Geplaatst: 13 februari 20215 j Zelfs met een convectorkachel op volle sterkte in de kas, nog -5.7c Op goed geluk dan maar. Nog een paar dagen en het is weer boven nul Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
Geplaatst: 8 maart 20215 j klaag over de vaccinatieklagers...wat een luxeprobleem vergeleken met de toestand in Myanmar (ik heb net de documentaire Burma VJ klik gezien, over de opstand in 2007, zal nu niet veel anders zijn helaas)
Geplaatst: 8 maart 20215 j Auteur Haha... daarnaast lijkt mijn klaagje weer peanuts.... Maar: bestel ik (op 4/3) speciaal in Friesland, Hardegarijp, bij een bedrijf want het is vlakbij (50 km). Een zaagbroekchaps en beschermkap. Wordt mn pakje door de DPD eerst naar Joure gebracht (nog eens 50 km) alwaar het het weekend mag doorbrengen. Dat snap ik nog wel, zit vast een verdeelpunt van de dpd. De verwachting was dat het dan vandaag richting Groningen en dus naar mijn voordeur zou komen (dat is zo'n 60 km). Niets is minder waar. Het pakje is nu in Veenendaal.... 🤔 Maar liefst 150 km verderop van Joure!! Hopelijk komt het vanaf daar wél naar Groningen (dat is maar liefst 190 km) en gaat het niet nog verder het land door. Wat een onnodige omweg. Stomme DPD. Dus ipv 50 km (Hardegarijp-Groningen) zou het 50+60= 110 km worden (Hardegarijp-Joure-Groningen) maar nee het wordt nu: 50+150+190= 390 km !!! (Hardegarijp-Joure-Veenendaal-Groningen) Net het bedrijf ook even op de hoogte gesteld van de onnodige tijdrovende omweg. Ondertussen heeft AliX het gepresteerd om binnen 10 dagen een pakje vanuit China bij mij te laten bezorgen.
Geplaatst: 13 maart 20214 j tsja, Alix, ik zocht een ovenbestendige knop voor mijn stoofpan van het bekende merk C. was 22+ euri op bol, en 2,15 euro op Alix, zelfde knop! boxdropping?
Geplaatst: 13 maart 20214 j Hier ééntje over GLS, nieuwe bril besteld week of 4 geleden, zou hem binnen twee weken mogen afhalen. Na 3weken mail van het bedrijf gekregen dat ze hem op de post hebben gedaan. Vijf dagen erna (afgelopen donderdag) kreeg ik mail van GLS dat de zending bij hun was aangekomen. Vrijdag lag het 'niet thuis bericht' in de bus, met het vinkje aangevink, afgeleverd bij de buren. Niet ingevuld bij wie... niet zo handig. Dus maar even vragen bij de buren die wel eens vaker wat aannemen. Helaas weten ze van niks. Daarna op de tracker bij GLS gekeken, en daar staat het pakketje nog steeds als niet bezorgd. We wachten maar even af tot maandag, als het er dan niet is, maar eens bellen over hoe en wat.
Geplaatst: 13 maart 20214 j Hier heeft de storm inmiddels ook schade aan de kas toegebracht.. echt super de balen van.
Geplaatst: 14 maart 20214 j ow, lastig die schuine stukken,jammer; bij mij is 1 raam gebroken, in grote stukken gelukkig; gaat vandaag een plaatje hout voor; morgen maar eens kijken naar nieuw glas
Geplaatst: 14 maart 20214 j 13 uren geleden, redzebra zei: Ja dat is echt balen, moeilijk te zien op foto, moet je veel vervangen ? Stuk of 5 ruiten inmiddels. Moet nog eens gaan uitdokteren hoe dat werkt. (Waar glas bestellen, hoe op maat snijden etc.) Ik gok dus dat er vandaag eerst wat platen hout tegenaan gaan. @RobOdank voor het idee.
