Geplaatst: 8 april 20232 j Auteur Voorheen knipte ik er gewoon in, tegenwoordig gebruik ik een houtbrandpending: https://www.action.com/nl-nl/p/houtbrandpen-6fe5bdde/
Geplaatst: 14 april 20232 j Hahaha, wat ben jij toch ook een gadget junk 😆🤣 "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 15 april 20232 j Dat je een pluisje op de tablet wegswiped naar links en daarmee een hele aflevering van de serie die je hebt opgenomen en die nog niet gezien is! Knettterdeknetter! Niks vraag wilt u dit verwijderen 😡 Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 16 april 20232 j Dat lieve kuikentje van vorig jaar is weliswaar uitgegroeid tot een zeer productief eierleggertje, maar toetert ook op zondagmorgen om half zeven de hele buurt bij elkaar omdat ze gevoerd wil worden 😡 Trouwens ook alle andere ochtenden. En dat wordt elke ochtend vroeger, tot de zonnewende in juni 😫 Geen lieflijk getok, maar een schel, schor geschreeuw! Ik denk er nu over om haar maar te 'ruimen'. Cochins maken sowieso een hoop herrie, niks geen 'gezellig getokkel'! En nee: ik kan het voer niet laten staan, want dan eten de bosmuizen het op. En ze plassen er overheen, en dan lusten de dames het niet meer. "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 22 april 20232 j Stom zeg! Ga ik naar de Action om klapkrukjes en nog wat dingen te kopen voor de tuin, kom ik weer met vanalles thuis, maar ben de krukjes vergeten! Kan ik nog een keer. Ik vind ze heel handig om op te zitten tijdens het wieden. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 22 april 20232 j Had ik mij zo verheugd op groene asperges UET. Blijken ze het verplanten , ergens in september, niet te hebben overleefd. Verdorie. Het leukste van het voorjaar in de tuin gaat niet door.
Geplaatst: 22 april 20232 j Ik had me vandaag toch wel wat anders voorgesteld.Vanochtend naar de verloskundige voor de 7-weken echo. Daar het advies gekregen naar het ziekenhuis te gaan wegens te veel vochtverlies wegens overmatig braken, de medicatie van de huisarts werkte niet / onvoldoende.Vanmiddag zouden we naar de verjaardag van mijn neefje gaan, maar dat gaat dus niet door want vrouw ligt nu aan het infuus en krijgt via 4 zakjes in totaal 3 liter vocht binnen.Kindje oogt gelukkig wel gezond, 12mm en een kloppend hartje. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 22 april 20232 j Ik zit net naar een hoop metselbijen te kijken in het bijenhotel. Die zijn dus ongeveer net zo groot als jullie jongste Pronkje 🙂. Ik hoop dat de misselijkheid van jouw vrouw gauw ophoudt. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 22 april 20232 j Jeetje, AC, dat is schrikken! Hoop dat je vrouw zich gauw beter gaat voelen, en het kleintje goed blijft groeien! Ik wilde iets mopperen over een verstopte dakgoot, maar dat is nogal relatief na jouw verhaal. En inmiddels alweer opgelost, de ladder is opgeborgen, de vieze kleren zitten in de wasmachine, wij zijn weer droog en de dakgoot stroomt weer lekker door. 22 april 20232 j aangepast door Arja
Geplaatst: 23 april 20232 j Beterschap voor je vrouw @acpronk!! Hopelijk houdt de misselijkheid gauw op. Echt geen pretje. En natuurlijk gefeliciteerd met jullie 12mm 'erwtje'!
