Geplaatst: 2 november 20223 j Dankjewel @jootje, en @Lia56 voor de PB. En er kwam ook nog een PB van een soort ervaringsdeskundige, heel leuk. Humor om grootverbruikers van toiletpapier... En wie weet, gaat het balletje rollen. Even terug naar een ander klaag, om er niet achteloos aan voorbij te gaan. @Karietje, beterschap! Gaat het al wat beter?
Geplaatst: 3 november 20223 j Op 1-11-2022 om 12:37, rorror zei: Mijn vriendin heeft een stoeprandje meegepakt tijdens autorijden. BOEM... Scheur in de band. Gelukkig hier in alphen gebeurd, dus er even snel erheen gefiets om het reserve wiel eraan te slingeren. Helaas was de band nog maar een paar maanden oud.. vreselijk. ook al voorgehad Levensmotto : Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. 😀
Geplaatst: 3 november 20223 j 16 uren geleden, HuubvG zei: Even terug naar een ander klaag, om er niet achteloos aan voorbij te gaan. @Karietje, beterschap! Gaat het al wat beter? Ik kreeg een doorverwijzing naar een NEUS keel & oorarts & kan daar dinsdag 2 weken terecht. afwachten dus, na 10 dagen antibtitica & cortisonen betert het niet & loop ik constant rond alsof ik teveel gedronken heb... Ik duim voor jou ook dat jullie samen kunnen blijven ipv het gependeld in de mate ik het verhaal volledig volg Levensmotto : Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. 😀
Geplaatst: 6 november 20223 j Vanavond een 💔 verzakking. We hebben een kruising Maine coon, en die komt nooit vrij buiten. Hij mag wel in de afgezette overkapping. Vanavond lieten we m ook fijn buiten, maar ,op 1 of andere manier was de zijdeur open gegaan,en was hij aan de wandel gegaan . En een zwarte kat vinden in t donker is een crime. Gelukkig kwam ie na een uur weer op mijn geroep,en gerammel met snoepjes af.. pfffft
Geplaatst: 6 november 20223 j Rammelen met snoepjes is dé truc. Doen wij ook altijd op ons logeeradres en dat werkt gelukkig altijd want anders komt lieve zwarte Mattie snachts met regenwormen binnen, gaat er mee op de trap zitten en gaat daar dan keihard tegen miauwen! Dus die moet eerst naar binnen en opsluiten voor we naar bed gaan. Klacht 1: ik moest 5 pagina’s met klaagbaak bijlezen..wat een narigheid allemaal, sterkte! Klacht 2: mijn desem is dood Klacht 3: de chocoladeletters van merk TC die ik ieder jaar voor mijn familie koop en ook nu weer wilde kopen zijn er niet..alleen maar letters die ik niet nodig heb. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 7 november 20223 j Ik had heel lang desem via in Italiaanse connectie..Levito madre We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 7 november 20223 j Auteur Geheel onverwacht conflict met bestuur van onze tuindersvereniging. Ben zomaar opeens ontheven uit mijn functie als beheerder groentetuinen. Dit omdat ik geweigerd zou hebben met het bestuur te praten. En er zouden klachten zijn? Nou heb ik al maanden helemaal niets van het bestuur gehoord (dit is het slechtste bestuur qua communicatie dat ik in jaaaaren heb meegemaakt). Er is geen communicatie geweest betreffende beheer groentetuinen. Er zijn geen klachten gemeld. Ik heb dus geen idee waar ze het over hebben. Zeer geschokt, verbaasd en teleurgesteld over dit gebrek aan communicatie en de gang van zaken. Heb reactiemail gestuurd met de vraag inhoudelijk te reageren op mijn vragen. Ik vermoedt namelijk dat het op een misverstand berust. Maar krijg geen antwoorden. Er wordt niet gereageerd op mijn mail. Alleen door een gesprek voor te stellen