Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Thuis van de MTFD lente 2016


prettig gestoord

Aanbevolen berichten

Wij hebben het niet gehaald vandaag en waren vroegtijdig thuis dankzij een kapotte flens die iets met waterslangen richting motor moet doen waardoor de temperatuurmeter plots enorm omhoog schoot. Balen als een ..... Ik had me er weer op verheugd iedereen te zien/spreken enz enz.

 

Excuses voor een ieder die voor niks ruilspulletjes voor me had meegenomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verrassingsplant ?

 

Iedereen is weer weg. Bedankt nog voor het opruimen, ieder die er aan het eind nog was Morgen maar eens rustig kijken wat er allemaal voor mij was meegenomen aan pakken suiker en zout en ander lekkers Nu even rustig zitten en de dag op ons laten inwerken. Wat gaat de tijd toch altijd snel!

 

Jammer dat jullie maar ergens tot de helft zijn gekomen Geedee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben zo blij met dit leuke forum!:)

 

Het was weer reuze gezellig vond ik! Ik heb net de broccoli'tjes van Willy - wat een fantastische actie dat jouw vrouw rondliep met een bordje 'bazin van Willy' - de mierikswortel en de pootaardappels van angela meteen in de grond gezet. De rest komt morgen wel.

 

RobO en Goldfish bedankt voor de gezellige liften! En iedereen in het algemeen voor de ruilen, de gezelligheid en de heerlijke hapjes.

 

Prachtige aubergine van speets om mee af te sluiten:

 

20160416183424HDR66101460825705.jpg

Everybody needs beauty as well as bread --- John Muir

 

Algehele moes-, klus- en knutselblog: http://www.recoverista.com

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn eerste MTFD - hartstikke leuk!

Ben nu verantwoordelijk voor een tomaat, met dank aan Yuras, dus ik moet me nodig gaan inlezen over tomaten .

Foto's volgen hopelijk morgen.

Hartelijk dank allemaal, vooral Jorieke en Joep voor hun gastvrijheid!

 

pig93851460827090.jpg

The difference between a flower and a weed is a judgement

Foonfoto dagboekje van mijn volkstuin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik heb weer genoten van een erg gezellige dag! Bedankt weer, Jorieke en Joep voor de gastvrijheid.

Wat was er weer veel lekkers, en wat heb ik weer een boel leuke plantjes, stekbakjes, grote emmer en pot, al dan niet verkregen met een ruiltje!

Iedereen bedankt, en tot een volgnde keer!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeker balen Geedee.

 

Bedankt Jorieke en Joep weer voor de fijne warme onvangst. Heerlijke warmte bij de kachel ook, deed me gelijk inslapen toen ik eenmaal even zat ( dat zegt alles over mij en NIETS over deze MTFD; was weer bere gezellig, tóch weer te weinig mensen gesproken, maar verder heel ontspannen en toch met best een aantal mensen gepraat. Bedankt iedereen voor de tomaten ! en alles verder.

 

Verder Jootje speciaal bedanken, dat zij alles voor Salamandertje meenam en visa versa. Jammer Salamander, dat je er zelf niet was. De braam die je hebt nu, is dus een Himalaya, maar zonder kaartje.

De druif die je nu hebt is een Königliche Esther, een andere geloof ik dan je bestelde, maar zeker de moeite waard ( google maar ) en een naam die jou past.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prettig graag gedaan

 

Geedee er waren meerdere mensen blij met de emmers die ik voor je had meegebracht. maar jammer dat je er niet was!

 

Ik heb niet gezien dat iemand de verassingsplant heeft meegenomen, de enige die echt weet wat het was is Salamander.

 

Mooie foto J.

 

Jorieke en Joep weer bedankt voor de gastvrijheid!

Ik zat in de auto en toen bedacht ik dat ik helemaal vergeten ben om te kijken hoe ver de varkens met de aardappels zijn?

