Neman Geplaatst: 29 januari 2016 Geplaatst: 29 januari 2016 Volgens mij is dat perfect op te lossen door de aanzuigkorf/klep een 10 cm boven de bodem te hangen en dan zuig je het bezinksel niet op denk ik.Ik gebruik regenwater dat gefilterd is tot 25 micron. Quote
Limoncello Geplaatst: 30 januari 2016 Geplaatst: 30 januari 2016 Ja, je gat iets boven de bodem boren heb ik ook gedaan en ik werk met een filter van 100µ, dat is genoeg momenteel om het regenwater met kristalon te filteren. Hier zie je de verschillen in micron. Ik heb zoiets ongeveer om te filteren Quote Mijn tuinavonturen op http://www.dedolletuinder.be/
Neman Geplaatst: 30 januari 2016 Geplaatst: 30 januari 2016 @LimoncelloWerk je dan ook nog met een doseerpomp? Quote
Limoncello Geplaatst: 30 januari 2016 Geplaatst: 30 januari 2016 Neen dat niet. Het moet nog betaalbaar blijven ook hé. Je kan dit systeem met of zonder pomp gebruiken. Quote Mijn tuinavonturen op http://www.dedolletuinder.be/
Pottenmoestuin Geplaatst: 8 februari 2016 Geplaatst: 8 februari 2016 Heel tof om dit project te lezen. Veel gelezen dat men ook gestart is met de aanschaf van Bato bakken doch waar kan men deze Bato bakken vinden in de streek (Antwerpen/Limburg - Mol) Quote
weknow Geplaatst: 8 februari 2016 Geplaatst: 8 februari 2016 Misschien via Kapaza, 2e hands? Verleden jaar zag ik er af en toe advertenties...... Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
aalterse-willy Geplaatst: 23 februari 2016 Geplaatst: 23 februari 2016 Heb net gedaan met de aardbeien op te kuisen.Beetje potgrond gegeven onder de wortels en tegelijk wat blauwe korrel er door gemengd.Wat ik aan beestjes tegenkwam is onbeschrijfelijk, honderden naakt en huisjes slakken, slakkeneieren bij de vleet en ontelbare engerlingen, denkelijk van de junikever of zo.Die laatste kwamen niet voor in de onderste rij bakken. dit was de "oogst" van onder één opgegeten plant. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Jeroen123 Geplaatst: 23 februari 2016 Geplaatst: 23 februari 2016 Onlangs de aardbeien die ik bij Fruitbomen.net had besteld opgehaald, 3 verschillende soorten....erg leukNu wil ik ook iets gaan maken op basis van (bato) bakken Nu zou ik deze graag op on dakterras zetten, mijn vraag is echter, hoe gaat dit in de winterkunnen de bakken blijven staan, of moeten de aardbeien in een vorstvrije ruimte bewaard worden ? Gewoon buiten laten zou onze voorkeur hebben Quote
aalterse-willy Geplaatst: 23 februari 2016 Geplaatst: 23 februari 2016 De mijne hebben buiten overwinterd. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Jeroen123 Geplaatst: 24 februari 2016 Geplaatst: 24 februari 2016 Ah ok, dus dat moet gewoon kunnen, dat is fijn om te weten Quote
senne Geplaatst: 2 maart 2016 Geplaatst: 2 maart 2016 Vraagje aan iedereen: Waar hebben jullie de druppelslang gekocht? Ik ben op meeuwse goes aan het kijken maar krijg geen account aan gemaakt,zie dit nergens staan. Filter om er tussen te zetten: waar en welke hebben jullie gekocht? Zelfde voro te bewateren, welke computer hebben jullie daarvoor, ik wil gaan druppelen door zwaartekracht Quote
Oudholland Geplaatst: 2 maart 2016 Geplaatst: 2 maart 2016 Ik heb de mijne bij Wildkamp vandaan. Zijn iets duurder dan bij die zaak ik Goes maar ze versturen gratis. Dus per saldo goedkoper zelfs dus. Dit is de buis en de druppelaars zijn opgebouwd uit een cappilairslagetje en een spike.Hier vind je de accesoires voor de buizen: koppelsukken etc. Quote Oudholland Hebban olla vogala nestas hagunnan hinase hic anda thu, wat unbidan we nu?
