Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Pompoen en courgette :(


lionne

Aanbevolen berichten

Ik had binnen courgette en pompoen gezaaid. Het waren mooie stevige planten.

 

Manlief heeft ze dit weekend in de volle grond in de ruin gezet. Nu doen ze het niet meer. Ze zijn slap geworden en echt dood. Wat is er mis gegaan.

 

Kan ik het dit seizoen nog een keer doen (en hoe)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Treur niet.. hier ook iemand bij wie de courgette mislukt is.. ( en de komkommer, en de augurk ) althans.. er moet een groot wonder gebeuren als hij ineens gaat groeien en vrucht gaat dragen.

Follow your dreams, they know the way!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat de schok van het veilige binnenmilieu naar het harde buitenmilieu iets te groot is geweest misschien? Eventueel zelfs een erg koude nacht gehad daar?

 

Maar ik heb ook afgelopen woensdag pas mn courgettes e.d. gezaaid. Ietwat later dan normaal maar kan prima. Duurt het gewoon wat langer voordat de eerste vruchten te plukken zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zonde! Is er vorst aan de grond geweest bij jullie afgelopen weekend! Op plaatsen is het nogal koud geweest.

Afgelopen weekend was het sowieso erg koud dus wellicht is het verschil te groot geweest. Mijn planten heb ik een week eerder in de grond gezet en die staan er gelukkig prima bij, al vonden ze de temperatuur ook niet prettig in het weekend. Ik had ze in ieder geval niet met het koude weer van afgelopen weekend buiten gezet, dan zou ik zeker een week gewacht hebben.

Voordeel: het zijn snelle kiemers en groeiers dus als je nu zaait heb je nog tijd genoeg.

 

Succes!

Sjaak

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zonde, inderdaad. Ik had hetzelfde met komkommer en watermeloen. Vooral die laatste is vreemd want die stond onder een soort overkapping, heel beschut dus. Terwijl een tweede plant van de watermeloen naar de buurvrouw was gegaan en daar heeft ie, weliswaar nog in het kweekpotje, gewoon buiten op het terras gestaan en die doet het prima.

Ik kweek regenwormen in mijn compostbak

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook een beetje de balen van de pompoenen, courgettes en de aanverwante komkommers.

Die stonden nog niet buiten, maar zijn op de een of andere manier flink aan het strekken gegaan. Ik hoop dat het daarmee nog goed gaat komen.

"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight razor ... and surviving"

Colonel Kurtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb vorige week courgettes en (zomer)pompoenen op een soort zaaibed gezaaid.. Hoop dat het lukt ze straks te verplanten. Ook mijn eerder gezaaide courgettes zijn verdwenen En heb idd voor de zekerheid een gele courgette bij de lidl gekocht.. Als alles opkomt, heb ik een (luxe)probeem! Dat wordt uitdelen:-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...