Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #4

Featured Replies

Geplaatst:

Ik wil even klagen over mijn tuin buurvrouw.

Bij ons op de vereniging loopt er tussen de tuinen een gezamenlijke pad dus tussen mij en de buurvrouw rechts loopt een pad tussen mijn buurman en mij links dan weer niet maar wel weer een tussen hem en de buurvrouw aan zijn andere kant enz.

Ik vond het makkelijk om een scheiding in het midden van mijn tuin te maken dus daar ligt ook een pad dat ik altijd gebruik.

Nu zat mijn buurvrouw al op dat tuintje toen ik daar ooit begon en zij heeft aan haar kant van de gezamenlijke pad een afrastering nu is ze aan het klagen dat ze zich bezwaard voelt dat ze over de gezamenlijke pad moet want ze heeft dan het gevoel dat ze in mijn aardbei veld loopt?

Terwijl ik zeg als jij op de pad blijft is er niets aan de hand. En ze heeft een probleem met de afrastering terwijl ik zo iets heb van dat is jou ding dan breek het af?

Ze is hier zo mee bezig heeft zelfs al een klacht bij het bestuur ingeleverd.

Vandaag was ik op de tuin had ze het er weer over met het bestuur die aan mij vroegen wat er aan de hand was en die het ook niet snapten wat ze nu aan het klagen was.

De situatie van de paden is al jaren zo al voordat ik bij de vereniging kwam en nu ineens??

moestuin-bonenstaken72751428428555.jpg

Op de foto is in het midden mijn eigen pad te zien en helemaal rechts haar afrastering met ervoor de rij tegels die de gezamenlijke pad is.

Was het vandaag zo'n mooi weer krijg je dit geze......

Geplaatst:

Even een klein klaagje over jouw uitleg bij de foto... Ik zie nl in het midden geheel geen pad. Links zie ik een duidelijk pad en rechts heel onduidelijk wel iets van een paar paaltjes, plankjes horizontaal erlangs, schuurtjes, maar ik kan echt niet zien wat daar nou het pad is.

Wat ik altijd wel een probleem is op die volkstuinen dat zoals bij jullie er niet eens een pad af kan op iedere tuin vanwege een miezerig soort zuinigheid. Waar een pad is, kunnen geen groenten groeien. Dus dan maar een paadje om de twee tuinen. Pfff.

Geplaatst:

Die pad die jij links noemt ligt in het midden van mijn tuin ik vind dat makkelijk kan ik ook niets van een ander stuk maken als ik per ongeluk langs de pad loop.

Die schuurtjes zijn van de buurvrouw de horizontale planken met paaltje en ijzerdraad (die ook niet te zien is) is de afscheiding net ervoor liggen tegels.

Dat paadje is verplicht bij ons op het complex. Ik zou zelf liever hebben dat de stukken gewoon afgezet zijn en dat ieder voor zicht een pad maakt/bepaalt. Heb je daar in ieder geval geen last van.

Geplaatst:

Nu snap ik het. Haar probleem dus. Wat je zegt, ze kan dat hekje weghalen dan is het klaar.

Geplaatst:

Ja. Zit het ook te bekijken. 3e keer lezen snapte ik het wel geloof ik

Zij heeft gewoon het gevoel dat ze bij jou binnendringt als ze dat gezamenlijke pad gebruikt denk ik ?

In dat soort ' gemaakte problemen' - gevallen, reageer ik altijd óverdreven meegaand.

" ow jaa ? Jaja, ik snap het, ja zeg, goed dat dat jou opvalt... nu je het zegt ! Ja zeg.. je hebt helemaal gelijk... goh ja

Nou.. ga je gang hoor. Pas gewoon aan naar je zin. ( op haar eigen stuk natuurlijk )

Heb je wat zaadjes nodig. Nog wat poters wellicht ?

Wat is het lekker weer opeens he ?

Klaar

Die hoor je nooit meer

Geplaatst:

maandag jl naar een lezing van Alma Huiskens over biotuinieren geluisterd, beetje routineus en oppervlakkig en wel erg commercieel, ze verwees steeds naar de stapel van haar boekjes die op tafel te koop lag, doen we niet meer

Geplaatst:

Jammer, je had waarschijnlijk hoge verwachting van de lezing?

