter water , deze over de plantjes gespoten. nu geen luisjes meer..

Insecten eten voorkomt hoge bloeddruk

GENT - Het eten van insecten helpt tegen hoge bloeddruk, blijkt uit een onderzoek van de Universiteit Gent maandag. De insecten bevatten een eiwit met hetzelfde effect als medicijnen tegen hoge bloeddruk, maar dan zonder de bijwerkingen.

Sateprikker_met_ins_585615d.jpg

In grote delen van de wereld beschouwt men het eten van insecten als een delicatesse...

Het oppeuzelen van insecten is traditie in Azië, Midden- en Zuid-Amerika en Afrika. De kevers, mieren en termieten zijn zeer voedzaam en een goede bron van eiwitten, energie en vitaminen.

Een sprinkhaan of rups staat echter zelden op het menu in westerse landen, waar bijna een op de drie mensen lijdt aan een hoge bloeddruk.

De insecten kunnen hier zelfs een goed alternatief zijn voor vlees, vindt onderzoekster Lieselot Vercruysse van de Gentse faculteit bio-ingenieurswetenschappen. „Insecten zijn milieu-efficiënter dan vlees: er is minder water en voer nodig om ze te kweken.”

http://www.telegraaf.nl/etenengenieten/2629481/__Insecten_eten_tegen_hoge_bloeddruk__.html

nou is de bladluis vanwege de honingdauw die ze uitscheiden wel wat hoger in calorieen dan de meeste andere insecten...

Maybe Slowpoke is pretty slow downstairs in the feet, but he's pretty fast upstairs in the cabeza.