Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #4

Featured Replies

Geplaatst:

De tekst is verdwenen, maar de knop zit er nog wel en die werkt ook nog gewoon bij mij

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

P116081218111478465525.JPG

OHHH ja je hebt gelijk..... "think out of the box" even if there is nothing in it.....

Geplaatst:

2016110812510094741478630229.jpg2016110812512122471478630242.jpg

Welkom in de tropen.

Ik weet dat de pompoenplanten veel water nodig hebben. Maar na 2 weken regen, is dit wel een beetje teveel van het goede.

Tevens de paprika plantjes en baby meloenen zijn verdronken.

Geplaatst:
  • Auteur

Ojee... dat ziet er inderdaad niet zo goed uit...

Geplaatst:

Balen!

Misschien een optie om volgende keer op heuveltjes te planten? Dus een verhoogd bed.

Geplaatst:

Och, dat ziet er triest uit.

Bouw hügelbedden! Ik heb er een paar een soort van 'ondergronds' gemaakt, en zelfs bij bakken uit de hemel blijft er nooit water op staan.

En ik weet niet of deze hoeveelheden regen normaal zijn voor jouw klimaat, maar als dat zo is zou ik ook op zoek gaan naar inheemse planten die waarschijnlijk minder last zullen hebben van extreme regenval.

Geplaatst:
  • Auteur

America... no words...

Geplaatst:

Nou, ongeveer dat wat Erny zegt!

Geplaatst:

Ja onbegrijpelijk!

Geplaatst:

Ja dat is nu democratie..hij die het volk geeft..een grote bek in dit geval..krijgt de meeste stemmen. En die gelden

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Te erg voor woorden. Ik denk niet dat die Trump-stemmers snappen wat ze over zichzelf hebben afgeroepen.

1 piepklein lichtpuntje: Trump is tegen internationale handelsverdragen.

Geplaatst:

Maar hij vind ook dat klimaatverandering verzonnen is door Chinezen en is niet van plan er iets aan te doen.

Hoezo kop in het zand steken

Hij zal zelf wel benadeeld worden als hij maatregelen moet nemen.

Geplaatst:

Het zijn twee zeer slechte kandidaten, dus kon je altijd komen klagen

Geplaatst:

Oei, hier meer dan najaarsweer, stormachtig, harde regen, donker ik denk dat ik maar vast pepernoten ga bakken

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Morgen komt hier een crossmotorrace langs, zo ongeveer 3x pal langs ons huis (over de weg voor ons huis, daarna links langs ons weiland, en rechts langs ons weiland. Leuk, mensen met hun hobby's. Ik ga gewoon binnen kaas maken, met de radio hard aan. Geen punt, zo 1 x per jaar.

Maar nou zijn er van de week al wat van die motoren (een paar keer) langs gekomen, om de route eens te bekijken, nog voor hij was uitgezet. En vandaag komen er ook al (meer) lui (een paar keer) langs crossen, om de uitgezette route eens te bekijken. En ik vrees dat ze zondag nog eens (een paar keer) langskomen, om nog even na te genieten? Gloeiende..... (al dan niet met knallende uitlaten...)

Geplaatst:
Het zijn twee zeer slechte kandidaten, dus kon je altijd komen klagen

Ik las ergens iets in de trant van "Ik was al blij dat tenminste een van die twee verloren had."

Maar ergens vind ik het wel heel sneu voor Hillary. Ze was zeker niet mijn favoriete kandidaat (Bernie! Bernie!), maar zeker tegenover die griezel van een Trump had ik het haar wel gegund om de eerste vrouwelijke president te worden. Ze heeft heel veel fouten gemaakt, maar ze is ook wel aan alle kanten gemanipuleerd en gestuurd door die stupide Democratische partij.

Ik hoop maar dat Trump het geen vier jaar vol houdt, en in het ergste geval duurt het wel vier jaar maar hebben we dan wellicht opnieuw Bernie Sanders of Elizabeth Warren. Die laatste zou ik ook wel graag als eerste vrouwelijke president van de VS zien. Maar als Bernie deze vier jaar overleeft (letterlijk, want de jaren gaan tellen), dan lijkt hij me nog steeds de beste president ooit. En gewoon omdat het kan nog een keer dat mooie filmpje:

Geplaatst:

Wat ik niet snap is dat die Amerikanen niets doen aan dat kiesmannen systeem?

Geplaatst:

Ja dat begrijp ik ook niet. Clinton kreeg meer stemmen, en Trump wordt president. Schiet mij maar lek.

Geplaatst:

Hier in België is het ook niet automatisch diegene met de meeste stemmen die eerste minister of burgemeester ofzo wordt. Het is zelfs soms zo dat de grootste partij niet altijd mee mag doen doordat de andere partijen een coalitie vormen en de grootste partij dan in de oppositie zit.

Het Amerikaanse systeem zit anders in elkaar, ik weet niet of het beter of slechter is. Enerzijds heeft diegene die de macht neemt in een bepaalde staat, meer te zeggen omdat de winnaar alles neemt. In België is het al zeer veel als men 10% van zijn verkiezingsbeloften vervuld want het zijn altijd compromissen met andere partijen en men belooft altijd veel meer dan waarvoor er geld is.

Ik zou zelf ook nooit voor Hillary hebben gestemd (ook niet voor Trump!). Hillary zit ook bedolven onder schandalen, lijkt me zeer achterbaks, gefinancierd (dus gestuurd?) door de bankensector maar voornamelijk omdat men het in de voorverkiezingen zo bedongen heeft met de partijtop dat andere kandidaten geen kansen kregen (vb Bernie Sanders).