Geplaatst:

Bit heeft gelijk. Het is gewoon een gebrekje aan liefde/aandacht en gaat waarschijnlijk niet eens echt over de tuin/pad. :) Die mevrouw wil gewoon even het gevoel krijgen dat ze gehoord en gezien wordt. :) (Wie niet.)

hartelijke groet,

Marloes

- De Tasttuin - moestuinieren op de tast -

Geplaatst:

Misschien wel maar ik heb al meerdere keren gezegd ga je gang, de pad ligt er hekje staat aan jou kant ik geef er niets om wat je met dat hekje doet.

Maar ze blijft bezig en dus niet alleen tegen mij maar ook tegen andere mensen over mij en die pad ze legt het allemaal bij mij neer.

Gisteren dus ook toen ze tegen mensen van het bestuur erover bezig was, ze blijft zeggen jullie snappen het niet!

Ik overweeg nu om mijn kant af te zetten.

Geplaatst:

Als ik jouw was zou ik gewoon een hekeer langs het pad zetten. Dan kan ze nergens meer over klagen. Dan kan ze ook niet meer het gevoel

hebben dat ze Door jouw tuin loopt.

Geplaatst:

nog beter.. stel voor dat je haar helpt met het verplaatsen van het pad aan haar kant van het hek

jij hebt toch al een pad .. dus een win win situatie

"Natura non nisi parendo vincitur "

Geplaatst:
  • Auteur

Ik snap haar probleem echt niet. Maar herken de situatie wel.

Bij twee aangrenzende tuinen op ons gedeelte is er ook zo'n geval.

Zíj, de zeurende partij, heeft in dit geval haar pad naar het midden verlegd waardoor ze nu aan de linkerkant planten langs de grens heeft staan.

En nu zeurt zij over de plantjes/onkruid van de buurvrouw links dat misschien een paar cm onder het grenshekje doorpiept... Terwijl als er een pad was geweest ze er helemaal geen "last" van zou hebben. Dus in dit geval haar eigen keuze. Maar ze blijft maar doorzeuren, over alle "grensgevalletjes". Heel vermoeiend.

Misschien kan jouw buuv eens op schrift zetten wat haar probleem nou eigenlijk is? Eventueel verduidelijkt met wat tekeningen?...

Geplaatst:

Maar wacht, als het hekje nu aan jouw kant komt Angela, dan is het toch klaar? Dan hoef je / hoeft zij het pad niet te verleggen naar haar kant van het hekje, want dat zou ze toch niet willen, dan wordt haar tuin kleiner. Jij hebt zelf een pad en je hoeft geen gebruik te maken van haar pad. Opgelost, iedereen blij!

Geplaatst:

Nou Huub ze heeft nu ook een eigen paadje bij haar op de tuin

Ik ben bang dat ze dan wel iets anders zoekt

Vorig jaar bijv. en het jaar daarvoor ook al trouwens was de klacht dat ze last van schaduw had van een conifeer bij mij op de tuin (ding staat er denk ik al 20 jaar al lang voor wij beide lid waren)

De tuinen op het complex liggen eigenlijk vrij dus je hebt de gehele dag zon maar dus op een momentje van de dag krijgt een stukje van de tuin geen zon door die conifeer.

Ze had al meerdere keren aangeboden hem te toppen snoeien enz. wat ik heb afgehouden.

Maar vorig jaar was ik dat gezeur beu dus heb ik het bestuur gevraagd hem om te zagen (kluit kan er niet uit die staat er nog)

Ze had nog niet eens gemerkt dat hij weg was!

En nu dus de pad....

Ik ga mijn kant van de pad wel afzetten denk ik alleen even kijken waarmee, ik wil een goedkope maar wel leuke oplossing?

Geplaatst:

haagje conifeertjes?

sorry voor jou, maar wat een gemuts, je zegt het goed: ze zoekt wel weer wat anders...sterkte maar

Geplaatst:

He vervelend angela dat je zo een buurvrouw hebt.