jantje123 Geplaatst: 7 maart 2016 Geplaatst: 7 maart 2016 Hoe staan jullie aardbeien er nu bij op de stelling na de winter? Bij mij staan ze minder dan vorig jaar. Enkele soorten zijn veel (tot bijna alle) bladeren verloren tijdens de winter. Zie wel dat het rhizoom begint de verdikken, zijn dus niet dood.De planten die ik heb afgesneden in augustus (gaan nu dus het tweede jaar in) hebben meer bladeren en zien er dus beter uit. Quote
Barca4ever Geplaatst: 8 maart 2016 Geplaatst: 8 maart 2016 Iemand ervaring met het doordragend aardbeiras Favori? Quote
sugar Geplaatst: 9 maart 2016 Geplaatst: 9 maart 2016 http://www.meeuwse-goes.com/webshop/show/product/tileenslang-met-capilairen Bestel ze hier maar : kost echt geen geld.Koop er ook einddoppen bij http://www.meeuwse-goes.com/webshop/show/product/alprene-klem-draadeind-kiwaVoor de tileenslang met capilairen doorsnede 20 Goeie service Correct geleverd Ik heb er zelf geen belang bij, maar ben er tevreden van. En hoe koppel je die tileenslangen dan aan andere slangen? Met wat voor verbindingen? Kan je me wat meer info geven? Quote Blog over mijn (Fruit)tuin : NIEUW ADRES http://Fruitberg.wordpress.com Kijk ook eens op mijn fotosite : http://supermasj.zenfolio.com
Oudholland Geplaatst: 9 maart 2016 Geplaatst: 9 maart 2016 Op de buitendraad van de koppeling uit de link schroef je een slag koppelstuk, zoeen die je op een kraan schroeft om een slang aan te koppelen. Maar ik gebruik zelf de hostaleen insteekkoppelingen (bij deze site onder Druppelbevloeiing, of uit mijn eerder geposte link). Zijn veel goedkoper en net zo goed. Quote Oudholland Hebban olla vogala nestas hagunnan hinase hic anda thu, wat unbidan we nu?
Thamar Geplaatst: 14 maart 2016 Geplaatst: 14 maart 2016 Ik heb de aardbei Favori. Afgelopen jaar voor het eerst. Lekkere en vrij grote aardbei! Groetjes Kelly Quote
Mrhatif Geplaatst: 24 maart 2016 Geplaatst: 24 maart 2016 Door omstandigheden heb ik 2 zakken (20 kg elk) Kristalon te koop. NL Kristalon blauw voor de vegetatieve fase en Kristalon rood voor de generatieve fase. 20 euro per zak.Ik woon in Hasselt België. Geïnteresseerden kunnen een persoonlijk bericht sturen. Mvg Quote
Nicolette Geplaatst: 25 maart 2016 Geplaatst: 25 maart 2016 Vandaag bij kwekerij duivenvoorde geweest in Lisserbroek en die hebben goed advies gegeven over welke aardbeien voor ons een goede keuze zou zijn. Morgen gaan we ze erin zetten. Meteen goede grond meegenomen zodat goed kunnen wortelen. Wij zijn gek op aardbeien. Quote
senne Geplaatst: 29 maart 2016 Geplaatst: 29 maart 2016 Ik heb vandaag ook alles geplant. Ik heb staan: - Evie 2- Furore- Amandine En nu groeien maar! Quote
Anna3 Geplaatst: 10 april 2016 Geplaatst: 10 april 2016 Ik heb mijn batobakken eindelijk bij elkaar verzameld. Het grondmengsel dat hier genoemd wordt bevat alleen voornamelijk turf.. Daar ben ik eigenlijk op tegen, zeker in deze hoeveelheden. Ik ben dus op zoek naar een turfvrij mengsel. Zou bladaarde een alternatief kunnen zijn? Puur of mengen met...? Quote
Bee Geplaatst: 11 april 2016 Geplaatst: 11 april 2016 het staat ongetwijfeld al ergens in het topic maar het alternatief dat je kan gebruiken zijn die kokosvezel persblokken ( water erbij 20 minuten wachten en klaar ). Ik gebruik 50% dit, 30% compost en 20% goede potgrond als mengsel in mijn Batobakken en gaat al jaren goed.... Quote
concierge Geplaatst: 12 april 2016 Geplaatst: 12 april 2016 Ik heb een hele grote kas.daar wil ik tegen de muur aardbeienplanten telen.en wel op plastic planken in middelgrote potten.hoe hoog is de ruimte die ik moet aanhouden om een nieuwe plank te plaatsen. gr Wim Quote
senne Geplaatst: 14 april 2016 Geplaatst: 14 april 2016 Wim, je moet vooral zien dat de onderste plank voldoende zon gaat krijgen.. Hier staan de planten er ondertussen al enkele weekjes in de bakken, ik moet al wel heel wat bloemtrossen verwijderen, ik geef nu graag eerst voorrang aan de groei van mijn planten.. Quote
Borsalino Geplaatst: 14 april 2016 Auteur Geplaatst: 14 april 2016 Senne, oppassen met te zeggen bloemtrossen verwijderen, zet je best bij dat het om doordragers gaat. Zie al ene zijn bloemtrossen van 1maaldragers verwijderen.............................................. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.