Deborah Geplaatst: 1 mei 2016 Auteur Geplaatst: 1 mei 2016 Eerste courgette en eerste augurkje kondigen zich al aan.... Quote Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.
mariellexxx Geplaatst: 23 mei 2016 Geplaatst: 23 mei 2016 Ik ben heel benieuwd hoe het met alle moestuintjes gaat!? Hier doen de 2 cherry tomaten het perfect! Ik heb al wat dieven en zijtakken weggehaald en ze groeien goed. De rucola is pas gezaaid en al vrij snel opgekomen! En de watermeloen is verhuisd naar de kas en hebben beide een eigen pot gekregen, ze doen het wel, maar het gaat super traag. Wel nog steeds nieuw bladvorming, al ziet het bovenste blad er niet uit haha! Quote
tbtirza Geplaatst: 23 mei 2016 Geplaatst: 23 mei 2016 Opzich gaat het hier redelijk met de AH moestuintjes. Alles gaat alleen super traag, maar dat is uiteraard te wijten aan het koude en natte weer. ( Ja, ik heb alles al in de tuin staan, sinds vorige week.)Afgelopen donderdag rucola, slamix en cherrytomaatjes ( 2e lading ) in de koude kas gezet, en die doen het tnt erg goed. Zijn al flink aan het groeien. Ook mijn allereerste cherrytomaat staat al in de volle grond, echter met een plastic fles erover om hem te redden. Mijn courgette, komkommer en augurk staan nog, maar denk dat ik deze verwijder. Zijn nog erg klein, maar dragen al bloemen ? Zit geen vooruitgang in zeg maar.. Als ik er morgen aan denk en het weer wat beter is, zal ik even fotos maken. Quote Follow your dreams, they know the way!
mariellexxx Geplaatst: 23 mei 2016 Geplaatst: 23 mei 2016 Alles al buiten? Jeetje! Die 2 cherry tomaten komen in een grote bloembak van 40 liter, maar dat gebeurd pas binnen nu en 2 weken, ze staan nu nog wel goed in deze pot en in de kas.Is jou rucola ook zo snel opgekomen? Hoe groot zijn de komkommer, courgette en augurk dan ongeveer? Ja foto's! !! Quote
Indy Geplaatst: 23 mei 2016 Geplaatst: 23 mei 2016 De AH bietjes doen het prima,in de volle grond, en de watermeloenen doen het wel aardig. Ze staan wel lekker warm,en zijn mooi groen, dus dat komt vanzelf. De rest komt niet van AH Quote
mariellexxx Geplaatst: 23 mei 2016 Geplaatst: 23 mei 2016 Indy heb jij foto's van je watermeloen? Quote
julia Geplaatst: 24 mei 2016 Geplaatst: 24 mei 2016 Hier doen de AH plantjes het ook prima. De tomaten staan al sinds begin mei buiten en lijken geen hinder van het koude en natte weer te hebben. De komkommer begint al wat te klimmen en lijkt al een bloemknop te hebben. De erwten doen het matig, hier hen ik er wel 3 van tegen het rek De courgettes doen het beiden prima. Die in de emmer lijkt harder te groeien dan degene in de volle grond. Beiden hebben meerder bloemknoppen maar hebben echt meer warmte nodig. Quote
Kim97 Geplaatst: 24 mei 2016 Geplaatst: 24 mei 2016 Dit is mijn AH komkommerplantje. Echt een plantje want hij is veeel kleiner dan de foto's die ik van anderen zie!Maar nu komen er opeens naast het 'grote' plantje nog twee kleine plantjes naar boven, wat moet ik daar mee doen? Quote
speets Geplaatst: 24 mei 2016 Geplaatst: 24 mei 2016 O, dat schiet nog niet zo op nee. Maar het kan best nog goed komen Haal die jonge plantjes er maar voorzichtig uit en doe die elk apart in een potje.En ik vraag me af wat voor grond je hebt gebruikt. Koop in elk geval goede potgrond.En zet ze lekker in de zon (als die er weer is), want dat hebben ze nodig.Stond er bij of het kaskomkommers zijn? Of zijn ze voor de volle grond? Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Kim97 Geplaatst: 24 mei 2016 Geplaatst: 24 mei 2016 Ik heb werkelijk geen idee wat voor soort komkommer het is, ik heb het ook maar van de AH gekregen.. Ze staan in normale potgrond net zoals mijn andere plantjes, alleen deze is om een of andere reden helemaal groen verkleurd. Zou ik het grootste plantje niet beschadigen als ik die andere eruit haal? Quote
tbtirza Geplaatst: 24 mei 2016 Geplaatst: 24 mei 2016 Rucola: afgelopen donderdag gezaaid Watermeloen Rode biet Broccoli Erwt ( groeit het beste van allemaal.) Cherrytomaat in de volle grond ( met een plastic fles ter bescherming ) [/img]Mijn courgette. Er hebben al bloemen ingezeten toen hij binnen stond. Nu buiten blijft het een zielig hoopje. Ik probeer hem nog te redden Op de achtergrond trouwens mijn sperzieboon(tje) Quote Follow your dreams, they know the way!