over overdracht en afhandeling taken. Als ik bestuursleden persoonlijk op het terrein tegenkwam wilden ze niet praten. Voelde mij als een outcast. Alsof ik de vereniging kwaad had berokkend oid. Nu al twee weken stress en verdriet om de manier van hoe ik als 12 jaar trouwe vrijwilliger behandeld wordt. Dit veroorzaakt door de onproffesionele en amateuristische, onzorgvuldige handelingswijze van het bestuur. Heb dan ook om de vertrouwenspersoon van de vereniging gevraagd. Maar helaas, deze hebben wij volgens bestuur niet (want er is een gebrek aan vrijwilligers.... ) maar zou gebruik kunnen maken van de vertrouwenspersoon van AVVN? Na wat druk via een adviesgroep vh bestuur (vriendin vroeg in hun app over hoe en wat?) heb ik gisteren toch een uitnodiging tot gesprek over de door mij genoemde punten aangeboden gekregen. Maar ik weet nog steeds niet wat de insteek van het bestuur gaat zijn. Ik ga in ieder geval niet alleen naar dit gesprek. Het zal, wat mij betreft, eerst ook niet gaan over mijn functioneren maar over hoe dit misverstand is ontstaan en hoe we het oplossen (incl. excuses vh bestuur) en voorkomen dat dit ooit weer gebeurd (met andere vrijwilligers). En dan op later datum wil ik wel weer gewoon inhoudelijk over het beheerschap praten (nadat zij mij via mail op de hoogte hebben gebracht van de eventuele klachten etc). Maar waarom kunnen ze niet gewoon per mail communiceren. Waarom niet gewoon mijn mails beantwoorden. Waarom laten ze mij met al die vragen zitten. Waarom geven ze niet toe dat er eventueel een miscommunicatie c.q. misverstand zou kunnen zijn. Het is allemaal heeel erg raar. Maar helaas ben ik daar slachtoffer van. En ik ben niet ongevoelig, onbetrokken, zakelijk en onemotioneel dus dit raakt mij echt. Dit heeft mijn vertrouwen in samenwerking met dit bestuur behoorlijk aangetast. Moet nu eerst mentaal weer herstellen om dit gesprek aan te kunnen gaan.... 7 november 20223 j aangepast door Erny
Geplaatst: 7 november 20223 j @Erny wat een ellende, je bent slachtoffer van een aantal ws incompetente mensen. Natuurlijk gaat zoiets niet in de koude kleren zitten. Hoop dat jullie er uit komen 💐💐 7 november 20223 j aangepast door Lia56
Geplaatst: 7 november 20223 j 12 minuten geleden, Erny zei: Zeer geschokt, verbaasd en teleurgesteld Kan ik me voorstellen! En je hebt geen enkel idee? Niemand die je daar kent? Wat houdt je functie in en zijn er ook andere beheerders? Beheerder fruit tuinen of bloementuinen bv? K snap hier ook niks van vind het ook heel dat jullie al zo weinig contact hadden.. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 7 november 20223 j Er is een gebrek aan vrijwilligers en dan gaan ze zo om met een trouwe vrijwilliger?
Geplaatst: 7 november 20223 j Jeetje,wat bizar. Zou het te maken kunnen hebben met je eerdere verhaal.? En dat die mevrouw dus nu de hele gang van zaken aangeslingerd heeft.? Je schreef toen dat ze een klacht zou indienen,wegens de troep in je tuin. Heeft die zo’n invloed wellicht?
Geplaatst: 7 november 20223 j Nounounou wat een narigheid allemaal zeg. Stelletje [emoji36] [emoji2959][emoji35][emoji36]Ik wens je veel sterkte. Dit soort dingen hebben zelden de neiging goed opgelost te worden. Ik voel met je mee.
Geplaatst: 8 november 20223 j 9 uren geleden, Indy zei: Zou het te maken kunnen hebben met je eerdere verhaal.? Dacht ik ook gelijk aan. Misschien heeft die buur dat hele verhaal wel meegelezen en wie weet, de rest van het bestuur en leden...
