Geplaatst: 26 mei 20169 j Ja, de watermeloenen in de volle grond is wel het idee. Ik denk erover om ze eerst nog even in een grotere pot te zetten straks. Geen idee of het gaat passen in mijn kas ( koude bak ), maar dat zien we dan wel weer Follow your dreams, they know the way!
Geplaatst: 27 mei 20169 j Een paar van mijn AH moestuintjes Ik vind het zo'n leuke actie, hopelijk doen ze het volgend jaar weer. cherry tomaat (daar heb ik 3 van gezaaid) rode biet: en het eerste worteltje gezien!
Geplaatst: 27 mei 20169 j Ziet er leuk uit metermoestuin. Verder als die van mij iig , maar nu was ik ook een beetje nonchalant Follow your dreams, they know the way!
Geplaatst: 4 juni 20169 j De AH courgettes doen het beiden prima. Zowel die in volle grond als in de emmer hebben vandaag gebloeid. De AH komkommer groeit langzaam De AH tomaten hebben allen gebloeid. Op de foto staan ze nog naast elkaar in het vak maar vanavond ze toch een vak uit elkaar gezet. Het werd toch wat te krap. Van 2 tomaten het ik voor 2 weken terug dieven afgeknipt en die gaan komende week ook in de volle grond.
Geplaatst: 6 juni 20169 j Oeh wat leuk om te zien die courgettes! Gaat prima in die bak zo te zien hè? Hier zijn de 2 watermeloen plantjes echt de grond uit geknald de laatse dagen met dit weer.Ik heb ze al best lang maar het beginnen nu echt planten te worden.Ik denk dat ik er van de week vast 1 in de volle grond in de kas zet!Ja en die andere, eigenlijk heb ik er weinig plek voor, misschien straks in de moestuin zelf nog, tussen de stokken van de stokbonen? De cherry tomaat is al erg groot geworden, staat volop in bloei en er komen al tomaten aan!
Geplaatst: 7 juni 20169 j Ik zit nog vol smart te wachten tot de tomaten bloemetjes krijgen en de courgette bloemen eindelijk gaan bloeien Er staan 3 courgetteplanten met elk al een paar weken +10 knoppen en de planten blijven groeien en meer knoppen maken, maar bloeien........hoop maar dat niet alles in 1 keer wakker wordt
Geplaatst: 7 juni 20169 j Hier zijn de 2 watermeloen plantjes echt de grond uit geknald de laatse dagen met dit weer.Ik heb ze al best lang maar het beginnen nu echt planten te worden.Ik denk dat ik er van de week vast 1 in de volle grond in de kas zet!Ja en die andere, eigenlijk heb ik er weinig plek voor, misschien straks in de moestuin zelf nog, tussen de stokken van de stokbonen? Gewoon proberen. Weggooien is ook zonde! Door het mooie weer groeit hier ook alles in 1 keer goed.
Geplaatst: 7 juni 20169 j Ik zit nog vol smart te wachten tot de tomaten bloemetjes krijgen en de courgette bloemen eindelijk gaan bloeien Er staan 3 courgetteplanten met elk al een paar weken +10 knoppen en de planten blijven groeien en meer knoppen maken, maar bloeien........hoop maar dat niet alles in 1 keer wakker wordtHet heeft bij mij ook erg lang geduurd voordat ze gingen bloeien! Hier zijn er nu per dag 3 bloemen, gelukkig worden het niet allemaal cougetten
Geplaatst: 7 juni 20169 j Gewoon proberen. Weggooien is ook zonde! Door het mooie weer groeit hier ook alles in 1 keer goed. Daar heb je gelijk in! Maar watermeloen wordt groot! En ik moet strak toch gaan elimineren hoe dan ook. Ik heb nog zoveel staan, niet gedacht dat alles opkomt, maar tot nu toe heb ik misschien 2 x iets gehad wat niet ontkiemde.
Geplaatst: 9 juni 20169 j Hier de 2 watermeloen plantjes, ik vind ze de laatste 1.5 week erg gegroeid, ze zijn nog niet enorm maar ik hoop dat het zo vlot blijft gaan nu.