mariellexxx Geplaatst: 24 mei 2016 Geplaatst: 24 mei 2016 Dat ziet er goed uit Julia! Hoe ver zijn je tomaten nu? Zijn dat de cherry tomaten van de AH? Hebben ze al knopjes? @Kim97, dan heb je in ieder geval genoeg komkommers deze zomer als ze goed aanslaan en groeien! @tbtirza, hoe oud is die watermeloen nu ongeveer? Gaat goed zo te zien, mijn 2 watermeloen plantjes zijn nog iets kleiner, het lijkt zo langzaam te groeien? Quote
julia Geplaatst: 24 mei 2016 Geplaatst: 24 mei 2016 @mariellexxx alle tomaten hebben al ruim een week bloemknopjes maar ze gaan door de kou nog niet open. Ze zijn allemaal van de AH moestuintjes. Quote
mariellexxx Geplaatst: 24 mei 2016 Geplaatst: 24 mei 2016 Dat kan inderdaad wel langer dan een week duren hoor! Hier met mijn tomaten planten duurt het soms wel bijna 2 weken voor een grote knop eindelijk open gaat, en die zijn niet van de ah, en staan in de kas. Ik had vanmiddag wel paniek, want ik was de tomaten aan het tikken, en toen viel er een bloem af! Maar kroontje en steeltje in de kroon zitten er nog aan, en de bloem was al open geweest en was alweer dicht gevouwen dus waarschijnlijk is hij wel bevrucht.Maargoed ik ben toch ook nog een beginner, en ik leer nog steeds bij haha! Quote
Indy Geplaatst: 24 mei 2016 Geplaatst: 24 mei 2016 Eén van de twee AH watermeloenen. Ze staan alleen in een grote pot,op de veranda/serre. En de AH bietjes staan in de volle grond Quote
mariellexxx Geplaatst: 24 mei 2016 Geplaatst: 24 mei 2016 netjes indy! Jou watermeloen is ook al best groot! Die van mij zijn gezaaid op 10-4 en die van jullie? Quote
Indy Geplaatst: 24 mei 2016 Geplaatst: 24 mei 2016 Geen idee, wel ergens in April. Ik hou dat eigenlijk niet zo bij. Ik tuinier volgens de maankalender. Ik maak een lijst met in welke maand mijn bloemen, groentes, wortelgewassen, en vruchtdragende planten moeten worden gezaaid. Dan kijk ik welke dag gunnstig is, en op die dag zaai ik. Quote
karins70 Geplaatst: 25 mei 2016 Geplaatst: 25 mei 2016 Ik vind de watermeloen er niet als een watermeloen uitzien, maar ik kan me vergissen. Quote
tbtirza Geplaatst: 25 mei 2016 Geplaatst: 25 mei 2016 Dat ziet er goed uit Julia! Hoe ver zijn je tomaten nu? Zijn dat de cherry tomaten van de AH? Hebben ze al knopjes? @Kim97, dan heb je in ieder geval genoeg komkommers deze zomer als ze goed aanslaan en groeien! @tbtirza, hoe oud is die watermeloen nu ongeveer? Gaat goed zo te zien, mijn 2 watermeloen plantjes zijn nog iets kleiner, het lijkt zo langzaam te groeien? Ja, hier groeien ze ook tergend langzaam. Ze staan bij mij in de koude kas waar de temperaturen natuurlijk ook nog niet 'tropisch' te noemen zijn. Ik heb ze dacht ik 27 maart gezaaid. Ik hoop dat ze aankomende week met veel water ( groter potje ) en hogere temperaturen even een groeispurt laten zien. Anders leuk geprobeerd, maar dan moeten ze ruimte maken voor mijn tweede poging cherrytomaten. Ik laat de rucola vanaf morgen afharden zodat ik ze van het weekend ( temperaturen van 26 graden ) buiten in de volle grond kan gaan zetten. Quote Follow your dreams, they know the way!
