Geplaatst: 27 februari 20188 j Ja dat wordt dit weekend ook weer niets aan de tuin doen. Pff.... Scheelt dat de capucijners ook stijf bevroren zijn. Dus ook niet de tuin in hoeven. Op zich wel handig om alles netjes te poten. Gaatje uitbikken, plantje erin. Ook geen slakkenvraat de eerstkomende tijd. "I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight razor ... and surviving"Colonel Kurtz
Geplaatst: 1 maart 20188 j Ff klagen in de pauze hoor.Gewoon buiten aan het werkNet wilgen gesnoeid, nu verder op andere klus met beschoeiing plaatsen vanaf het ijs.
Geplaatst: 1 maart 20188 j Klagen is altijd fijn, maar ik kijk jaloers naar je werk.Ik heb altijd buiten gewerkt, weer of geen weer maar nu door mijn lijf gedwongen bij de houtkachel zitten.Als het een beetje te doen is ga ik naar buiten, maar nu wordt ik niet meer warm.Kijk ik klaag dat ik niet naar buiten kan! Volgende week is het weer warmer!Vergeet je je rode lap aan je lading niet ! De moestuin van Patrijs
Geplaatst: 1 maart 20188 j Morgen nog zo'n dag facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 1 maart 20188 j Arme Bit! Mijn hovenier-buurman heeft al 2 dagen vrij. En staat met mijn Latijns-Amerikaanse lief op de schaats hier op de slootjes. Maar goed. Die werken in loondienst. Als ondernemer is dat veel lastiger.Sterkte! wees bevriend met kleine dingen
Geplaatst: 1 maart 20188 j Maar wel voldoening nadat het klaar is ( niet alleen gedaan hr, ik was meer soort van hulpje vandaag ) ... maar wat wás het idd koud zeg.
Geplaatst: 1 maart 20188 j Wauw bit ziet er strak uit hoor. Gelukkig hoefde je je geen zorgen te maken of het gereedschap in het water zou vallen Maar wel koud!!! Leef je nog? Of zijn je tenen zwart?
Geplaatst: 14 maart 20187 j Wauw! Is er sinds 1 maart niet meer geklaagd? Das meer een jubel waard eigenlijk! Toch ga ik de klaagloze dagen verbreken om iets stoms, maar zwaar irritants! Mijn nagels schuren in, maar een pokkige richting op. Eerst was het wel te hebben, in ‘t witte randje zegmaar. Dus dan was je er met heel kort knippen. Maar dat werd al korter en korter. En nu schiet het helemaal door. Wijsvinger het ergste maar nog 2 andere gaan ook die kant op. Heb zelfs gel-lak laten aanmeten. Maar dat helpt maar een dag of twee. Wat nu? Vingers in de pleisters? Het doet niet bijster zeer hoor. Alleen als je ergens achter blijft haken. Maar dan is t wel meteen echt een joekermomentje! Wel geestig: hoe mooi glanzend die nageltjes nu blijven na flink grond-poerwerk. wees bevriend met kleine dingen
Geplaatst: 14 maart 20187 j uhm, handschoenen dragen ? (toen ik nog gitaar speelde had ik keiharde nagellak, is dat een optie?) mijn eigen dikkeduimdoordommedreun wordt alweer wat beter
Geplaatst: 15 maart 20187 j Ja, pleisters... en handschoenen. Je wil echt niet dat er iets goors in komt te zitten, en dat alles nog gaat ontsteken ook Het is even niet anders. Wel vervelend hoor! facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 15 maart 20187 j En harken en batsen gebruiken. Niet alles met je vingertoppen doen Ik heb een klaag over de buurtkater die mijn nieuwe krieltjes belaagt "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 15 maart 20187 j Pleisters en handschoen en harken en batsen. Genoteerd! Maar @Speets, wat moet een kater nou met jouw kr... Ahhhh. Je kipjes natuurlijk! Niet je piepers. Juist ja. Dat is veel logischer. Maar ook veel vervelender Jaagt jouw oude kat die belager niet weg? Hij zit immers op haar terrein toch! wees bevriend met kleine dingen
Geplaatst: 15 maart 20187 j Pleisters en handschoen en harken en batsen helpen ook tegen oude katers toch?