Geplaatst: 14 maart 20214 j Bestel ik op 8 maart dure zaden (27,40 eur voor 100) van Maxifort F1 om dit jaar tomaat op onderstammen te enten, gaat het pakketje vanaf de Franse aanbieder op reis naar Portugal. Het pakket ligt daar al bijna een week te niksen. Hoezo Pays-Bas ipv Portugal ?! Grrrrrr.
Geplaatst: 16 maart 20214 j Ik zit een tijdje in Amsterdam en echt alles gaat mis bij pakketjes bezorgen hier. Ik word opgelicht en belogen door post.nl, en ik kan opdraaien voor 33 euro aan verdwenen pakketjes. Eerst een automatische raamopener die ik in China had besteld. Post.nl legt het in de algemene ruimte van het gebouw neer, want ik ben anderhalve week in Duitsland. Het wordt vervolgens uit de hal gestolen. Post.nl beweert dat er geleverd is, met als gevolg dat de verkoper post.nl gelooft, en ik voor de schade opdraai. Tenzij ik naar de rechter ga voor 20 euro. Paar dagen later wordt een ander pakket 'bezorgd': lege enveloppe in mijn brievenbus. Bovenkant kapot, inhoud had ook nooit door mijn brievenbus gepast (5 cm dik). Klacht ingediend. Volgt weer een ronde list en bedrog door Post.nl. Een postbode belt aan over de klacht, en gedurende het gesprek merk ik dat hij met een collega aan de lijn zit die meeluistert. Hij bevestigt dat zij collega meeluistert, maar zodra ik zeg dat dat illegaal is, beweert hij dat zijn collega niet meeluistert, maar gewoon aan het werk is. Yeah, right, waarom hangt hij dan al 17 minuten aan de lijn, terwijl wij nu 15 minuten in dit gesprek zitten? Zo ver gaat het dus, een illegaal verhoor door post.nl als je twee keer een klacht indient. O ja, de postbode beweerde ook dat de inhoud nog in de enveloppe zat toen hij hem in de bus deed. Hoe dat kan, bij een inhoud van 5 cm dik, kon hij niet uitleggen. Toen ik vroeg of hij een verklaring daarover zou willen ondertekenen, weigerde hij dat. Heel boze klaag dus. Ik heb allerlei spullen nog steeds niet, durf ze ook niet meer te bestellen, ben mijn geld kwijt, en gefrustreerd over huftergedrag en leugens. 16 maart 20214 j aangepast door fre3ke
Geplaatst: 19 maart 20214 j Nog meer trouble in postland. Sinds maandagavond is er een pakket onderweg vanuit Zeeland met DPD. Zou dinsdag bezorgd worden. Was in Berkel Rodenrijs, en toen in Oirschot, en toen volgens telefoniste ook nog in Maastricht geweest en toen weer in Oirschot. ‘ ik zal aangeven dat het morgen (vrijdag), bezorgd moet worden’. ‘ u krijgt bericht op welke tijd het bezorgd wordt’. Ammehoela, volgens de tracking is het sinds dinsdagavond in Oirschot, nog steeds. Ben bang dat ik mijn glorieuze, kleurige dahlias op mijn buik kan schrijven.
Geplaatst: 19 maart 20214 j Een lekker welkom in de Republiek Amsterdam zeg, Amrutten. Hopelijk kan ik wat geluk naar je toewuiven want mijn zaden zijn woensdag van Portugal naar de Pays-Bas verhuisd. Maar wanneer het men belieft te gaan bezorgen is mij een raadsel, past door de brievenbus notabene. Edit: zijn vanmiddag aangekomen na een reis door Europa! Gelijk gezaaid!