Ik denk dat het eigenlijk misschien nog best is dat Trump heeft gewonnen, die schiet zichzelf nog wel in de voet en dan krijg je hopelijk wel goede kandidaten. Bij Hillary zou het waarschijnlijk voornamelijk aanmodderen zijn en het huidig politiek establishment content houden.

Geplaatst:

Als ik nog een keer dat walgelijke liegende bedriegende misleidende propagandareclamefilmpje van Mark Rutte op tv zie ga ik een klacht indienen ergens. Ik heb helemaal niet vaak de tv aan, maar vanavond toevallig wel, en ik heb dat walgelijke liegende bedriegende misleidende propagandareclamefilmpje over Mark zijn 'plan' werkelijk waar zeven keer gezien.

Ik ga nu de tv uitzetten.

Geplaatst:

Verder gaat het wel weer, Pippi?

Geplaatst:

je zou alle beloftes van politici eens op een rijtje moeten zetten (de beloftes die ze doen in de verkiezingstijd)

en dan na een kabinetsperiode eens per persoon kijken wat er van terecht is gekomen

ik snap wel dat het vertrouwen in politici niet zo erg hoog is. En ze komen altijd onder hun beloftes uit door te zeggen dat er compromissen moesten worden gesloten

gr Adriaan

moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden

Geplaatst:
  • Auteur
Als ik nog een keer dat walgelijke liegende bedriegende misleidende propagandareclamefilmpje van Mark Rutte op tv zie ga ik een klacht indienen ergens. I:evil:

Haha Pippi, dat heb ik nou ook steeds de laatste dagen... ben ik op de computer bezig en heb net lekker Binnenstebuiten op de achtergrond aan... Komt opeens die rotte Rutte binnenvallen met zn gladde praatjes en z'n totaal vage "plan"... Irritant. Geloof echt wel dat ie een "plan" heeft maar denk niet dat dat "plan" zo goed voor de gemiddelde Nederlander is maar zeker wél goed voor hem. En waar was ie dan met zn "plan" de afgelopen jaren?

Enne... zit nu te wachten op de glibberfoto waar ie nederig handjes schudt met Trump...

Geplaatst:

Erny, dat is echt precies wat ik bedoel. Op een gegeven ogenblik stond ik zelfs af te wassen en hoorde ik hem op de achtergrond weer valse beloftes doen aan Fatima en Henk en Ingrid en weet ik wie en stond ik direct tegen de vuile vaat te schelden. Superirritant. Kijk, iedereen mag zijn mening verkondigen, en ik vind de zendtijd voor politieke partijen een waardevol iets. Maar deze spotjes zitten volgens mij in gekochte reclamezendtijd, wat dus betekent dat de VVD geld betaalt aan de publieke omroep en dat vind ik zo fout, en ik vind dat het verboden moet worden. Redelijk denkende mensen zoals jij en ik prikken door dat niet-bestaande 'ambitieuze plan' heen, maar er zijn helaas veel mensen die zich laten beïnvloeden als ze alsmaar weer diezelfde boodschap horen. Bah.

En nog even verder klagen op een ander vlak:

(Nou ja niet echt klagen, meer van 'beetje jammer'.) Op onze volkstuinvereniging was afgelopen jaar hier en daar sprake van wateroverlast. Dat hebben ze grondig geanalyseerd (heel goed! ), en deel van de overlast was te wijten aan falende verbindingen tussen regentonnen etc. en de drainageleidingen, en dat wordt opgelost (heel goed! ), en een deel was te wijten aan dichtgeslagen grond onder de huidige teeltlaag. Logisch, goeie conclusie!

En nou willen ze die grond machinaal los gaan laten maken. Ik zou zeggen, gooi eens een dikke laag compost en mulch op die grond en loop er effe niet overheen, en ga zeker niet 'losmaken' want volgens mij is juist dat bewerken van die grond de oorzaak. Ik vind het moeilijk om er niks over te zeggen, maar ik ben al zo'n zeikerd.

Geplaatst:

Elke politieke partij verbreekt haar verkiezingsbeloftes. Tijdens de campagnes worden er altijd mooie plannen verteld, maar als er geregeerd moet worden, sneuvelen die vaak het eerst. Nu moet ik wel bekennen dat de VVD met Rutte het wel erg bont heeft gemaakt met de verbroken beloftes. Gelukkig ziet men dat ook steeds meer en beter in. Nu maar hopen dat al dat gelieg en gedraai (geen cent meer naar Griekenland, meer geld naar de zorg, 1000 euro voor iedere werkende burger, uitslag referendum Oekraïne wordt gerespecteerd enz.) ook afgestraft wordt tijdens de verkiezingen. Het is volstrekt normaal dat een partij nooit al haar verkiezingsbeloften waar kan maken, maar Rutte maakt het (samen met de PvdA, want die regeert ook mee) wel erg bont.

De verkiezingen in 2017 zullen interessant worden, ik ben heel benieuwd hoe die gaan uitpakken.

Verder weinig geklaag van mijn kant, behalve dat mijn gezondheid wat tegenwerkt. Ben al 1,5 maand aan het sukkelen met mijn knie en heb (lang leve de wachttijden in Duitsland) onlangs pas een mri-scan gehad. Nu nog even de uitslag afwachten en dat is er hopelijk precies bekend wat er mis is. Want dat er iets mis is, is wel duidelijk. Dat maakt ook dat ik nu niet goed de hond kan uitlaten of trainen, laat staan lekker in de (moes)tuin werken. En dat vind ik echt jammer!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.