Geplaatst: 8 november 20223 j Auteur 18 uren geleden, Indy zei: Jeetje,wat bizar. Zou het te maken kunnen hebben met je eerdere verhaal.? En dat die mevrouw dus nu de hele gang van zaken aangeslingerd heeft.? Je schreef toen dat ze een klacht zou indienen,wegens de troep in je tuin. Heeft die zo’n invloed wellicht? Nee, dat is een heel ander verhaal. Dat speelt zich bij mijn huisje af en zij heeft geen contact met bestuursleden ed. en weet niets van moestuinzaken e.d. En leest zeker niet met het bestuur mee Huub. Zij is een mekkeraar, totaal niet empatisch, denkt alleen aan zichzelf en haar "idyllische plaatje". Als ik haar van te voren op de hoogte had gesteld (hetgeen niet ging) dan was er niets aan de hand geweest. Zo een persoon dus. Ondertussen heeft bestuur aangeboden in gesprek te gaan (over onderstaande punten... en dat bleken dan de punten in mijn onderhangende mail te zijn, weer zo onduidelijk) maar het is nog steeds niet duidelijk wat de intentie is van het gesprek. Nog steeds geen inhoudelijke reactie. Zij hebben niet aangetoond uit welke correspondentie zij de conclusie hebben getrokken dat ik zou weigeren met het bestuur te praten e.d. waardoor zij zo gedacht hebben te moeten handelen. Dit zorgt voor een wel heel ongelijkwaardige positie in het gesprek. En dat lijkt mij toch niet correct. En ik zal daar dan als een emotioneel stuk aangeschoten wild zitten... Lijkt me niet raadzaam. Een vertrouwenspersoon hebben wij dus blijkbaar niet op het complex, wordt doorverwezen naar de AVVN, maar heb niet gelijk de contactgegevens ontvangen, daar moet ik nu nog weer om vragen. Voor de duidelijkheid: het complex is er één met ong. 350 huisjes met tuinen, dit zijn de leden van de vereniging. Daarnaast hebben we twee moestuingedeeltes waar ook leden zonder huisje een moestuin kunnen pachten. Ik ben?/was? beheerder van die groentetuinen. Het bestuur is vooral druk met het huisjes- en terreingebeuren en weet meestal weinig of niets van het moestuingebeuren. (Behalve het vorige bestuur dat Hands On was en geweldig in de communicatie, het kán dus wel.) Zelf merk ik, vanaf dit geschiedde, een soort gevoel dat ik voorheen niet kende... een soort anxiety / angst die op de achtergrond aanwezig blijft en mij bekruipt als ik even niet oplet... krijg ik zomaar een koude rilling en voel onheil oid.... Dit is totaal nieuw voor mij. Heeft iemand ervaring met anxiety?
Geplaatst: 8 november 20223 j Echt raar ,zoals het gaat. Het is zeker verstandig om hier niet alleen op in te gaan,maar samen met iemand. Dan heb je altijd een getuige.zelf kunnen ze dus ook niet aangeven waar dit zo plots vandaan komt. En je intuïtie laat je nooit in de steek,vertrouw daar op.
Geplaatst: 8 november 20223 j Auteur @Indy Ja, ik neem minstens 1 persoon mee (HRM als werk) en misschien wel 2. En die intuïtie heb je gelijk in. Meestal klopt gewoon wat ik aanvoel... en dit voelt niet goed. Heb dit gevoel vroeger vaak weggeredeneerd waarna bleek dat de intuïtie toch klopte.
Geplaatst: 8 november 20223 j Klein klaagje over de aldi koemest. Heb al heel het jaar last van opkomend gras waar ik de koemest korrels heb gestrooid. Heeeeel irritant om dat constant uit potten te moeten trekken. Voorgaande jaren geen last van gehad.
Geplaatst: 8 november 20223 j 19 minuten geleden, Erny zei: @Indy Ja, ik neem minstens 1 persoon mee (HRM als werk) en misschien wel 2. En die intuïtie heb je gelijk in. Meestal klopt gewoon wat ik aanvoel... en dit voelt niet goed. Heb dit gevoel vroeger vaak weggeredeneerd waarna bleek dat de intuïtie toch klopte. Eventueel het gesprek opnemen. Dat mag zonder de anderen hierover te informeren wanneer je deelnemer bent aan het gesprek. Met die opname hoef je niets te doen anders dan zelf nog eens rustig terug te luisteren wat er nu precies is gezegd maar mocht het heel gek lopen heb je daarmee bewijs in handen.
Geplaatst: 8 november 20223 j Inderdaad ook heel slim,om t op te nemen. Even klagen, sinds 3 jaar heb ik een hardnekkig handeczeem. Alle huismiddelen ,en dokterszalven ten spijt, het gaat niet weg. En nu is t sinds 2 dagen( na mijn tuingesleep,,met handschoenen aan) toch enorm ontstoken. Vrijdag mag ik naar de dermatoloog.
Geplaatst: 9 november 20223 j 17 uren geleden, Indy zei: Even klagen, sinds 3 jaar heb ik een hardnekkig handeczeem. Kennis had dit ook, was achteraf een allergie voor afwasmiddel. Waarschijnlijk door het stofje methylisothiazolionone. Door anti-allergie afwasmiddel te gebruiken was hij er uiteinedelijk vanaf gekomen. Wie weet heb je wel het zelfde?
Geplaatst: 9 november 20223 j Dankjewel, dat kan ik ook nog wel proberen. Ik heb inderdaad wel een aantal allergieën, waarvan ik kan merken dat het soms erger wordt. Dat probeer ik ook zoveel mogelijk te vermijden. Ik draag veel handschoenen maar dat helpt niet genoeg. 9 november 20223 j aangepast door Indy
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.