Erny Geplaatst: 25 mei 2016 Geplaatst: 25 mei 2016 Julia en Tbtirza: misschien kunnen jullie even in dit topic kijken hoe jullie je foto's recht geplaatst krijgen: foto-s-niet-rechtop-scheef-op-de-kop-geplaatst-t16053.html . Quote
mariellexxx Geplaatst: 25 mei 2016 Geplaatst: 25 mei 2016 @tbtirza, gooi je ze dan weg? De mijne staan ook gewoon in de kas buiten, de temperatuur is daar overdag wel altijd rond de 18-20 graden geweest, alleen met alle regen laatste dagen wat minder, alleen komende dagen met de warmte die eraan komt, loopt de temperatuur op tot zeker 30. Ik hoop dat ik niet te laat ben met mijn kleine plantjes voor dit seizoen Mijn rucola is net 3 dagen ontkiemd! (ik had het moestuintje al even liggen maar pas later gezaaid) Deze is nu pas 2 cm hoog, dus die kan nog niet eens verpot worden! Maar jij zet hem in de grond in de tuin? Quote
tbtirza Geplaatst: 26 mei 2016 Geplaatst: 26 mei 2016 De watermeloenen wil ik eigenlijk niet weggooien.. ben veelste benieuwd of het nog gaat lukken of niet. Temperaturen in de kas zijn bij mij ook wel rond de 20-25 graden, gok ik. Stiekem heb ik nog wel hoop Ik heb ze nog in zo'n turfpotje staan, nog niet in de volle grond.. of bedoel je dat niet ? De rucola was vandaag al zo groot.. die heb ik nu wel in de volle grond. Quote Follow your dreams, they know the way!
tbtirza Geplaatst: 26 mei 2016 Geplaatst: 26 mei 2016 Julia en Tbtirza: misschien kunnen jullie even in dit topic kijken hoe jullie je foto's recht geplaatst krijgen: foto-s-niet-rechtop-scheef-op-de-kop-geplaatst-t16053.html . Sorry.. gelezen en mijn andere afbeeldingen zullen juist geplaatst worden Quote Follow your dreams, they know the way!
mariellexxx Geplaatst: 26 mei 2016 Geplaatst: 26 mei 2016 De watermeloenen wil ik eigenlijk niet weggooien.. ben veelste benieuwd of het nog gaat lukken of niet. Temperaturen in de kas zijn bij mij ook wel rond de 20-25 graden, gok ik. Stiekem heb ik nog wel hoop Ik heb ze nog in zo'n turfpotje staan, nog niet in de volle grond.. of bedoel je dat niet ? De rucola was vandaag al zo groot.. die heb ik nu wel in de volle grond. Nee ik bedoelde of je de watermeloen straks in dd volle grond in de kas zet? Ik heb er iig in de kas nog een plekje voor vrij gehouden, wel maar voor 1 watermeloen, en ik heb er 11 Ik kies de mooiste wel uit, en misschien kan ik er 2 kwijt als ik goed bij snoei. Ik had nog geen rucola (ja een ah potje maar die is pas 1 cm), maar nu kreeg ik van mijn buurvrouw gisteren 6 al redelijk grotere rucola plantjes! Zijn nu zo'n 12 cm denk ik Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.