Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Volgens mij is dat perfect op te lossen door de aanzuigkorf/klep een 10 cm boven de bodem te hangen en dan zuig je het bezinksel niet op denk ik.

Ik gebruik regenwater dat gefilterd is tot 25 micron.

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Misschien via Kapaza, 2e hands? Verleden jaar zag ik er af en toe advertenties......

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Heb net gedaan met de aardbeien op te kuisen.

Beetje potgrond gegeven onder de wortels en tegelijk wat blauwe korrel er door gemengd.

Wat ik aan beestjes tegenkwam is onbeschrijfelijk, honderden naakt en huisjes slakken, slakkeneieren bij de vleet en ontelbare engerlingen, denkelijk van de junikever of zo.

Die laatste kwamen niet voor in de onderste rij bakken.

dit was de "oogst" van onder één opgegeten plant.

2016021917414823631456229875.jpg

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Onlangs de aardbeien die ik bij Fruitbomen.net had besteld opgehaald, 3 verschillende soorten....erg leuk

Nu wil ik ook iets gaan maken op basis van (bato) bakken

Nu zou ik deze graag op on dakterras zetten, mijn vraag is echter, hoe gaat dit in de winter

kunnen de bakken blijven staan, of moeten de aardbeien in een vorstvrije ruimte bewaard worden ?

Gewoon buiten laten zou onze voorkeur hebben

Geplaatst:

Vraagje aan iedereen:

Waar hebben jullie de druppelslang gekocht? Ik ben op meeuwse goes aan het kijken maar krijg geen account aan gemaakt,zie dit nergens staan.

Filter om er tussen te zetten: waar en welke hebben jullie gekocht?

Zelfde voro te bewateren, welke computer hebben jullie daarvoor, ik wil gaan druppelen door zwaartekracht

Geplaatst:

Hoe staan jullie aardbeien er nu bij op de stelling na de winter? Bij mij staan ze minder dan vorig jaar. Enkele soorten zijn veel (tot bijna alle) bladeren verloren tijdens de winter. Zie wel dat het rhizoom begint de verdikken, zijn dus niet dood.

De planten die ik heb afgesneden in augustus (gaan nu dus het tweede jaar in) hebben meer bladeren en zien er dus beter uit.

Geplaatst:
http://www.meeuwse-goes.com/webshop/show/product/tileenslang-met-capilairen

Bestel ze hier maar : kost echt geen geld.

Koop er ook einddoppen bij http://www.meeuwse-goes.com/webshop/show/product/alprene-klem-draadeind-kiwa

Voor de tileenslang met capilairen doorsnede 20

Goeie service

Correct geleverd

Ik heb er zelf geen belang bij, maar ben er tevreden van.

En hoe koppel je die tileenslangen dan aan andere slangen? Met wat voor verbindingen? Kan je me wat meer info geven?

Blog over mijn (Fruit)tuin : NIEUW ADRES http://Fruitberg.wordpress.com

Kijk ook eens op mijn fotosite : http://supermasj.zenfolio.com

Geplaatst:

Op de buitendraad van de koppeling uit de link schroef je een slag koppelstuk, zoeen die je op een kraan schroeft om een slang aan te koppelen. Maar ik gebruik zelf de hostaleen insteekkoppelingen (bij deze site onder Druppelbevloeiing, of uit mijn eerder geposte link). Zijn veel goedkoper en net zo goed.

Oudholland

Hebban olla vogala nestas hagunnan hinase hic anda thu, wat unbidan we nu?

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Door omstandigheden heb ik 2 zakken (20 kg elk) Kristalon te koop. NL Kristalon blauw voor de vegetatieve fase en Kristalon rood voor de generatieve fase. 20 euro per zak.

Ik woon in Hasselt België.

Geïnteresseerden kunnen een persoonlijk bericht sturen.

Mvg

Geplaatst:

Vandaag bij kwekerij duivenvoorde geweest in Lisserbroek en die hebben goed advies gegeven over welke aardbeien voor ons een goede keuze zou zijn. Morgen gaan we ze erin zetten. Meteen goede grond meegenomen zodat goed kunnen wortelen. Wij zijn gek op aardbeien.

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Ik heb mijn batobakken eindelijk bij elkaar verzameld. Het grondmengsel dat hier genoemd wordt bevat alleen voornamelijk turf.. Daar ben ik eigenlijk op tegen, zeker in deze hoeveelheden. Ik ben dus op zoek naar een turfvrij mengsel. Zou bladaarde een alternatief kunnen zijn? Puur of mengen met...?

Geplaatst:

het staat ongetwijfeld al ergens in het topic maar het alternatief dat je kan gebruiken zijn die kokosvezel persblokken ( water erbij 20 minuten wachten en klaar ). Ik gebruik 50% dit, 30% compost en 20% goede potgrond als mengsel in mijn Batobakken en gaat al jaren goed....

Geplaatst:

2016041212365342421460460132.jpg2016041212365342421460460132.jpgIk heb een hele grote kas.

daar wil ik tegen de muur aardbeienplanten telen.

en wel op plastic planken in middelgrote potten.

hoe hoog is de ruimte die ik moet aanhouden om een nieuwe plank te plaatsen.

gr Wim

Geplaatst:

Wim, je moet vooral zien dat de onderste plank voldoende zon gaat krijgen..

Hier staan de planten er ondertussen al enkele weekjes in de bakken, ik moet al wel heel wat bloemtrossen verwijderen, ik geef nu graag eerst voorrang aan de groei van mijn planten..

Geplaatst:

Senne, oppassen met te zeggen bloemtrossen verwijderen, zet je best bij dat het om doordragers gaat.

Zie al ene zijn bloemtrossen van 1maaldragers verwijderen..............................................

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...