Klinkt alsof ze aandacht zoekt gezien ze dat ook dan met anderen en het bestuur continu bespreekt en zich herhaalt. Vreemd vrouwtje, lijkt me mega irritant als je gewoon lekker rustig wilt tuinieren en dan heb je dit soort gezeur aan je hoofd. Wellicht is het overdreven meegaand oplossing van Bit een idee? Klinkt wel als iemand die heel de dag aan het bedenken is waar ze over kunt klagen, dus het is wel de vraag of ze dan niet gewoon met iets anders komt...

Iniedergeval succes ermee!

Geplaatst:

Vanavond is het vergadering van de vereniging ze heeft gezegd ook te komen (zou voor het eerst zijn) om de kwestie te bespreken, waar ik me nu zorgen over maak de vergadering is op mijn werk en ze kan nogal luid zijn

Dan kan ik nu al zeggen dat het de laatste keer is dat er gebruikt gemaakt mag worden van de locatie! Er zijn meer gasten in huis.

Geplaatst:

Succes vanavond Angela!

Geplaatst:

Bij een vergadering behoort een voorzitter die stevig in z'n schoenen staat als e.e.a. uit de hand dreigt te lopen. Ik heb wel vaker een vergadering rustig tot de orde geroepen (als gewoon lid van een vereniging) waarna meestal de opmerking kwam : we hebben een nieuwe voorzitter. Sorry, maar ik doe al genoeg vrijwillerswerk, dus voel ik me zelf niet aangesproken. Mijn opstelling is altijd vergader kort en bondig als het kan, laat iedereen uitspreken dat voorkomt geschreeuw en houd het centraal. Op deze manier blijft er vaak tijd over om na de vergadering met elkaar nog gezellig een drankje te drinken.

Vergader ze, en ik duim voor een goede afloop

gr Adriaan

moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden

Geplaatst:

mee eens, goede sturing en ieder in haar waarde laten is belangrijk

sterkte vanavond en ik duim voor een goede afloop!

Geplaatst:
  • Auteur

Sterkte en laten we hopen op een goede afloop en dat ze maar gewoon weer over het weer gaat zeuren straks...

Geplaatst:

Nou het viel mee buurvrouw deed haar verhaaltje en alle andere aanwezige begonnen eigenlijk meteen nee te schudden met hun hooft die hebben er namelijk geen zin in om alle tuinen opnieuw op te meten om te zien of het klopt en de paden gelijk te trekken en dat nam de wind uit haar zeilen.

Het is besloten dat alles blijft zoals het is en dat zij gewoon gebruik kan maken van de gezamenlijke pad zoals al eerder is gezegd.

Nu hopen dat het hiermee klaar is.

Geplaatst:

ah kijk. Er speelde dus eigenlijk tóch iets heel anders. Ze is het niet eens met de ligging van het pad, en denkt een stukje tuin te missen ? Sja. dat geeft een rotgevoel.

Geplaatst:

Nou niet helemaal, zij is namelijk een van de twee mensen die bij ons op de vereniging 300 vierkante meter heeft de rest maximaal 100 of 200.

200 is eigenlijk de max die je mag hebben.

Maar ze wou dus dat alle tuinen opnieuw werden opgemeten zodat iedereen ook echt die 100 of 200 heeft en dat er door iedere 2 tuinen een gezamenlijk pad loopt.

Alle tuinen bij ons op het complex zijn 200 vierkante meter maar je mag ook een halve tuin als je dat genoeg vind.

De regel is dat als je 100 vierkante meter hebt en je zit vooraan je de bezitter van de andere 100 vierkante meter die dan achter je zit toegang moet verlenen tot zijn tuin ik zit nu zelf te denken misschien wil ze eigenlijk wel een stuk tuin opgeven de achterste in dit geval en is ze bang dat een nieuw persoon dan door haar tuin zou moeten.

Maar helemaal weet ik het nu ook niet meer ik hoop gewoon dat het klaar is nu?

Geplaatst:

Klaag over het weer. Bah, vakantie en je denkt lekker met de mannetjes in de tuin te gaan, wat knippen terwijl zij spelen, en ze misschien ook wat tuinwerk leren onderwijl. Maar het regent, en morgen ook, en overmorgen.

Er zit niks anders op om maar eens te beginnen aan 1e wereldoorlog educatie...daar is er hier méér dan genoeg van ( en vaak binnen)..

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.