Geplaatst: 9 juni 20169 j Oh. ben een beetje jaloers. Die van mij deden het ook uitstekend maar nadat ik ze in de kas had uitgeplant, heeft er iets aan geknaagd en waren ze twee dagen later dood Ik kweek regenwormen in mijn compostbak
Geplaatst: 9 juni 20169 j Er bloeien op dit moment 2 courgette planten met in totaal 4 bloemen.......alleen beetje balen dat het allemaal mannelijke bloemen zijn Goed om te zien hoe watermeloen eruit hoort te zien, helaas heb ik wat watermeloen en komkommer zaalingen door elkaar gezet, waardoor ik niet meer precies weet wat wat is, maar die foto's gaan helpen met identificeren
Geplaatst: 9 juni 20169 j Dat gaat vast lukken, Riraro. De watermeloen bladeren zijn ingesneden terwijl dat niet zo is bij de komkommer Ik kweek regenwormen in mijn compostbak
Geplaatst: 9 juni 20169 j Wauw, de bloem van de AH courgette is echt enorm! Zo groot als mn hand Helaas heb ik geen open mannetjes
Geplaatst: 9 juni 20169 j Wauw, de bloem van de AH courgette is echt enorm! Zo groot als mn hand Helaas heb ik geen open mannetjes Heb je er niet nog 1 vd afgelopen dagen? Dan kun je proberen om m met de hand te bevruchten. Anders moet je even bij mij langskomen, heb vandaag juist alleen maar mannelijke bloemen
Geplaatst: 9 juni 20169 j Haha nee, dit is de eerste open bloem ever even langskomen is een beetje te ver. Ga zo ff bij de buren gluren of ze daar open mannetjes hebben
Geplaatst: 9 juni 20169 j Ik heb nog zo'n AH moestuin doos (2016) vol staan thuis... Zouden ze volgend jaar ook nog goed zijn? Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Geplaatst: 9 juni 20169 j Oh. ben een beetje jaloers. Die van mij deden het ook uitstekend maar nadat ik ze in de kas had uitgeplant, heeft er iets aan geknaagd en waren ze twee dagen later dood Oh, dat is echt balen zeg zullen wel weer die vieze slakken zijn!!! Ik heb in de kas nog geen last van slakken gehad, maar in de (moes) tuin Veel opties geprobeerd, maar toch uiteindelijk met korrels aan de gang gegaan, en sindsdien zijn alle slakken ineens weg! Jammer dat ze dood moeten maar ik was het zo zat! @Riraro, dat moet inderdaad gaan lukken,zijn best typische bladeren van de watermeloen
Geplaatst: 9 juni 20169 j Ik heb nog zo'n AH moestuin doos (2016) vol staan thuis... Zouden ze volgend jaar ook nog goed zijn? Ik hoop het heel erg, want ik heb vh bijna de gehele selectie nog 2 doosjes staan. Heb al t een en ander uitgedeeld en te veel in de tuin gezet, maar toch nog over. Ben de enige in de straat die een moestuin heeft, dus iedereen kwam tasjes met doosjes brengen Heb even gekeken, de plantjes hebben gemiddeld pas 3 echte blaadjes, maar zie geen inkepingen..... .hoop nu dat er toch stiekem een meloen tussenzit die t heeft overleefd
Geplaatst: 9 juni 20169 j Hier nog 2 foto's van jongere zaailingen, ik heb teveel je mag ze komen ophalen, maar ik heb geen idee waar je woont haha!
Geplaatst: 9 juni 20169 j Als je Amersfoort niet ver vindt, heb ik ook wel 2 plantjes voor je. [emoji4] Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Geplaatst: 9 juni 20169 j Erg lief aanbod en ik heb ook nog het 1 en ander over dat ik dan zou kunnen ruilen (tomaat, peper en dus komkommer) maar moet eerst overleggen of t gaat passen. Had berekend dat t wel zou passen omdat die meloenen overal tussendoor zouden passen, maar met extra komkommers weet ik t niet zo. Ben helaas zo'n type dat niets weg kan gooien, daarom heb ik nu oa 10 AH tomaatjes
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.