 

Zoals jullie merken ben ik intussen ook thuis even mijn best moeten doen op het in de vriezer stoppen van Zelhems varken en vis van Estemy maar het zit erin!

De vliegenvanger van Henk staat voor de raam samen met een paar andere warmte minnende verkregen plantjes de rest staat nog buiten in een krat daar kijk ik morgen naar, nu even geen puf meer.

 

Het was weer gezellig allemaal.

Wel jammer dat er toch weer een paar mensen ontbraken zonder afmelding :?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo ik ben ook al weer thuis. En blij dat ik de reis en Zelhem en de mooi locatie van jorieke en Joep weer heb kunnen vinden. Tom Tom en ik zijn nog geen maatjes. En jet bedankt voor de Citroën verbena ik ga hem lekker vertroetelen net als alle ander planten. Zo nu op naar de tuin morgen dan om alles een plekje te geven.

 

Dankje wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verrassingsplant?!

Ik ben zeker blij verrast met niet geplande plantjes, maar een VERRASSINGSplant? Helemaal gemist.

 

M'n mooie rondo druivenstek van Henk bleek bij thuiskonst ook te missen. Mocht iemand 'm gevonden hebben, dan hoor ik het graag.

 

Het was weer erg leuk, en top met die wind dat de schuur als ruilplek kon worden gebruikt.

Ieder jaar is het weer leuk te zien waar iedereen mee komt aanzetten, niet alleen met zaden en plantjes, maar ook met de food & beverage, een waar genot.

Wat mij betreft gaan we zo snel mogelijk een datum voor de volgende mtfd prikken, dan kan ik m'n agenda er op vrijhouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat was het weer een leuke, gezellige dag vandaag. Het begon bij een modderige weg naar P1.

Estemy en ik kwamen vast te zitten in de drek. Maar gelukkig kwam daar superheld Joep op de trekker to the rescue

Geen rode loper maar een welkomscomite die de stroloper voor ons uitrolde en met wat duw en trekwerk is het dan ook helemaal goed gekomen.

De vraag blijft.....kwam het door de weg of....door "vrouw" achter het stuur.

Anyhow verder een fantastische dag met veel praten, ruilen,eten, praten, ruilen.

Speciale dank voor gastvrije Joep en Jorieke, ze fixen het toch elke keer weer om er wat moois van te maken.

Ook het eten vind ik altijd weer een hoogtepuntje, er komen allerlei recepten voorbij waar ik zelf nooit op zou komen en dat geeft weer inspiratie voor thuis.

Ik zal het eerlijk bekennen ik kon niet van die (gele) broodjes met de verse ayolli afblijven echt super lekker.Ook de proeftafel vond ik geslaagd.

Ik blijf met de vraag zitten of ik nu zelf toch abrikozen jam of dat het toch kweeperenjam had meegenomen. (stom...voortaan echt etiketjes op de potjes plakken en niet denken dat je het wel zal onthouden).

Met een auto overladen met framboos maar ook blauw, rode, witte, zwarte,kruisbessen weer naar de Hof van Twente gereden. Schoondochter was verbaast dat de auto zooooo vol zat. Morgen gaan wij alles een definitief plaatsje geven.

Allemaal....bedankt voor de toffe dag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thuis

De kachel is aan..de planten in de gang gezet waar er geen koude wind is. Het vlees naar de buren.

De meegepakte aardappelsalade ben ik aan t opbakken met de tonijnsalade (ik ben nogal angstig voor bacterien na zo`n lange dag in de warmte) die eten we zo op het ook van de hapjestafel meegenomen Turkse brood met idem kruidenboter.

 

Dank allen, voor de warme gesprekjes, de vele mooie en leuke en nieuwe planten, de welgemeende adviezen, de extra zaken en cadeautjes, de grote gastvrijheid en het goede regelen, de heerlijke hapjes waarvan ik de Zeeuwse bolussen uitlicht..die hebben ons thuis gebracht !