Geplaatst: 15 maart 20187 j Nee jòh, die ouwe kater is mijn eigen beessie. Gevonden in het asiel achter een stoelpoot. Hij zat daar al een jaar (in het asiel, niet achter die poot ) omdat hij doodsbang is voor alles en iedereen, en zich altijd verstopte. En ja, dan kom je daar natuurlijk nóóit weg Maar na 12 jaar bij mij is hij nog steeds doodsbang, ook voor de kippetjes. Dus nee, die buurtkater jaagt hij ook niet weg.En ik doe dat ook maar niet. Ik laat de buurtkater maar wennen aan mijn kippies, dat lijkt me een betere strategie "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 15 maart 20187 j Jouw kat is de op een-na-beste kat speets. De beste kat lijkt op die van jou, qua talent voor angst voelen en die kat woont bij mij. Beste kat ter wereld! Mijn klacht: ik heb een bolletje geplant van de Egyptische uit. Die ging als een dolle, heel mooi. Maar nu blijkt heb ik last van bladluis, op de bewuste Egyptische ui. Ik heb nog niet eerder in het seizoen zo vroeg hier last van gehad. Dus wel een kleine frons waard dacht ik zo. Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.
Geplaatst: 15 maart 20187 j Jouw kat is de op een-na-beste kat speets. De beste kat lijkt op die van jou, qua talent voor angst voelen en die kat woont bij mij. Beste kat ter wereld! Oneens Nieuwe klaag: niet goed opgelet, rotte appel in de boodschappentas --> alles onder de appelsap "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 16 maart 20187 j Auteur Spitskool, gewoon buiten zetten, of de luizen bevriezen (doen ze dat?) of de vogels pikken ze er wel vanaf.
Geplaatst: 16 maart 20187 j Zat ook al te denken ; Egyptische ui vol luis ?? Staat bij mij op de tuin nog nauwelijks boven volgens mij sowieso naar buiten ja. Luizen die nu leven vriezen idd kapot, alleen de eitjes niet nee, dus na de vorst de uitkomende eitjes lekker weghalen.
Geplaatst: 16 maart 20187 j Hier in de tuin al wel boven, ze zijn altijd wel vroeg. Luizen lusten dus ook ui?? facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 16 maart 20187 j Auteur Denk maar aan de bieslook die ook snel luizen heeft... Vooral die supermarktpotjes.
Geplaatst: 16 maart 20187 j Over Egyptische ui gesproken > er komt bij mijn NME moestuin iets boven dat wel lijkt op bieslook, maar dikkere, hollere bladeren heeft. Onder de grond zitten langwerpige bruine bolletjes. Zou het een vergeten Egyptische ui kunnen zijn die ik dacht kwijt te zijn geraakt? De klaag is dat ik geen zin heb om door de kou naar de NME tuin te gaan om een foto te maken, zodat ik gewoon een vraag had kunnen stellen in het identificatie topic, maar dat ik het eigenlijk nu wil weten. Géén luizen, dat dan weer niet.
Geplaatst: 16 maart 20187 j Hoera, dan gaat de enthousiaste ui lekker nar buiten. En met hem ook de luizen. (Eigenlijk meer iets voor het jubeltopic, deze post.) Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.
Geplaatst: 16 maart 20187 j @Erny: mijn buiten bieslook heeft daar nooit last van geloof ik? Nog nooit gezien, en ik heb het nooit in de vensterbank staan dus dat zou ik niet weten. Ja, Egyptische ui kan gewoon buiten. Is het maar 1 bolletje trouwens?? Vraag me komende zomer nog eens en ik stuur je zo een leuke hoeveelheid van die bolletjes die dan in grote getale aan mijn planten hangen sorry aan mijzelf en de andere moderators dat ik off-topic ga Gelukkig zijn we in de babbelhoek facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.