Geplaatst: 23 april 20232 j @acpronk Sterkte voor je vrouw! https://www.zehg.nl/wordpress/wp-content/uploads/2023/04/20230415-VolkskrantHG.pdf "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 23 april 20232 j Mooie plantjes van de zonnebloem zaden ca 20 cm... totdat........... had ze buiten gezet om uit te planten ( pfff mijn schuld op de grond).... jaja... de honden vonden ze lekker.... Moet straks overal een hek om gaan zetten als t zo doorgaat...🤪
Geplaatst: 23 april 20232 j Een mini Pronk! Gefeliciteerd @acpronk@lia56 balen van je zonnebloemen. Snel nieuwe zaaien, nog tijd zat. Wij zaten gisteren in een kettingbotsing. De auto kan niet meer rijden en is een stuk korter geworden, maar iedereen doet het goed. Veel blikschade en schrik en een beetje meer rugpijn dan voorheen. Ik zeg, ik mag niet klagen. Vooral dankbaar voor de goede afloop[emoji1317]
Geplaatst: 23 april 20232 j Oeh Mellie!! Gelukkig is het goed afgelopen, maar jeetje schrikken zoiets! Wel nieuwe auto shoppen nu 😀
Geplaatst: 23 april 20232 j Kanonne, Mellie. Wat eng, en wat fijn dat het voor de personen in ieder geval goed afgelopen is. inderdaad iets om dankbaar voor te zijn! Rustig aan met die rug weer effe…..😉
Geplaatst: 23 april 20232 j Oh Mellie dat is schrikken! Fijn dat de menselijke schade mee lijkt te vallen. Wel goed om de (ergere) rugpijn goed in de gaten te houden na een ongeluk!
Geplaatst: 23 april 20232 j Sterkte. @Mellie .Mag ik nog een keer klagen? De dubbele dosering amefasene (of zoiets, tegen misselijkheid) werkte ook niet. Ziekenhuis gebeld, krijg nieuwe medicijnen primperan. Naar apotheek in Gouda toe, kom ik daar aan is het recept nog niet binnen. Nog even wachten. Nog wachten want andere mensen moeten ook geholpen worden. Dan naar afdeling gynaecologie bellen, recept wordt nogmaals doorgestuurd. Weer wachten. Recept nog steeds niet binnen. Ga ik naar die afdeling recept ophalen, kom ik terug paar mensen voor me, en half uur later ben ik eindelijk aan de beurt. Dan is het medicijn niet op voorraad. 1,5 uur voor niks gewacht!Moet nu naar Capelle aan den IJssel medicijnen ophalen. Ondertussen is het al 19:15 en vrouw en dochter alleen thuis, honger natuurlijk. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 23 april 20232 j @acpronk dat moet een gigantische frustratie opgeleverd hebben. Hoop dat t nu wel werkt..
Geplaatst: 23 april 20232 j 2 hours ago, Arja said: Heb je nog zaden? Anders kijk ik even hier in mijn voorraad. Ik heb er nog een paar, ga zien wat t gaat doen 😄
Geplaatst: 23 april 20232 j @acpronk dat spul heet emesafene. Brings back memories. Dat is eigenlijk een mix van middelen met veel vitamine b6. Dat schijnt goed te werken tegen misselijkheid en is een vrij mild middel. Primperan werkt anders en is ook een zwaarder middel. Krijg je ook niet direct, want emesafene werkt bij veel vrouwen. Er is nog een derde middel wat als dat niet werkt nog kan. Krijg je niet van elke gynaecoloog want ook weer een zwaarder medicijn. Ben de naam ervan kwijt, maar zag toevallig met opruimen nog een oud doosje liggen. Kan wel zoeken als primperan niet werkt. Niet elke gynaecoloog kent het ook. Toevallig had ik er 5, en maar 1 kende dat middel. Tip: Zorg dat je naast tabletten ook zetpillen ervan hebt. Want soms ben je echt te misselijk om ook maar iets binnen te krijgen en dan is een klein pilletje ook te veel. Dan kan een zetpil een uitkomst zijn. Hoe misselijk je vrouw ook is, even naar buiten frisse lucht doet wonderen. Afleiding werkt misschien nog wel het beste en niet steeds denken aan hoe misselijk je bent. Loop samen een rondje. Even dwingen, want ze wilt vast alleen maar in een hoekje liggen en doodgaan van de misselijkheid. Kom in actie, ik til je nu op en neem je mee. En dan maar lopen en puffen tot de misselijkheid minder wordt. Het werkt, maar kost waarschijnlijk wel overredingskracht en energie van jouw kant. Maar dat kun jij hoppaaaa [emoji1320] Ik had ergens gelezen dat gember hielp en toen had ik van verse gember tot stemgember in huis en zelfs van die roomboterkoekjes met stukjes gember erin. Die droge koekjes werkten uiteraard het beste. Dat dempte bij mij eventjes de misselijkheid. Maar nooit voor lang. Ik hoop voor je vrouw (en de rest van het gezin) dat dat bij jullie niet zo lang gaat duren. Heel veel sterkte komende tijd. Blijft hard werken om kleine spruitjes te maken. Dat vergeten we soms.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.