Geplaatst: 19 maart 20214 j Je kunt je klachten kwijt op Klachtenkompas van de Consumentenbond. Niet dat dat altijd helpt, maar het is goed dat dat gemeld wordt vind ik. Daar kun je ook zoeken op bedrijven die er een potje van maken. "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 19 maart 20214 j Op 16-3-2021 om 19:35, fre3ke zei: Ik zit een tijdje in Amsterdam en echt alles gaat mis bij pakketjes bezorgen hier. Ik word opgelicht en belogen door post.nl, en ik kan opdraaien voor 33 euro aan verdwenen pakketjes. Heel boze klaag dus. Ik heb allerlei spullen nog steeds niet, durf ze ook niet meer te bestellen, ben mijn geld kwijt, en gefrustreerd over huftergedrag en leugens. Ik heb de wetgeving die erbij hoort niet bij de hand maar ik heb een aantal jaar geleden gedoe hiermee gehad met een incassobureau. Toen ben ik er wetgeving technisch eens ingedoken, en kort door de bocht gezegd blijft de verzender verantwoordelijk voor het pakket zolang als hij niet aan kan tonen dat het bij jouw geleverd is. Dus liggen de risico's en kosten van het verzenden bij hem en niet bij jouw. Het kan dus niet zo zij dat jij moet betalen voor iets dat niet geleverd is. Of de verkopende partij moet kunnen aantonen dat hij wel geleverd is.
Geplaatst: 20 maart 20214 j Toch werkt dat in de praktijk anders. Zowel Post als DHL zeggen dat het geleverd is als de bezorger dat heeft doorgegeven. Dat is voor de verzender het bewijs. Ook als die bezorger jouw pakje achterover heeft gedrukt. Dan heb je geen poot om op te staan. "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 20 maart 20214 j jongens wat een frustraties, heb ik er ook eentje...onze postbode kan niet lezen, al een jaar of 15, en brengt post voor 185 bij ons op 185c en daar zit 8 minuten lopen tussen heen en weer, gemiddeld 1x per week, 5 jaar lang = 1600 minuten lopen en een keer of 8 gebeld/maild/feesboekt naar de klachtendienst met een factuur voor geleverd werk van 853,24 euro vonden ze niet leuk en hielp ook niet echt, helaas dus ik gooi alles nu weer in de oranje brievenbus en de enveloppen hebben nu al een stempel of 5 met "hersteld" ik ga voor de 10! 😁
Geplaatst: 20 maart 20214 j 4 uren geleden, speets zei: Toch werkt dat in de praktijk anders. zowel Post als DHL zeggen dat het geleverd is als de bezorger dat heeft doorgegeven. Dat is voor de verzender het bewijs. In de pratijk werkt het anders, omdat mensen niet juist op de hoogte zijn van hun rechten en plichten. Alleen zeggen dat het afgeleverd is, zonder bewijs van handtekening etc. Houdt geen stand bij de rechtbank. En jij hoeft je nooit te verantwoorden bij PostNL of DHL, kan je gewoon weigeren. Je bent uberhaut geen klant van ze. Jij hebt een koopovereenkomst met de verzendende partij. De verzender moet alles regelen met de transporteur. Daar hoef jij helemaal niks mee te doen. Als ze dus een lege envolop leveren, staat gelijk aan het product niet leveren, hierin zijn ze dus ingebreke. Dus je start een proces tegen de verkoper. @Amrutten Geef ze nog één kans om het product te leveren, en doen ze het niet, dat je dan de koop overeenkomst te ontbind (Dit vanwege dat ze het product niet geleverd hebben.), met verzoek binnen 14dagen het geld terug te storen. Als na 14dagen geld niet terug is, zet je erbij dat je daarna de deurwaarde wordt ingeschakeld en dat de extra kosten daarvan voor hun rekening zijn. Eventueel neerzetten dat je naar een tv programma als kassa of frankvisser gaat, om in het nieuw te brengen hoe slecht de afhandeling bij bedrijf x is. Zonder koopovereenkomst te ontbinden, zet je de verkoper ook niet onderdruk, want die wacht af tot jij via jouw Rechten de juiste weg bewandelen. Doe je dat niet, dat lacht de ander. Zoek maar even wat voorbeeld brieven op internet ervoor. (ook al heb je geen deurwaarde, dreigen ermee in een brief, kan altijd.) Als je niet camera schuw bent, kan je ook echt even bij frank visser proberen. 20 maart 20214 j aangepast door rorror
Geplaatst: 20 maart 20214 j @rorror. De verkoper heeft niks verkeerd gedaan. DPD heeft volgens hun info het pakket afgelopen maandag ontvangen. Zij krijgen het alleen niet voor mekaar het te bezorgen. Nogmaals gebeld met DPD. Theoretisch zou het a.s. maandag bezorgd worden. Indien niet, moet ik de verkoper vragen , dat hij bij DPD een klacht indient. We zullen zien.