 

Gé je werd gemist ( en zo ook Sander, Jasmin, Indy...enz)

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

A fijn! De tonijnsalade werd toch nog gegeten. Dacht dat ik er misschien te laat mee aan was gekomen

ik vond het gezellig mijn eerste MTFD . Dankjewel iedereen die het regelde, voor de gastvrijheid van Joep en Jorieke en natuurlijk ook voor de plantjes waarmee ik onverwachts mee naar huis was gegaan! Tot de volgende keer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het klinkt alsof het weer een geslaagde dag was! heel jammer dat ik een keer moest missen, maar volgende keer ben ik weer van de partij hoor! Jootje, heel erg bedankt dat je het ruilhandeltje voor me hebt waargenomen!

 

Hmmm verrassingsplant... Als ik vertel wat het is, dan is het geheim er af. Dus ik doe t maar in het klein:

 

Het zou een Solanum aviculare kunnen zijn. Dat is een onderstam voor aubergines. En als je m daar niet voor gebruikt is t plant met heel mooi blad, paarse bloemetjes en oranje vruchtjes.

 

Bit: yay, een Himalaya braam! Stekels of niet, dat is gewoon de braam die ik wil . En die königliche Esther klinkt ook goed. Grote vruchten vind ik fijn.. Al dat gepriegel met die kleine besjes met pit is ook niet alles haha.

Bzzzz...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Salamandertje. Nog even over die druif. Kennelijk had ik niet precies de soortjes bij me die ik in mijn aanbod topic wel aangeboden had. Heb jou dus de Köningliche Esther gegeven, met speciaal een opmerking over jou / jou aangaande. Jootje kon die kwinkslag niet echt waarderen dacht ik te bemerken, maar allá, das mijn foute humor. ( duizend excuses aan Jootje. sorry !!! )

 

Dit najaar zal ik meer en van álle soortjes stekken maken. Er komen hier trouwens nog steeds soortjes bij. Nog plek voor een 12 tal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook voor ons was het een zeer geslaagde dag!

 

Iedereen ontzettend bedankt voor al het lekkers, de plantjes de leuke kado en de gezelligheid. Was leuk om weer eens gezellig met iedereen te kunnen kletsen.

 

Joep en jorieke, bedankt voor de gastvrijheid en fijn dat wij gebruik konden maken van de grote schuur, die kwam goed van pas met die wind

 

Ik heb vanmorgen eens goed kunnen kijken naar alle geruilde plantjes en zaden (daar had ik gisteravond geen puf meer voor). De zaden en plantjes voor Koolrabi en Erny gaan binnenkort ook naar hun eindbestemming

 

Nogmaals bedankt voor de zeer geslaagde dag!

 

En Geedee jammer dat je er niet was....zal ik de plantjes voor je reserveren voor de MTFD in september?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja die zagen er prachtig uit.

Ik zocht trouwens op instagram naar "veldvarkens"en "moestuinforumdag".. geen instagrammers hier?

J. dank je voor het maken van de foto`s..ik zag je de hele tijd bezig. Mooie foto al hier gezien an jou.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vond het ook gezellig !! Heb de kippies blij kunnen maken met meelwormen en voor een paar mensen daslook meegenomen. Verder had ik niets gevraagd en ben dus thuisgekomen met 4 rode pootuitjes, 3 zaadjes van artisjok en 1 tomatenplantje. Ik heb verder heerlijk gegeten, wat een verrukkelijke dingen stonden op tafel !

 

Na een paar uurtjes had ik heimwee naar mijn hondjes, die in Hengelo waren, dus vertrokken. Was leuk weer !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

lieve allemaal

was weer fabtastisch! Dank, J&J en mamma en pappa en alle anderen!

morgen genieten van de nootjes in het brood, plantjes uitzetten, verzorgen en toysfortheboys uitproberen

E&R

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...