Geplaatst: 20 maart 20214 j Vreselijk die post verhalen. Ik ben pas een pakje kwijtgeraakt met allemaal leuke dingen uit de Nijntjeswinkel in Maastricht. Die hebben we verzonden naar Schotland, nooit aangekomen.Het hele pakje bestaat gewoon niet zeg maar. Maar ik kwam hier met een andere klacht, die verdomde Loopeenden die in deze tijd van het jaar hun naam extra eer willen aan doen. Mevrouw eend stond inenen voor op straat, meneer was nog achter en liep verontwaardigd te kwaken. Waar mw door het hek was gekomen Joost mag het weten, ergens langs de beek in ieder geval. Enfin, ik heb hek open gezet en Hubbes ook meteen mee naar voren, op zich niet erg. Maar terug gaan ho maar. Na tien rondjes door en om de carport heen had ik ze eindelijk weer in de beek, nog een stapje, ja bijna goed..voorzichtig opjagen..🙄😯😬 Nee gaan die stinkers wel de beek in omhoog maar langs de kant van de buurman. Dat is een bramen en brandnetel bende. Ik omhoog om ze terug te jagen, ik geënerveerd en de beesten ook. Boven bij het hekje in de beek dat onze tuin afsluit van de buren heb ik Hubbie te pakken. Hup over het hek gewerkt. Maar zij ontsnapte natuurlijk, weer naar beneden richting de weg. Enfin, ik voorzichtig met mijn toch al geblesseerd lijf door de bush heen, stap ik in een modder put. Ik voel dat mijn voet vast zit, trek hard en krijg alleen mijn voet omhoog. Ik ziet onder me mijn schoen, eigenlijk alleen nog maar het lipje bovenaan en de opening die snel vol met het ijskoude harde stromende water en slib loopt. In een paar secondes in mijn schoen verdwenen. aaaargggghhhh😱 Na veel gedoe heb ik schoen. Ik zit tot aan mijn kruin onder de modder. Hubbes heeft zich ondertussen door het openstaande hekje weer bij zijn vrouw gevoegd richting de weg. Vloekend in meerdere talen ben ik weer op weg naar beneden. Voorzichtig hinkend en keiharde verdroogde bramen takken pogend te ontwijken heb ik me door de beek laten zakken alwaar de eenden wel hadden begrepen dat ik getergd was..denk ik. Die gingen ineen heel soepeltjes langs de goede kant omhoog naar de tuin. Die zijn dus nu opgesloten. En voorlopig niet meer vrij🤬🤬 Mijn schoen( het zijn verdorie ook nog het enige paar schoenen waar ik nog een beetje op kan lopen) hangt aan de waslijn uitgespoeld. Pffft 20 maart 20214 j aangepast door appelvrouw We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 20 maart 20214 j @Amrutten Sorry, Ik reageerde zonder goed na te lezen op wie mijn antwoord bedoelt was. (had het van de week gelezen) Was bedoel voor @fre3ke Maar met post vanuit china, heeft dat weinig nut van wat ik zei, werkt alleen goed voor nederlandse bedrijven. Maar als je op aliexpress hebt besteld, kan je altijd nog contact met de verkoper opnemen, reageerd hij er niet goed op, kan je beklach doen bij aliexpress zelf, die gaan dan weer met de verkoper ingesprek. ,
Geplaatst: 20 maart 20214 j @rorror, ik weet dat je het goed bedoelt, maar je recht halen is eerst en vooral afhankelijk van je bewijsmogelijkheden. En ik merk al dat post.nl over van alles liegt, dus die blijven gewoon liegen. Het zijn pakketjes zonder handtekening. Ik kan het de verkoper niet kwalijk nemen dat hij een post-instantie gelooft. Ik kan wel verklaringen aan mijn buren vragen dat het pakje dagenlang in de hal lag, en dat de postbode altijd pakjes daar neergooit als iemand niet thuis is, en dat ik zelf 200 kilometer verderop was. Dat hele verhaal naar China sturen heeft geen zin, ik moet dan hier naar de rechter op grond van onrechtmatige daad. Maar ik ga dat niet doen voor 20 euro. De lege enveloppe, daar heb ik nog geen officieel standpunt over ontvangen van post.nl, maar dat is wel een veeg teken want we zijn nu al een week verder. En daar werd dus onmiddellijk door de postbode over gelogen, totdat hij zichzelf klem had geluld. Daaruit blijkt al wat de insteek is: nooit toegeven, ook al weet je dat het waar is. Op klachten kompas zijn allebei de klachten met een leeg riedeltje beantwoord. Je recht kun je alleen halen als je gaat procederen. Ik denk dat Radar elke week wel een uitzending kan vullen met post.nl.
Geplaatst: 20 maart 20214 j Uit mijn eerste post en rorrors post komt naar voren dat het niet jouw probleem met postnl is maar het probleem van de verzender met postnl. zolang als jij aangeeft dat iets niet geleverd is ( brievenbuspost of pakket zonder handtekening) blijft de verzender verantwoordelijk voor het pakket en is het dus zijn risico of het juist geleverd wordt. Voor diegene die er mee van doen hebben voorbeeldbrieven zijn via Google te vinden. Met pakketjes uit China is het natuurlijk heel lastig. Probeer daar maar eens een boze brief heen te sturen. En als dat al lukt komt er vrijwel zeker geen reactie op. Dan zul je jammer genoeg met postnl in discussie moeten en dat is een ramp. Andere pakketdiensten trouwens ook.
Geplaatst: 21 maart 20214 j Het probleem is meestal niet de verzender/verkoper, maar de transporteur, en dan met name de bezorger. (Al wil ik de bonafide bezorgers geen onrecht doen, die werken keihard!). Als je de klachten bekijkt op klachtencompas, zie je dat die vaak gaan over bezorgers die beweren langs te zijn geweest terwijl de ontvanger de hele dag tevergeefs zat te wachten op het pakket. Of dat het bij de (malafide) buren bezorgd werd of gewoon voor de deur werd gelegd, in de openbare ruimte, waarna het gejat werd enz enz. Verzenders zijn ook vaak goedwillende particulieren. Daar ga ik echt geen deurwaarder achteraan sturen, laat staan een rechtszaak tegen beginnen! De grote verzenders pakken het wél juridisch aan. Dat begrijpen die bezorgers ook wel. Het speelt dus ook juist in de partikuliere handel. Als koper kun je geen verhaal halen bij de verzender transporteur: de verkoper moet klagen. En die partikuliere verkopers hebben vaak niet de kennis, en al helemaal niet de zin in de rompslomp, noch hebben die de tijd, energie en ergernis ervoor over om er voor de koper achteraan te gaan. Zij hebben hun geld al binnen. Dus daar sta je dan met je kennis van je 15 uren geleden, rorror zei: rechten en plichten. 21 maart 20214 j aangepast door speets "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.